din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2200 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Consiliul Concurentei propune modificarea regimului de autorizare generala pentru furnizarea serviciilor postale

Consiliul Concurentei propune modificarea regimului de autorizare generala pentru furnizarea serviciilor postale

  Publicat: 04 May 2009       1259 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Setul minim de servicii stabilite de prezenta ordonanta de urgenta, de o calitate determinata,
Consiliul Concurentei considera ca, pentru a elimina unele neclaritati ale cadrului de reglementare din domeniul serviciilor postale, atat proiectul Deciziei privind desemnarea furnizorului de serviciu universal in domeniul serviciilor postale, cat si Decizia presedintelui ANRCTI privind regimul de autorizare generala pentru furnizarea serviciilor postale trebuie completate, respectiv modificate.

Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Setul minim de servicii stabilite de prezenta ordonanta de urgenta, de o calitate determinata,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Practicile comerciale anticoncurentiale (inclusiv exploatarea incorecta a clientilor sau eliminarea concurentilor) in care o firma dominanta se poate angaja, pentru a-si mentine sau intari pozitia pe piata.
O firma ocupa o pozitie dominanta atunci cand este in masura sa actioneze independent de concurentii, clientii, furnizorii sai si, in final, de consumatorul final.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Setul minim de servicii stabilite de prezenta ordonanta de urgenta, de o calitate determinata,
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.


�Consiliul Concurentei urmareste cu interes dezvoltarile si evolutiile recente din sectorul serviciilor postale, apreciind eforturile Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii in vederea dezvoltarii unui climat concurential in acest sector�, a declarat domnul Alexe Gavrila, vicepresedinte al Consiliului Concurentei.

Astfel, in ceea ce priveste furnizarea serviciului universal, Consiliul Concurentei considera ca obligatiile legate de prestarea acestuia, prevazute in textul Deciziei, nu sunt anticoncurentiale, daca sunt administrate intr-un mod transparent, nediscriminatoriu si neutru din punct de vedere al concurentei, respectandu-se principiul proportionalitatii.

In plus, daca compania desemnata ca furnizor de serviciu universal pe o anumita piata, detine o pozitie dominanta, este necesara adoptarea de catre autoritatea competenta a unui set de masuri menite sa previna si, daca e cazul, sa inlature un eventual abuz de pozitie dominanta. Avand in vedere ca reducerile tarifare practicate de catre companiile dominante pot sta la baza unor practici anticoncurentiale, este necesar ca realizarea si implementarea schemelor de reduceri tarifare de catre aceste companii sa fie neutra din punct de vedere concurential, reflectand o realitate economica obiectiva, cu atat mai mult cu cat aceste companii se bucura de drepturi rezervate.

Prin urmare, Consiliul Concurentei considera ca este necesara transpunerea cat mai fidela a textului din Directiva Comisiei Europene referitoare la continuarea deschiderii spre concurenta a serviciilor postale ale Comunitatii (articolul 12 alin.(5) din Directiva 2002/39/CE), in textul Deciziei privind desemnarea furnizorului de serviciu universal in domeniul serviciilor postale.

De asemenea, Consiliul Concurentei considera oportuna si necesara reformularea definitiei serviciului de publicitate prin posta prevazuta in Decizia presedintelui ANRCTI privind regimul de autorizare generala pentru furnizarea serviciilor postale. Prin noua definitie trebuie eliminate orice prevederi care ar putea fi interpretate in sensul favorizarii sau inducerii, de catre autoritatea de reglementare, unui comportament anticoncurential din partea companiilor dominante pe piata furnizarii de servicii de publicitate prin posta.

Autoritatea de concurenta a transmis Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii opinia sa referitoare la cele doua documente, textul integral al scrisorii fiind publicat pe site-ul Consiliului Concurentei.�


Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice
Sursa: MCP avocati

Calculul termenului de preaviz prin lumina Deciziei ICCJ nr. 8/20.05.2024
Sursa: MCP avocati

Activarea clauzei de neconcurenta in contextul incetarii contractului individual de munca
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislaţie

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...