din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3783 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Noul calendar al introducerii caselor de marcat echipate cu jurnal electronic

Noul calendar al introducerii caselor de marcat echipate cu jurnal electronic

  Publicat: 31 Aug 2017       1541 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Din punct de vedere contabil, un registru contabil unde se inregistreaza cronologic si sistematic miscarile patrimoniului (economico-financiare).
Din punct de vedere contabil, un registru contabil unde se inregistreaza cronologic si sistematic miscarile patrimoniului (economico-financiare).
Calendarul introducerii caselor de marcat echipate cu jurnal electronic in locul aparatelor dotate cu role jurnal pe suport hartie se modifica pentru companiile mari si mijlocii, insa se mentine termenul pentru contribuabilii mici si, totodata, termenul final de implementare pentru dotarea tuturor operatorilor economici cu aparate de marcat noi, care este 1 august 2018.

Din punct de vedere contabil, un registru contabil unde se inregistreaza cronologic si sistematic miscarile patrimoniului (economico-financiare).
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Din punct de vedere contabil, un registru contabil unde se inregistreaza cronologic si sistematic miscarile patrimoniului (economico-financiare).
Din punct de vedere contabil, un registru contabil unde se inregistreaza cronologic si sistematic miscarile patrimoniului (economico-financiare).
Din punct de vedere contabil, un registru contabil unde se inregistreaza cronologic si sistematic miscarile patrimoniului (economico-financiare).
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Timpul de munca reprezinta timpul pe care salariatul il foloseste pentru indeplinirea sarcinilor de munca.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Materialele pe care le utilizeaza o imprimanta in timpul functionarii.

Astfel, pentru utilizarea exclusiva a caselor de marcat cu jurnal electronic se introduce un termen comun, 1 iunie 2018, atat pentru firmele mari, cat si pentru cele mijlocii, decalat fata de termenele prevazute in prezent de lege, 1 ianuarie 2018 pentru firmele mari, respectiv 1 aprilie 2018 pentru firmele mijlocii.


Modificarea are scopul sa duca la evitarea eventualelor dificultati care pot sa apara in dotarea contribuabililor cu noile aparate de marcat, de exemplu, indisponibilitatea, la data limita prevazuta de lege pentru dotarea unei categorii de contribuabili, a unor modele de aparate specifice activitatilor desfasurate de acestia.


Data la care se va interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rola pe suport de hartie va coincide cu data limita la care utilizatorii au obligatia sa se doteze cu noile aparate de marcat, respectiv 1 august 2018, comparativ cu 1 octombrie 2017, termen prevazut de legislatia in vigoare.


Dotarea operatorilor economici cu case de marcat cu jurnal electronic si conectarea la sistemul informatic al ANAF contribuie la reducerea evaziunii fiscale, precum si la cresterea nivelului de fiscalizare si imbunatatirea executiei veniturilor bugetare.


Obligativitatea utilizarii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea treptata a aparatelor de marcat cu rola jurnal a fost introdusa prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014, insa termenele initiale au fost modificate ulterior. Situatiile in care contribuabilii au obligativitatea introducerii caselor de marcat electronic fiscale sunt specificate explicit de lege.*


De asemenea, prin Ordonanta adoptata de Guvern vor fi revizuite si reasezate sanctiunile contraventionale prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, inclusiv prin stabilirea acestora pe un interval valoric si nu in cuantum fix, asa cum prevede legislatia in vigoare, luandu-se in considerare principiul proportionalitatii dintre fapta si sanctiune, promovat si de legea preventiei, precum si de practica judiciara in domeniu .


Masura are scopul sa asigurare proportionalitatea si echitatea sanctiunilor contraventionale aplicate, transparenta deciziilor luate de catre agentul constatator si sa descurajeze operatorii economici sa repete savarsirea aceleiasi contraventii intr-o anumita perioada de timp . Sanctiunile revizuite intra in vigoare in zece zile de la data publicarii Ordonantei de Guvern in Monitorul Oficial al Romaniei.


Informatii suplimentare:


Conform OUG nr.28/1999 actualizata toti operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. Reiese astfel ca, operatorii economici care vand bunuri cu amanuntul sau presteaza servicii direct catre populatie, au obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. De la aceasta obligatie, legiuitorul a exceptat incasarile realizate din urmatoarele activitati ( art 2 din OUG nr. 28/1999)


a) comertul ocazional cu produse agricole din productie proprie efectuat de catre producatorii agricoli individuali, autorizati in conditiile legii, in piete, targuri, oboare sau in alte locuri publice autorizate;


b) vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;


c) transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;


d) activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii - bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;


e) activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activitatile de schimb valutar cu numerar si substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decat operatiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta institutiilor de credit, apartinand acestor institutii;


f) activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;


g) vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;


h) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;


i) serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;


j) vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;


k) incasarea contravalorii energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei si canalizarii, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de internet


l) efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;


m) serviciile de transport feroviar public de calatori in trafic intern si international, prestate de societati comerciale persoane juridice romane, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii;


n) activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;


o) serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;


p) livrarile de bunuri sau serviciile efectuate prin automatele comerciale ce functioneaza pe baza de acceptatoare de bancnote sau monede si contin un sistem de contorizare electronic si/sau mecanic, ca parte integrata constructiva din automat, care sa permita inregistrarea, evidentierea si controlul sumelor incasate, cu exceptia livrarilor de produse energetice, astfel cum sunt definite in titlul VII din Legea nr. 571/2003*) privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;


q) comertul de tip cash and carry desfasurat de comerciantii care vand marfuri prin sistemul de autoservire catre persoane fizice inregistrate in baza de date a vanzatorului, in scopul utilizarii acestora ca produse consumabile.



Citeşte mai multe despre:    Casa de marcat    Jurnal electronic

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Casele electronice de marcat ale marilor contribuabili vor fi conectate la ANAF incepand cu 1 iulie 2020
13 Jun 2020 | 1023

PROIECT privind regulile fiscale si contabile de inregistrare a bacsisului
18 Aug 2019 | 823

MFP scoate din Legea prevenirii incalcarea termenului de utilizare a noilor case de marcat
17 Jul 2019 | 781

Inspectorii ANAF vor intensifica verificarile cu privire la noile case de marcat cu jurnal electronic
15 Apr 2019 | 749

Noi reglementari privind sanctionarea graduala a operatorilor economici care savarsesc fapte in legatura cu casele de marcat fiscale
23 Apr 2015 | 2240



Articole Juridice

Cine este obligat sa utilizeze casa de marcat fiscala?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Emiterea facturii cu si fara TVA
Sursa: InfoTVA

Jurisprudenţă

Dovedirea faptei ce reprezinta abatere disciplinara. Sarcina probei
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1343/07.03.2019

Raspunderea salariatului pentru prejudiciul cauzat angajatorului. Probarea vinovatiei salariatului.
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - DECIZIA CIVILA nr. 4820/29.10.2019

Raspunderea pentru prejudiciile directe si indirecte revine atat paratilor, care au indeplinit functiile de contabil sef/contabil, cat si administratorului societatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia Sectia I Civila, Decizia nr. 363/2017, in sedinta publica din 2 martie 2017

Nulitatea deciziei de sanctionare a salariatului. Lipsa descrierii faptei care constituie abatere disciplinara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia litigii de munca si asigurari sociale, Decizie nr. 546/2016 din 21.06.2016