din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2613 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Noi standarde de transparenta privind contractele de finantare din fonduri europene

Noi standarde de transparenta privind contractele de finantare din fonduri europene

  Publicat: 11 Oct 2016       1348 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


ministrul Fondurilor Europene, a semnat ieri, 10 octombrie 2016, Ordinul privind aprobarea formatului standard al Contractului/Deciziei de finantare � conditii generale aplicabil pentru perioada de programare 2014-2020, prin care este introdus un articol dedicat transparentei.


Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.

Acesta defineste contractul de finantare, impreuna cu anexele si documentele vizand executarea lui, ca fiind informatii de interes public in conditiile Legii 544/2001. Mai mult, documentul MFE listeaza explicit elementele care nu pot avea caracter de confidentialitate


- denumirea proiectului, denumirea completa a beneficiarului si a partenerilor, daca acestia exista, datele de contact pentru echipa proiectului, data de incepere si de finalizare a proiectului, locatia proiectului;


- valoarea totala a finantarii nerambursabile acordate, intensitatea sprijinului, valoarea platilor efectuate;


- dimensiunea si caracteristicile grupului tinta si, dupa caz, ale beneficiarilor finali ai proiectului;


- informatii privind resursele umane din cadrul proiectului;


- rezultatele estimate si cele realizate in cadrul proiectului;


- denumirea furnizorilor de produse, prestatorilor de servicii si executantilor de lucrari contractati in cadrul proiectului, precum si obiectul contractului, valoarea acestuia si platile efectuate;


- elemente de sustenabilitate a rezultatelor proiectului, respectiv de durabilitate a investitiilor in infrastructura sau productie.


Daca exista elemente care trebuie totusi secretizate, acestea trebuie sa se inscrie clar in exceptiile prevazute de legea 544 (drepturile intelectuale, protectia datelor cu caracter personal, etc), trebuie stabilite explicit si justificate inainte de semnarea contractului.


``Beneficiarii de fonduri europene au obligatia legala sa arate celor interesati cum se cheltuie banii publici. Ordinul pe care l-am dat astazi elimina posibilitatea si tentatia de a ascunde activitati si cheltuieli in spatele unor clauze de confidentialitate existente in contracte aferente perioadei de programare anterioara. In septembrie, am declansat un proces accelerat de consultare referitor la transparenta contractelor de finantare si acum avem decizia: investim banii europeni in mod transparent. Decizia MFE se inscrie in angajamentul de transparenta administrativa asumat de Guvernul Ciolos. Acest articol din contractul cadru inlocuieste vechile clauze, care permiteau secretizari abuzive`` a declarat Cristian Ghinea, ministrul Fondurilor Europene.


Prevederile actualului ordin se aplica tuturor contractelor/deciziilor de finantare aferente perioadei de programare 2014-2020.



Citeşte mai multe despre:    Fonduri europene

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Casa Nationala de Pensii Publice incepe modernizarea sistemului informatic integrat
15 Jun 2024 | 184

ANOFM 48.848 locuri de munca vacante la nivel national si in reteaua EURES in iunie 2024
15 Jun 2024 | 160

15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european
13 Jun 2024 | 254

Inregistrarea in evidentele agentiilor pentru ocuparea fortei de munca a absolventilor de invatamant, promotia 2024
12 Jun 2024 | 206

Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana
11 Jun 2024 | 264

ICCJ (RIL): Termenul de preaviz incepe sa curga din ziua urmatoare comunicarii notificarii de preaviz si se implineste in ultima zi a termenului
20 May 2024 | 317



Articole Juridice

Efectele ofertei de angajare in raporturile juridice de munca
Sursa: MCP avocati

Contestarea caracterului formal al deciziei de sanctionare disciplinara
Sursa: MCP avocati

Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice
Sursa: MCP avocati

Calculul termenului de preaviz prin lumina Deciziei ICCJ nr. 8/20.05.2024
Sursa: MCP avocati

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti