din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Ştiri juridice » Participarea presedintelui Romaniei, Traian Basescu, la bilantul SRI pentru anul 2010

Participarea presedintelui Romaniei, Traian Basescu, la bilantul SRI pentru anul 2010

  Publicat: 23 Mar 2011       1969 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Presedintele Romaniei, Traian Basescu, a participat miercuri, 23 martie 2011, la sediul SRI, la prezentarea bilantului Serviciului Roman de Informatii pentru anul 2010. Va prezentam declaratia de presa sustinuta de seful statului la finalul sedintei:

Prima treapta in cadrul metodei de cunoastere a contabilitatii si cel mai reprezentativ procedeu prin care se infaptuieste principiul dublei reprezentari
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Dispozitie cuprinsa in testament prin care testatorul dispune ca dupa decesul sau ca o anumita persoana sa primeasca intreaga mostenire (legat universal),
Stirea, comunicarea de noutate, plus de cunostinte despre un obiect, o persoana sau un fenomen, prin care receptorul isi inlatura o stare de incertitudine.
Gestionarea zgomotului in perspectiva prin planificarea masurilor de:
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Activitati infractionale ale unor grupuri, constituite pe principii conspirative, in scopul obtinerii unor improtante venituri ilicite (Gh. Nistoreanu, C. Paun, Criminologie, Bucuresti, 1996, pag. 228).
Dispozitie cuprinsa in testament prin care testatorul dispune ca dupa decesul sau ca o anumita persoana sa primeasca intreaga mostenire (legat universal),
Stirea, comunicarea de noutate, plus de cunostinte despre un obiect, o persoana sau un fenomen, prin care receptorul isi inlatura o stare de incertitudine.
Activitati infractionale ale unor grupuri, constituite pe principii conspirative, in scopul obtinerii unor improtante venituri ilicite (Gh. Nistoreanu, C. Paun, Criminologie, Bucuresti, 1996, pag. 228).
Ansamblu de reguli privind utilizarea cailor de comunicatie si de masuri tehnice cu privire la functionarea mijloacelor de transport,
O interfata care este capabila sa incarce, pe rand,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Actul cu caracter public, prin care o persoana manifesta, in formele si modalitatile prevazute in reglementarile vamale,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.

``Ca in fiecare an, am participat la bilantul SRI. Este un bilant mai important ca cele dinainte, pentru ca el analizeaza si incheierea unei etape bazata pe Strategia 2007-2010 de reformare si modernizare a Serviciului Roman de Informatii. Ce este de remarcat este ca, desi Serviciul s-a aflat intr-un proces de restructurare, reformare, reorganizare, in paralel cu acest proces s-a desfasurat si activitatea operativa, care in mod constant a crescut in calitate . Nu stiu daca domnul director a mentionat acest lucru, dar, in opinia mea, anul 2010 a fost anul in care Serviciul Roman de Informatii a realizat cele mai bune performante, cel putin de cand stiu eu acest serviciu . In ceea ce priveste procesele prin care urmeaza sa treaca Serviciul Roman de Informatii, trebuie inteles ca reformarea si restructurarea Serviciului nu este un proces care incheie procesele de modernizare. Ca orice structura moderna, dupa ce a realizat aceste procese de reformare si restructurare, Serviciul Roman de Informatii trebuie sa dobandeasca acea calitate necesara de adaptare continua la realitatile operative si, din acest punct de vedere, pregatirea noii strategii SRI in era informatica este un pilon extrem de important, care va permite Serviciului adaptarea continua la realitatile si nevoile Romaniei. Am atentionat, legat de aceasta noua strategie, asupra unui lucru pe care noi l-am vazut din realitati, in teatrele de operatii din Irak si Afganistan, adaptarea unui serviciu la era informatica nu trebuie sa neglijeze capacitatea serviciului de a culege informatie din sursa umana.

Sistemele moderne, sistemele tehnice moderne trebuie sa insoteasca, sa fie suport pentru culegerea de informatii din surse umane. Putem spune ca Serviciul Roman de Informatii a trecut la un sistem de planificare multianuala, ceea ce guvernele nu reusesc cu bugetul, si proba ca s-a trecut la un proces de planificare multianuala este ca prioritatile informative ale anului 2011, asa cum ele au fost aprobate in sedinta CSAT de ieri, nu au suferit schimbari consistente in raport cu anul 2010. Si ele, enumerate in cateva cuvinte, se refera la combaterea riscurilor asociate fenomenului de coruptie, atat la nivel central, cat si la nivel local, la batalia cu evaziunea fiscala si aici as face o mentiune: rezultatele din partea a doua a anului 2010 au aratat eficienta lucrului interinstitutional. Pana la mijlocul anului 2010, fiecare institutie avea prioritatile ei mai mult sau mai putin bine definite din acest punct de vedere. Prin hotararea CSAT din iunie, care a cerut, a stabilit cooperarea intre Serviciul Roman de Informatii, Ministerul de Interne si parchete, s-a reusit focalizarea si eficientizarea luptei impotriva evaziunii fiscale.

O prioritate ramane in continuare pentru Serviciul Roman de Informatii siguranta energetica si eventuale vulnerabilitati din punct de vedere al asigurrii necesarului de energie pentru economia nationala si pentru populatie. De asemenea, ramane o prioritatea sesizarea disfunctionalitatilor in functionarea aparatului de stat la nivel central si la nivel local. La acest bilant, spre deosebire de anul trecut, am solicitat Serviciului Roman de Informatii sa se implice in destructurarea gruparilor de crima organizata de la nivel local. Cele de la nivel national legat de trafic de persoane, trafic de droguri, erau o prioritate a lor, dar am cerut ca Serviciul Roman de Informatii sa se ocupe, sa furnizeze informatie Ministerului de Interne, parchetelor, legate de grupurile de crima organizata din judete.

In sfarsit, as mentiona ultimele doua prioritati: securitatea alimentara, securitatea nucleara trebuie sa intre in atentia Serviciului Roman de Informatii, pentru a preveni orice risc din acest punct de vedere. Nu in ultimul rand, ramane o prioritate securitatea sistemului de sanatate, unde inca nu avem un raspuns de ce daca a crescut bugetul in zece ani, de la un miliard la patru miliarde de euro, de ce asistenta medicala este mai slaba. Inca nu avem un raspuns clar si, implicit, nu avem o solutie de gestionare eficienta a resurselor. Am atras atentia in cadrul bilantului si asupra riscului terorist, care in opinia noastra, urmare a interventiei din Libia, va creste, sigur, fara a avea Romania ca principala tinta, dar exista riscul, ca urmare a interventiei, sa avem o perioada de instabilitate in nordul Africii, sa fie atrase grupari islamiste extremiste in activitati teroriste ca urmare a interventiei din Libia si trebuie sa se ia din timp toate masurile, pentru ca eventuale cresteri ale riscului terorist sa nu ne prinda nepregatiti. Cam acestea au fost cele ce aveam de spus in declaratie .

Va multumesc mult. Multumesc domnului director Maior si nu as incheia fara a face o precizare, pe care am facut-o si in bilant, si anul acesta, si anul trecut: modernizarea rapida si temeinica a Serviciului Roman de Informatii a fost posibila pentru ca nu a putut fi influentata prin numiri de oameni politici, de partide. Din 2004, de la preluarea mandatului, eu nu am acceptat niciun fel de interventie in numirile la nivel judetean sau la nivel central si aici este domnul director Maior, va poate confirma ca niciodata nu i-am cerut nici macar numirea unui ofiter undeva, intr-un judet sau in altul, daramite sa-i cer vreodata numirea vreunui sef de sectie sau a unui om din conducerea Serviciului. Cred ca oamenii politici, partidele ar putea sa priveasca la evolutia pozitiva a unui serviciu mare, in conditiile in care nu si-au exercitat influenta asupra numirilor in acest serviciu . Ii multumesc domnului director Maior ca, la randu-i, a rezistat la orice fel de incercare de a se influenta din afara Serviciului numirile. Va multumesc, domnule director, si felicitari pentru evolutia pozitiva a Serviciului.``



Citeşte mai multe despre:    Traian Basescu    SRI    Bilant 2010

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

MAI: modificari in procedura de selectie a personalului Jandarmeriei trimis in misiune la Centrul de Excelenta NATO pentru Operatii de Stabilitate
11 Jun 2019 | 553

Uniunea Judecatorilor solicita CSAT sa ii comunice hotararile care implica serviciile secrete in justitie
09 Dec 2015 | 1012

Eduard Hellvig a fost ales si numit de Parlamentul Romaniei in fuctia de director al SRI
04 Mar 2015 | 1344

Procurori Dna au dispus retinerea inculpatilor Dolinga Doru si Florea Ioana
06 Feb 2015 | 2197

Sefa Serviciului resurse umane de la Primaria Sectorului 2 urmarita penal pentru trafic de influenta
15 Jan 2015 | 1501

9 decembrie 2014: Decrete de numire si eliberare din functie, judecatori si procurori
10 Dec 2014 | 2334



Articole Juridice

Restrangerea dreptului la viata privata, intima si de familie prin metodele speciale de supraveghere tehnica. Proportionalitatea actiunilor
Sursa: Liliana Gologan

Preotii nu au drept sa se sindicalizeze. Raspunsul unui autor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Pentru femeile intre 15 si 44 de ani, violenta este cauza majora a instabilitatii si a decesului
Sursa: EuroAvocatura.ro

Contracte comerciale: Noi reglementari privind executarea creantelor
Sursa: Avocatnet.ro

Jurisprudenţă

Hotararea CEDO in Cauza Bucur si Toma impotriva Romaniei
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Conditiile suspendarii executarii unei decizii de regularizare a pensiei
Pronuntaţă de: TRIBUNALUL IALOMITA � SECTIA CIVILA � INCHEIEREA DE SEDINTA DIN DATA DE 26.06.2012

Recalcularea pensiei pentru limita de varsta. Revizuirea pensiei emise de Casa de Pensii Sectoriala a Serviciului Roman de Informatii
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr.554 (20.02.2012