din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1085 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » In Europa sunt cca. 15.000 de siteuri cu jocuri de noroc, cu venituri de peste 6 mld. de euro

In Europa sunt cca. 15.000 de siteuri cu jocuri de noroc, cu venituri de peste 6 mld. de euro

  Publicat: 24 Mar 2011       2341 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Denumire data monedei unice europene.
Jocurile de noroc online reprezinta un sector cu ascensiune rapida in Europa, fiind identificate deja aproximativ 15 000 de site-uri web; veniturile anuale totale inregistrate de acest sector in 2008 s-au ridicat la peste 6 miliarde de euro si se preconizeaza ca aceasta cifra se va dubla pana in 2013.

Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Reglementate in cap. I, t. II, C. proc. pen., partea generala,
Definirea pietei relevante este un instrument in vederea identificarii si a definirii perimetrului in interiorul caruia se desfasoara concurenta dintre firme.
Coordonarea intre intreprinderi care, fara a ajunge la incheierea de intelegeri formale, au adoptat, in mod constient, o cooperare practica, pentru evitarea riscurilor concurentei.
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor care aduc atingerea unotr relatii privind covietuirea sociala,
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Prevauzute in cap. I, art. 174-185, ce cuprind: omorul, omorul calificat, omorul deosebit de grav, pruncuciderea, uciderea din culpa, determinarea sau inlesnirea sinuciderii,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Potrivit legii nr 58/1998 privind activitatea bancilor comerciale, acestea (atat persoanele juridice romane, cat si sucursalele unor banci straine) pot desfasura, in limita autorizatiei primite de la BNR, urmatoarele activitati:
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Un sport in care inlocuirea jucatorilor este permisa pe durata desfasurarii unei competitii.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,

Cadrele juridice nationale variaza enorm de la un stat membru al UE la altul, impunand norme diferite in ceea ce priveste acordarea licentelor, serviciile online conexe, platile, obiectivele de interes public si combaterea fraudei. Pentru a se asigura certitudinea juridica si protejarea eficace a cetatenilor UE in raport cu aceste servicii transfrontaliere aflate in expansiune rapida, este important sa se evalueze posibilitatea coexistentei diferitelor modele in cadrul pietei interne. Prin urmare, obiectivul principal al consultarii lansate sub forma unei Carti verzi este de a obtine o imagine de ansamblu obiectiva a situatiei existente pe piata jocurilor de noroc online din UE si a diferitelor modele normative nationale. Comisia invita partile interesate sa-si exprime opiniile si doreste sa colecteze informatii detaliate cu privire la aspecte strategice importante, cum ar fi organizarea serviciilor de jocuri de noroc online si aplicarea legislatiei in vigoare, protectia consumatorilor si alte provocari relevante cu care se confrunta politicile publice, precum si comunicatiile comerciale si serviciile de plati. Pe baza contributiilor primite in cadrul consultarii, care pot fi trimise pana la 31 iulie 2011, se va putea stabili daca este necesar sa se adopte, si sub ce forma, masuri in acest domeniu la nivelul UE. In completarea acestei consultari, vor fi organizate ateliere de lucru pe teme specifice, la care vor participa experti in domeniu .


Michel Barnier, Comisarul pentru piata interna si servicii, a declarat: ``Prin aceasta Carte verde, am lansat o consultare ambitioasa, fara a avea idei preconcepute cu privire la eventualele urmari. Piata jocurilor de noroc online din UE continua sa creasca cu rapiditate si genereaza venituri substantiale, canalizate uneori in scopuri nobile. Expansiunea acestui sector trebuie sa mearga mana in mana cu vointa de a ne proteja cetatenii, in special minorii, si de a garanta ca oferta de servicii de acest gen din UE este fiabila si bine reglementata. Cartea verde raspunde apelului lansat de Parlamentul European si de statele membre, care ne invita sa abordam impreuna aceste chestiuni . Consultarea nu vizeaza liberalizarea pietei, ci garantarea faptului ca piata serviciilor de jocuri de noroc online din UE este bine reglementata pentru toata lumea.``


La ce se refera consultarea publica?


Oferta de servicii de jocuri de noroc online din UE ridica nu doar probleme sociale si de ordine publica, ci si probleme de ordin normativ si tehnic. Principalele aspecte strategice ale consultarii sunt urmatoarele:


1. Definirea si organizarea serviciilor de jocuri de noroc online: Cartea verde solicita opinii privind principalele avantaje si/sau dificultati care rezulta din coexistenta, in UE, a unor sisteme si practici nationale diferite in ceea ce priveste acordarea licentelor pentru serviciile de jocuri de noroc online.


2. Servicii conexe prestate si/sau utilizate de furnizorii de servicii de jocuri de noroc online: Cartea verde solicita opinii privind normele si practicile in materie de comunicare comerciala si de identificare a clientilor online, precum si reglementarile aplicabile sistemelor de plati pentru serviciile de jocuri de noroc online si conturilor jucatorilor.


3. Obiective de interes public:


Aceasta parte a consultarii este axata pe trei obiective care pot fi mai mult sau mai putin valabile pentru statele membre, din perspectiva politicilor lor nationale in domeniul jocurilor de noroc online.




  • Protectia consumatorilor: consultarea vizeaza colectarea de informatii cu privire la jocul de noroc patologic si la dependenta, precum si la masurile luate pentru a proteja jucatorii si pentru a preveni sau limita aceste probleme. Un alt aspect esential este modalitatea de a asigura protectia minorilor si a altor grupuri vulnerabile. Aspectele abordate sunt legate de promovarea si de comercializarea jocurilor de noroc online si de sistemele existente de identificare a clientilor, atat in momentul deschiderii unui cont, cat si in momentul efectuarii platilor.




  • Ordinea publica: Cartea verde solicita opinii privind cele mai bune practici de a depista si de a preveni frauda, spalarea de bani si alte infractiuni .




  • Finantarea activitatilor si evenimentelor de binefacere si a celor de interes public: Consultarea abordeaza diferitele sisteme de canalizare a veniturilor in activitati de interes public si mecanismele de redistribuire a veniturilor realizate de serviciile publice si private de jocuri de noroc online in beneficiul societatii, de exemplu, pentru arta, educatie sau sport .




4. Aplicarea legislatiei:


In UE exista o piata importanta de servicii ilegale de jocuri de noroc online. Se estimeaza ca, pentru fiecare site web de jocuri de noroc online autorizat din lume, exista cel putin cinci site-uri de poker sau de pariuri sportive online neautorizate. O piata ilegala transfrontaliera este accesibila in prezent consumatorilor; cauzele sunt fie toleranta de facto, fie lipsa aplicarii eficace a legislatiei. De aceea, scopul consultarii este de a evalua sistemele actuale de aplicare a legislatiei si cooperarea dintre statele membre, precum si de a colecta informatii obiective cu privire la eficienta sistemelor de blocare existente (cum ar fi blocarea platilor sau filtrarea numelor de domeniu).


Care sunt urmatoarele etape?


Ultima zi de trimitere a raspunsurilor la Cartea verde este 31 iulie 2011. Informatiile si datele primite la sfarsitul acestei proceduri vor fi evaluate in detaliu de Comisie in vederea stabilirii masurilor subsecvente.


In prezent, serviciile de jocuri de noroc online sunt furnizate si utilizate pe scara larga in UE, iar importanta economica a sectorului este in crestere. In 2008, serviciile de agest gen au inregistrat venituri anuale de peste 6 miliarde de euro, ceea ce reprezinta 7,5% din intreaga piata a jocurilor de noroc. Este segmentul cu cresterea cea mai rapida de pe piata jocurilor de noroc. In 2008 se estima ca volumul sau se va dubla in urmatorii cinci ani.


In acelasi timp, reglementarile aplicabile jocurilor de noroc difera de la un stat membru la altul. In timp ce unele state membre restrictioneaza sau chiar interzic anumite jocuri, altele practica o deschidere mai mare a pietelor reglementate. De asemenea, o serie de state membre si-au revizuit recent, sau sunt pe cale sa revizuiasca, legislatia in domeniul jocurilor de noroc online.



Citeşte mai multe despre:    Jocuri de noroc    Jocuri de noroc online

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

MFP: Proiect de OUG privind scutirea de la plata impozitului a firmelor din industria HoReCa si a jocurilor de noroc
17 Jun 2020 | 1435

CNPP supenda activitatea de eliberare a biletelor de tratament balnear
18 Mar 2020 | 802

Noul calendar al introducerii caselor de marcat echipate cu jurnal electronic
31 Aug 2017 | 1550

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 841 din 18.11.2014
24 Nov 2014 | 1120

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 817 din 10.11.2014
12 Nov 2014 | 1351

Monitorul Oficial al Romaniei nr. 790 din 30.10.2014
04 Nov 2014 | 983



Articole Juridice

Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Legislatia maghiara care interzice exploatarea jocurilor de tip slot machine in afara cazinourilor poate fi contrara principiului liberei prestari a serviciilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Publicitatea pentru cazinouri din strainatate poate fi interzisa in anumite conditii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cine este obligat sa utilizeze casa de marcat fiscala?
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Pentru existenta unei abateri disciplinare este necesar ca fapta savarsita de salariat sa se rasfranga asupra procesului muncii
Pronuntaţă de: Tribunalul Suceava - Sentinta civila nr. 134/2020

Primirea la locul de munca fara incheierea contractului individual de munca. Sanctionarea angajatorului
Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita, Sectia a II-a Civila de contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 243 din 16.03.2016

Primirea la munca a unei persoane fara incheierea unui contract individual de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Mehediniti, Sectia a II-a Civila Contencios Administrativ si Fiscal, Decizia nr. 243 din data de 16.03.2016

Actiune in anularea inregistrarii marcii pentru rea-credinta. Criterii de analiza
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 652 din 22 martie 2016