Referindu-se la intrarea in dezbatere publica a proiectului de lege, ministrul Baconschi a declarat: ``A fost un proces de elaborare a textului in format interinstitutional - Ministerul Afacerilor Externe s-a consultat cu Autoritatea Electorala Permanenta si cu Ministerul Administratiei si Internelor, intr-un spirit de lucru deschis si cu ambitia de a face un proiect cat mai solid, cat mai complet, in acord cu legislatia interna, in beneficiul cetatenilor romani din strainatate. Au fost consultati, de asemenea, profesori universitari, experti, si parlamentari. Imi doresc ca in cursul acestor 30 de zile de dezbatere publica toate partile interesate - fie ca este vorba despre ONG-uri, de asociatii ale romanilor din strainatate, sau de oricare alt tip de instanta, sa participe cat mai activ la dezbatere, pentru a imbunatatii ce am realizat noi pana in prezent.``
Proiectul de lege are 27 de articole si prevede scrutinele la care cetatenii romani cu domiciliul sau resedinta in strainatate isi pot exprima optiunile: alegerile pentru Camera Deputatilor si Senat, alegerea presedintelui Romaniei sialegerile pentru Parlamentul European. De asemenea, proiectul descrie procedura specifica pentru exercitarea dreptului de vot.
``Ministerul Afacerilor Externe a initiat aceasta lege intrucat are experienta organizarii votului in strainatate. In elaborarea proiectului de lege au fost consultate legislatiile in materie ale mai multor state europene``, a adaugat ministrul Afacerilor Externe.
In ceea ce priveste beneficiile pe care aceasta modalitate de vot le va aduce pentru cetateanul roman, ministrul a mentionat: ``Votul prin corespondenta este o necesitate democratica si, in cazul unei diaspore de mare amploare, este normal sa ne dorim ca toti compatriotii nostri sa aiba posibilitatea de a participa, exercitandu-si liber dreptul de a alege.. Romanii nu pot fi privati de acest drept constitutional, iar legea, odata implementata, va permite o contributie civica nemijlocita a diasporei la modelarea destinului politic al Romaniei.. Merita mentionat si faptul ca limitarea dreptului de vot in strainatate exclusiv la sectiile de vot traditionale nu numai ca genera frustrari legitime din partea celor care nu puteau sa isi exercite optiunea, dar genera si costuri importante.``
Pentru ca aceste informatii sa devina accesibile publicului tinta, Ministerul Afacerilor Externe va initia o campanie de informare, prin intermediul careia atat cetatenii romani care si-au stabilit domiciliul sau resedinta in afara granitelor Romanei, beneficiari ai legii, cat si publicul din tara, vor putea sa cunoasca aspectele referitoare la exercitarea votului prin corespondenta.
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1488
Ministerul Afacerilor Externe a publicat Programul de cooperare in domeniile educatiei, culturii, turismului si mass-mediei intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Hasemit al Iordaniei 03 Sep 2019 | 706
Guvernul a infiintat Comitetul interministerial pentru combaterea antisemitismului, xenofobiei, radicalizarii si discursului de ura 08 Jul 2019 | 1001
Guvernul Romaniei a stabilit bazele de date relevante pentru compararea datelor din registrul cu numele pasagerilor din transportul aerian 30 May 2019 | 929
A iesit din vigoare Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Polonia privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor, semnat la Varsovia la 23 iunie 1994 20 Apr 2019 | 859
Modificari in organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe, precum si a Agentului guvernamental pentru Curtea Europeana a Drepturilor Omului 13 Apr 2019 | 638
Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV) Sursa: Irina Maria Diculescu
Functia de sef de stat este de natura sa justifice o limitare a exercitiului dreptului de libera circulatie Sursa: EuroAvocatura.ro
Dispozitii de drept international privat. Dispozitii generale (Art. 2.557 - 2.571 - Noul Cod Civil) Sursa: EuroAvocatura.ro
Drepturile persoanei in contextul prelucrarii datelor cu caracter personal Sursa: EuroAvocatura.ro
Decizia nr. 504/2019 asupra cererii de solutionare a conflictului juridic de natura constitutionala intre prim-ministru, pe de o parte, si Presedintele Romaniei, pe de alta parte Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Hotararea in Cauza D.M.D. impotriva Romaniei, din 03.10.2017 Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului
Act emis de seful unei misiuni civile a Uniunii Europene. Lipsa caracterului de act administrativ Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 84 din 22 ianuarie 2016
Regimul juridic al strainilor. Stabilirea domiciliului in Romania. Conditii. Viza diplomatica. Pronuntaţă de: Decizia nr. 3717 din 31 octombrie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal