EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2670
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Legislatie Comerciala
» Legea nr. 149/2011 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2010 privind modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996
Legea nr. 149/2011 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2010 privind modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996
Publicat: 13 Jul 2011
14424 citiri
Secţiunea:
Legislatie Comerciala
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 149/2011 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2010 privind modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996
Publicata in
Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, Nr. 490, din 11 iulie 2011.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
O firma ocupa o pozitie dominanta atunci cand este in masura sa actioneze independent de concurentii, clientii, furnizorii sai si, in final, de consumatorul final.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Act adoptat de organele de stat,
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Fuzionare. O operatiune de concentrare este realizata atunci cand doua sau mai multe intreprinderi, independente anterior, fuzioneaza, atunci cand o intreprindere achizitioneaza controlul unei alte intreprinderi
Posibilitate acordata, de catre Comisie, partilor carora aceasta le-a comunicat obiectiunile privind incalcarea dreptului comunitar al concurentei, de a-si face cunoscut punctul de vedere.
Conform art. 301 Cod Penal, fabricarea ori punerea in circulatie a produselor care poarta denumiri de origine ori indicatii de provenienta false,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
A fost promulgat la 11.09.1865
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Forma a culpei, care consta in neprevederea rezultatului faptei pagubitoare de catre autorul ei,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Forma a culpei, care consta in neprevederea rezultatului faptei pagubitoare de catre autorul ei,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Forma a culpei, care consta in neprevederea rezultatului faptei pagubitoare de catre autorul ei,
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Indicator care masoara rezultatele la nivel microeconomic, reprezentand volumul incasarilor din activitatea proprie intr-o perioada de timp, incasari efectuate la pretul pietei.
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Forma a culpei, care consta in neprevederea rezultatului faptei pagubitoare de catre autorul ei,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Fuzionare. O operatiune de concentrare este realizata atunci cand doua sau mai multe intreprinderi, independente anterior, fuzioneaza, atunci cand o intreprindere achizitioneaza controlul unei alte intreprinderi
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Imprejurare sau situatie de natura sa puna in lumina pericolul social mai redus al unei fapte ilicite
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
``(2) Daca
plangerea
nu prezinta suficiente temeiuri pentru a justifica pornirea unei investigatii, Consiliul Concurentei o respinge, comunicand autorului decizia, in scris, cu precizarea motivelor, in
termen
de 60 de zile de la data la care acestuia i se confirma faptul ca
plangerea
este completa si indeplineste toate conditiile, stabilite potrivit prevederilor alin. (4) . Respingerea unei plangeri se face prin
decizie a
Consiliului Concurentei dupa ce i s-a dat posibilitatea autorului plangerii sa isi prezinte punctul de vedere fata de motivele pentru care autoritatea de
concurenta
intentioneaza sa respinga
plangerea
.``
23. La articolul I punctul 33, alineatul (2) al articolului 42 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(2) In situatia in care investigatia a fost declansata ca urmare a unei plangeri si se constata ca aceasta nu a condus la descoperirea unor dovezi suficiente privind incalcarea legii, care sa justifice impunerea de masuri sau sanctiuni de catre Consiliul Concurentei, inchiderea investigatiei se va face prin
decizie a
Plenului Consiliului Concurentei, in urma audierii partilor implicate, daca autorul plangerii solicita acest lucru.``
24. La articolul I punctul 34, alineatul (1) al articolului 43 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 43. -(1) Cu exceptia situatiei prevazute la art. 42 alin. (1), in orice procedura de investigatie, Consiliul Concurentei acorda intreprinderilor participante la intelegerea, decizia luata de asociatii de intreprinderi,
practica
concertata, abuzul de
pozitie dominanta
sau la concentrarea economica, ce formeaza obiect al investigatiei, ocazia de a-si exprima in scris observatiile cu privire la continutul raportului de investigatie. In observatiile scrise, destinatarii raportului de investigatie pot solicita organizarea de audieri de catre Consiliul Concurentei. Atunci cand apreciaza ca este util pentru stabilirea adevarului in
cauza
investigata, Consiliul Concurentei poate organiza audieri si in lipsa unei solicitari din partea destinatarilor raportului de investigatie. Data pana la care trebuie trimise observatiile, respectiv data audierii, dupa caz, sunt fixate de presedintele Consiliului Concurentei.``
25. La articolul I punctul 35, alineatele (1), (4) si (5) ale articolului 44 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
``Art. 44. -(1) O copie a raportului va fi transmisa spre luare la cunostinta persoanelor supuse investigatiei, acordandu-le acestora un
termen
de minimum 30 de zile in care sa isi formuleze observatiile. Persoanelor a caror audiere a fost admisa potrivit prevederilor art. 43 alin. (2) li se va trimite copia raportului numai la
cerere
si daca presedintele Consiliului Concurentei apreciaza ca este util in interesul investigatiei................................................................................................
(4) Documentele, datele si informatiile din dosarul cauzei care sunt confidentiale nu sunt accesibile pentru consultare ori obtinere de copii sau extrase decat prin ordin al presedintelui Consiliului Concurentei. Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei poate fi atacat la Curtea de
Apel
Bucuresti - Sectia contencios administrativ, in
termen
de 15 zile de la comunicarea catre partile interesate. Hotararea curtii de
apel
este supusa recursului, care poate fi declarat in
termen
de 5 zile de la
comunicare
. Instantele vor proceda la judecarea cauzei de urgenta si cu precadere
(5) Atacarea ordinului presedintelui Consiliului Concurentei suspenda procedura in fata autoritatii de
concurenta
pana la solutionarea definitiva si irevocabila a cauzei, potrivit prevederilor alin. (4) .``
26. La articolul I punctul 37, dupa alineatul (8) al articolului 46 se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu urmatorul cuprins:
``(9) In situatiile in care o operatiune de preluare a controlului asupra unor intreprinderi sau a unor
active
prezinta riscuri pentru siguranta nationala, Guvernul, la propunerea Consiliului Suprem de Aparare a Tarii, va emite o
hotarare
prin care aceasta sa fie interzisa, cu respectarea competentei Comisiei Europene in acest
domeniu
. Consiliul Concurentei va informa Consiliul Suprem de Aparare a Tarii in legatura cu operatiunile de
concentrare
economica care sunt notificate acestuia, susceptibile sa fie analizate din punctul de vedere al sigurantei nationale.``
27. La articolul I punctul 38, alineatul (3) al articolului 462 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(3) Prin decizie, Consiliul Concurentei confera forta obligatorie angajamentelor propuse de intreprinderi, in masura in care acestea sunt suficiente pentru protectia concurentei si daca indeplinirea lor conduce la inlaturarea situatiei care a determinat declansarea investigatiei. Decizia Consiliului Concurentei poate fi adoptata pe o durata determinata si poate concluziona, fara
audierea
partilor implicate, ca nu mai exista motive pentru actiunea autoritatii de
concurenta
.``
28. La articolul I punctul 40, alineatul (2) al articolului 471 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(2)
Instanta
poate dispune, la cerere, suspendarea executarii deciziei atacate. In cazul amenzilor, suspendarea se va dispune doar cu conditia platii unei cautiuni stabilite conform prevederilor Legii nr. 571/2003 privind
Codul
fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la creantele bugetare.``
29. La articolul I, dupa punctul 40 se introduce un nou punct, punctul 401, cu urmatorul cuprins:
``401. - Articolul 48 se abroga.``
30. La articolul I punctul 41, articolul 49 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 49. - Sunt nule de
drept
orice intelegeri sau decizii interzise prin art. 5 si 6 din prezenta lege, precum si prin art. 101 si 102 din
Tratatul
privind functionarea Uniunii Europene, respectiv orice angajamente, conventii ori clauze contractuale raportandu-se la o
practica
anticoncurentiala, precum si orice acte care incalca prevederile art. 9 din prezenta
lege
.``
31. La articolul I punctul 42, partea introductiva a articolului 50 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 50. - Constituie contraventii si se sanctioneaza cu
amenda
de la 0,1% la 1% din
cifra de afaceri
totala din anul financiar anterior sanctionarii urmatoarele fapte, savarsite cu
intentie
sau din
neglijenta
de intreprinderi ori asociatii de intreprinderi:``.
32. La articolul I punctul 43, articolul 501 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``Art. 501. -(1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu
amenda
de la 1.000 lei la 20.000 lei faptele autoritatilor si institutiilor administratiei publice centrale si locale constand in:
a) furnizarea cu
intentie
ori din
neglijenta
de informatii inexacte, incomplete sau care induc in
eroare
ori de documente incomplete sau nefurnizarea informatiilor si documentelor solicitate, potrivit prevederilor art. 35 alin. (1) lit. b);
b) furnizarea cu
intentie
ori din
neglijenta
de informatii inexacte sau care induc in eroare, ca raspuns la o solicitare efectuata potrivit prevederilor art. 35 alin. (2)
(2) Daca, cu
intentie
sau din neglijenta, nefurnizarea informatiilor solicitate persista dupa termenul stabilit de catre Consiliul Concurentei, acesta va putea aplica conducatorului institutiei ori autoritatii administratiei publice centrale sau locale o
amenda
cominatorie de pana la 5.000 lei pentru fiecare zi de intarziere.``
33. La articolul I punctul 44, partea introductiva si litera d) ale alineatului (1) al articolului 51 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
``Art. 51. -(1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu
amenda
de la 0,5% la 10% din
cifra de afaceri
totala realizata in anul financiar anterior sanctionarii urmatoarele fapte, savarsite cu
intentie
sau din
neglijenta
de intreprinderi sau asociatii de intreprinderi:..................................................................................................
d) punerea in
practica
a unei operatiuni de
concentrare
economica, declarata incompatibila printr-o
decizie a
Consiliului Concurentei, potrivit prevederilor art. 46 alin. (4) lit. a);``.
34. La articolul I punctul 45, literele a) si b) ale alineatului (2) al articolului 511 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
``a)
amenda
de la 10.000 lei la 1.000.000 lei, in cazul contraventiilor prevazute la art. 50;
b)
amenda
de la 15.000 lei la 2.500.000 lei, in cazul contraventiilor prevazute la art. 51 alin. (1) .``
35. La articolul I punctul 46, alineatul (2) al articolului 52 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(2) In cazul contraventiilor prevazute la art. 51 alin. (1), daca, dupa primirea raportului de investigatie si exercitarea dreptului de acces la dosar, in conditiile art. 44 sau in cadrul audierilor, intreprinderea recunoaste, in mod expres, savarsirea faptei anticoncurentiale si, acolo unde este cazul, propune remedii care duc la inlaturarea cauzelor incalcarii, acest fapt va fi retinut
drept
circumstanta atenuanta
speciala sub forma colaborarii in cadrul procedurii administrative si va determina diminuarea cuantumului amenzii cu un procent cuprins intre 10% si 30% din nivelul de baza determinat potrivit instructiunilor, adoptate potrivit prevederilor alin. (1), inclusiv atunci cand acesta este stabilit la minimul prevazut de
lege
.``
36. La articolul I punctul 49, alineatul (4) al articolului 55 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
``(4) Sanctiunile pentru contraventiile prevazute la art. 51 alin. (1) lit. a)-c) se aplica de catre Plenul Consiliului Concurentei sau de comisie, dupa caz, prin aceeasi
decizie prin
care s-a constatat savarsirea respectivei contraventii.``
37. La articolul I, dupa punctul 49 se introduce un nou punct, punctul 491, cu urmatorul cuprins:
``491. - La articolul 55, alineatul (6) se abroga.``
Inapoi
1
2
3
4
Inainte
Afişează
Legea nr. 149/2011 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 75/2010 privind modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Legea 149/2011
Legea concurentei
OUG 75/2010
Legea 21/1996
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Articole Juridice
Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964