din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3383 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Proiect de lege privind reducerea TVA-ului la 9 la suta pentru anumite produse

Proiect de lege privind reducerea TVA-ului la 9 la suta pentru anumite produse

  Publicat: 29 Jul 2010       2198 citiri       Sursa: Iulian Urban  


Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
In conformitate cu prevederile art. 85 alin. [2] din Regulamentul Senatului republicat, va inaintam spre dezbatere si adoptare proiectul de lege privind propunerea de modificare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I,

Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Perioada de timp exprimata de regula in zile, sau in ani, in care un deponent isi constituie un depozit banesc la o banca,
Diferenta pozitiva intre valoarea elementelor care constituie garantia unui credit si valoarea creditului, constata de catre banci cu ocazia verificarii garantiilor.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
Prevazut in cap. I, t. II, C. proc.en., partea speciala, colectiv de judecatori constituit pentru solutionarea cauzelor care i s-au repartizat.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Prevazut in cap. I, t. II, C. proc.en., partea speciala, colectiv de judecatori constituit pentru solutionarea cauzelor care i s-au repartizat.
Prevazut in cap. I, t. II, C. proc.en., partea speciala, colectiv de judecatori constituit pentru solutionarea cauzelor care i s-au repartizat.
Materialele pe care le utilizeaza o imprimanta in timpul functionarii.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Materialele pe care le utilizeaza o imprimanta in timpul functionarii.
Constituţia Rom�niei - Intrare in vigoare: 31/10/2003
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Denumire a Camerei inferioare a Parlamentului in unele tari
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

nr. 927 din 23 decembrie 2003 (rectificata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 112 din 6 Februarie 2004), cu modificarile si completarile ulterioare.


Solicitam introducerea prezentului proiect de lege spre dezbatere in procedura de urgenta.


INITIATOR


Senator URBAN IULIAN


Grupul Parlamentar al PD-L din Senat


EXPUNERE DE MOTIVEpentru reducerea TVA-ului la 9% pentru produsele de diagnostic similar cu cotade TVA pentru medicamente


Pentru a creste calitatea actului medical si eficientizarea utilizarii fondurilor alocate sistemului sanitar, este necesara uniformizarea cotei de TVA pentru produsele de diagnostic, similar cu cota de TVA de 9% la medicamente.


Cota actuala a TVA-ului de 24% pentru produsele de diagnostic a�� toti reactivii de diagnostic de laborator si consumabilele a�� in comparatie cu cota de TVA de 9% la medicamente, a transformat diagnosticul de laborator intr-un produs foarte scump si greu accesibil spitalelor, medicilor si pacientilor.


In acelasi timp, consumul actual de medicamente este incurajat irational prin masuri fiscale, datorita cotei reduse de 9% TVA, adesea neexistand in prealabil un diagnostic complet care ar reduce substantial consumul de medicamente.


Iata un exemplu: in cazul unor infectii respiratorii pe durata tratamentului se prescriu in etape pana la 3 medicamente antibiotice diferite. Daca s-ar face de la bun inceput un diagnostic complet cu antibiograma, ar fi suficient un singur antibiotic pentru tratament, economisindu-se astfel banii cheltuiti cu alte doua antibiotice in plus .


Altfel spus atunci cand mergi cu masina la service cu ceva probleme la motor, in urma unui diagnostic sumar s-ar putea decide schimbarea motorului, insa in urma unui diganostic complet s-ar putea decide schimbarea unei singure piese din motor, care are un cost mult mai mic.


Avantajele acestei corectii de TVA la produsele de diagnostic ar fi multiple:


Avantaje pentru medici:
- vor avea acces la o gama larga de investigatii paraclinice.
- va creste randamentul tratamentelor bazate pe diagnostic complet .
- se va reduce timpul consumat pentru tratarea efectelor colaterale ale tratamentelor bazate pe diagnostic incomplet.
- se va reduce semnificativ riscul de malpraxis.


Avantaje pentru pacienti:
- va creste accesul pacientilor la o gama larga de investigatii paraclinice
- va creste eficienta tratamentelor si, implicit, a eficientei acestora si a cresterii nivelului de sanatate al pacientilor
- va creste gradul de satisfactie al pacientilor.


Avantaje pentru spitale:
- vor putea utiliza pentru alte nevoi cu 15% mai multi bani rezultati din diferenta dintre cota de TVA de 24% si 9%, care sunt consumati acum pentru plata TVA-ului la achizitia produselor de diagnostic.


Avantaje pentru MS si CNAS:
- va genera economii ale fondurilor prin diminuarea achizitiei de medicamente
- va genera economii pentru CNAS prin decontarea unui numar mai mic de zile spitalizate, datorat cresterii calitatii tratamentelor datorat unui diagnostic complet .


Avantaje pentru guvern:
- va creste nivelul sanatatii populatiei prin imbunatatirea nivelului calitatii actului medical, datorita accesului populatiei la un diagnostic complet .
- va reduce blocajul financiar din spitale si farmacii prin transferul sumelor disponibilizate, atat din diferenta dintre cota actuala de 24% TVA si cea propusa a fi de 9%, cat si din achizitiile nejustificate de medicamente care au fost prescrise in baza unui diagnostic incomplet.


Produsele de diagnostic utilizate in diagnosticul de laborator se regasesc la urmatoarele coduri CPV:
24931250-6 a�� Medii de cultura
33124110-9 a�� Sisteme de diagnosticare
33124130-5 a�� Accesorii de diagnosticare
33141000-0 a�� Consumabile medicale nechimice de unica folosinta si consumabile hematologice
33141625-7 a�� Truse de diagnosticare
33651510-6 a�� Antiseruri
33694000-1 a�� Agenti diagnostici
33696500-0 a�� Reactivi de laborator
33696100-6 a�� Reactivi pentru determinarea grupelor sanguine
33696200-7 a�� Reactivi pentru analize de sange
33696300-8 a�� Reactivi chimici
33696400-9 a�� Reactivi izotopici
33696600-1 a�� Reactivi pentru electroforeza
33696700-2 a�� Reactivi pentru urologie.


In temeiul art. 74 din Constitutia Romaniei si in conformitate cu prevederile art. 85 alin. [2] din Regulamentul Senatului republicat, inaintam prezentul proiect de lege.


INITIATOR
Senator URBAN IULIAN
Grupul Parlamentar al PD-L din Senat
PARLAMENTUL ROMANIEI
CAMERA DEPUTATILOR SENAT


LEGE


Pentru modificarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003 (rectificata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 112 din 6 Februarie 2004), cu modificarile si completarile ulterioare.


Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege:


Articolul I : a��Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal se modifica si va avea urmatorul cuprins:
La Art. 140, alineatul 2) se completeaza prin introducerea literei g) cu urmatorul cuprins:
a��ART. 140 Cotele
a��
(2) Cota redusa de 9% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele prestari de servicii si/sau livrari de bunuri:
a) a��.;
g) produsele destinate diagnosticului de laborator.


a��a��
INITIATOR
Senator URBAN IULIAN
Grupul Parlamentar al PD-L din Senat



Citeşte mai multe despre:    Reducerea TVA    TVA    Proiect

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

13 iulie 2021 - Conferinta Nationala de Dreptul Muncii
15 Jun 2021 | 1943

MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc
17 Jun 2020 | 1426

Conferintele UpDate Work: Protectia economica si sociala a salariatilor
03 Apr 2020 | 1883

Conferintele UpDate Work: Reorganizarea societatilor angajatoare
03 Apr 2020 | 1525

Conferintele UpDate Work: Telemunca si munca la domiciliu. Reorganizarea angajatorilor si a activitatii salariatilor
03 Apr 2020 | 1490

Conferintele UpDate Work: Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice
03 Apr 2020 | 1209



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Impozitele speciale prelevate pe cifra de afaceri a intreprinderilor de telecomunicatii si din sectorul comertului cu amanuntul sunt compatibile cu dreptul Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Efectele Deciziei nr. 19/2019 pronuntata de ICCJ in ceea ce priveste curgerea termenului de prescriptie in cazul in care prejudiciul angajatorului este constatat prin decizie a Curtii de Conturi
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI � Decizia nr. 4957/ 05.11.2019

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Conditii de deducere a TVA in cazul prestarii de servicii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1831 din 8 iunie 2016