din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2911 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Intalnirea ministrului Justitiei, Catalin Predoiu, cu presedintii curtilor de apel, organizata la sediul CSM

Intalnirea ministrului Justitiei, Catalin Predoiu, cu presedintii curtilor de apel, organizata la sediul CSM

  Publicat: 21 Oct 2011       2403 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Ministrul Justitiei, Catalin Predoiu, a participat joi, 20 octombrie 2011, alaturi de presedintele CSM, Horatius Dumbrava si membrii ai CSM, judecator Alexandru Serban, judecator Ana Cristina Labus si judecator Mircea Aron, la intalnirea presedintilor curtilor de apel, ce a avut loc la sediul CSM.

Procedura legala aplicabila de instanta de judecata in cazurile in care partea careia i se opune un inscris sub semnatura privata tagaduieste scrisul
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Institutii, piete si infrastructuri ce interactioneaza in mod complex
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Intreprindere care cumpara sau sconteaza facturile de la un fabricant sau de la un vanzator si urmareste incasarea pretului de la clienti.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Activitati infractionale ale unor grupuri, constituite pe principii conspirative, in scopul obtinerii unor improtante venituri ilicite (Gh. Nistoreanu, C. Paun, Criminologie, Bucuresti, 1996, pag. 228).
O interfata care este capabila sa incarce, pe rand,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Predoiu Marian-Catalin - membru al Parlamentului Romaniei.

La reuniune au mai participat, din partea Ministerului Justitiei, Lidia Barac, secretar de stat, Gabriel Tanasescu, secretar general si Madalina Manolache, consilier in cadrul Departamentului de Afaceri Europene, responsabil cu Mecanismul de Cooperare si Verificare .
Cu aceasta ocazie s-a antamat un dialog deschis si a rezultat un consens cu privire la prioritatile sistemului judiciar, la necesitatea disciplinei, integritatii si responsabilitatii judecatorilor din cadrul tuturor instantelor.

Presedintii curtilor de apel si-au manifestat disponibilitatea de a coopera pentru identificarea tehnicilor de lucru necesare in vederea reflectarii indicatorilor de performanta adecvati, in scopul fundamentarii unor politici realiste de resurse umane. In acest context s-a convenit asupra necesitatii efectuarii unei analize clare si obiective, pe baza datelor reale furnizate de curti si a concluziilor studiilor de impact, a situatiei actuale a resurselor umane din sistem . In functie de rezultatele acestei analize, vor fi luate masuri de redistribuire si suplimentare a schemelor de personal.

S-a convenit ca acest tip de dialog sa continue, in vederea identificarii de solutii viabile pentru problemele sensibile si reale ale sistemului judiciar.

"Am expus reprezentatilor CSM si presedintilor de curti de apel viziunea Ministerului Justitiei asupra unor probleme esentiale ale sistemului judiciar, cum ar fi schemele de personal, disciplina, integritatea, Codurile, combaterea infractionalitatii, administrarea bugetului, personalul de specialitate si, pe un plan mai general, rolul si misiunea puterii judecatoresti in stat .

In privinta schemelor de personal, prima operatiune necesara este stabilirea, de catre CSM, a necesarului de resurse umane din sistem, apoi echilibrarea repartizarii resurselor umane in sistem prin redistribuirea pe orizontala. Succesul acestor operatiuni depinde de acuratetea datelor furnizate de curtile de apel, deci, de corectitudinea raportarilor volumului de dosare, precum si de eliminarea statisticilor distorsionate de inregistrarile neregulamentare ale unor dosare asociate. Un factor pozitiv ar fi eliminarea prezentei forme a Programului Volumului Optim de Activitate, gandit si impus de vechea conducere a CSM, care a condus la deprecierea calitatii actului de justitie, prelungirea termenelor, cresterea procentului de casari si scaderea indicelui de operativitate. In paralel, Ministerul Justitiei se va ocupa sa finalizeze, impreuna cu consultantii sai independenti, Studiile de impact privind noile Coduri. Pe aceste baze, dupa redistribuirea pe orizontala a resurselor umane, putem trece sa gandim rational schemele de personal. Acest demers trebuie finalizat pana la aplicarea noilor Coduri.

Presedintii Curtilor de Apel nu trebuie sa se focalizeze exclusiv pe schemele de personal, probleme precum disciplina jurisdictionala si profesionala, integritatea si combaterea coruptiei sunt obiective permanente ale oricarui sef de instanta.
Judecatorii trebuie sa pronunte sanctiuni severe, prin decizii descurajante in cazurile de crima organizata si coruptie, pentru a proteja drepturile cetatenilor, avutul lor, siguranta publica si patrimoniul statului.

Dorim sa acordam responsabilitati si puteri mai largi presedintilor de curti de apel, pentru ca ei sa aiba parghiile necesare pentru impunerea disciplinei in curti. S-a ajuns prea departe cu unele fenomene negative si presedintii curtilor trebuie sa-si faca ordine in propria ograda. Ei isi cunosc colegii si instantele, ei trebuie sa puna lucrurile la punct . CSM e prea departe la centru si prin natura componentei sale prea eterogen in abordari si interese ca sa poata face acest lucru singur, iar MJ nu are, si nu trebuie sa aiba, atributii de disciplina jurisdictionala sau profesionala. CSM si MJ pot furniza mijloace, parghii si conceptii institutionale, dar schimbarea de la `firul ierbii` sistemului este in mana presedintilor de curti. La randul ei, autonomizarea Inspectiei Judiciare, preconizata prin proiectul legii raspunderii disciplinare, va contribui la aceasta ordonare.

Ministerul Justitiei va conduce procesul de reforma a personalului de specialitate, dupa adoptarea proiectului de lege privind personalul de specialitate din instante si parchete.

In sinteza, propunem o noua abordare a problemelor de functionare a sistemului judiciar. In locul actiunii unilaterale a CSM, sau bilateral CSM - MJ, sa instituim un triunghi institutional CSM - MJ - presedinti de curti de apel, prin care sa strangem suruburile unui sistem prea lax in acest moment, sub aspectul disciplinei profesionale si jurisdictionale.

Puterea judecatoreasca are responsabilitati la fel de mari in functionarea statului roman ca si celelalte doua puteri si poate influenta in bine sau rau functionarea celorlalte doua puteri, executiva si legislativa, in aceeasi masura in care acestea pot afecta Puterea Judecatoreasca.

Alternativa interventiei decisive a CSM si a Presedintilor Curtilor de Apel in ordonarea sistemului judiciar este derapajul acestuia si aceasta perspectiva este inacceptabila. In timp, dupa reformarea lor si echiparea cu personal suficient si adecvat profesional, ICCJ si Inspectia Judiciara se pot alatura in acest efort si contribui la eficientizarea sistemului judiciar.


In alte cuvinte, nu mai e timp de pierdut cu declaratii si angajamente, trebuie actionat acum pentru disciplinarea si profesionalizarea unui sistem cheie pentru functionarea intregii societati si pastrarea ordinii publice si a sigurantei cetateanului. La intalnirea din 20 octombrie a parut ca atat CSM, cat si presedintii curtilor de apel si-au impartit judicios rolurile si au inteles necesitatea acestei actiuni concertate. MJ se va concentra pe partea sa de agenda si va continua sa sprijine CSM si presedintii curtilor de apel in actiunea lor, ori de cate ori aceasta va merge in directia ordonarii logice si profesionalizarii sistemului judiciar", a declarat ministrul Justitiei, Catalin Predoiu .



Citeşte mai multe despre:    Catalin Predoiu    CSM    Mecanismul de Cooperare si Verificare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Presedintele Romaniei a semnat decretul pentru numirea Guvernului Romaniei
04 Nov 2019 | 1692

Consiliul Superior al Magistraturii a lansat proiectul �Optimizarea managementului la nivelul sistemului judiciar. Componenta de instante judecatoresti�
01 Nov 2019 | 1509

CSM a aprobat organizarea, in data de 15.12.2019 a concursului de promovare in functii de executie, pe loc, a judecatorilor.
17 Oct 2019 | 1452

CSM a aprobat calendarul, tematica si bibliografia pentru Concursul de admitere la INM - septembrie 2019 � februarie 2020
17 Sep 2019 | 3563

CSM a publicat detaliile privind organizarea concursului de admitere la INM in perioada septembrie 2019 � februarie 2020
17 Sep 2019 | 2113

CSM a publicat detaliile concursului de promovare pe loc in functii de executie a procurorilor
12 Sep 2019 | 942



Articole Juridice

Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept
Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu

Nesemnarea de catre procuror a Ordonantei de punere in miscare a actiunii penale impotriva inculpatului
Sursa: CSM

Este necesara o cerere expresa a salariatului pentru reindividualizarea sanctiunii disciplinare, sau se poate dispune reindividualizarea sanctiunii de catre instanta din oficiu?
Sursa: CSM

Jurisprudenţă

Cariera judecatorilor si procurorilor. Cereri de transfer la schimb
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 6114 din 11 septembrie 2013

Regimul juridic al avizelor CSM in materia perchezitiei, retinerii si arestarii preventive
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 687 din 9 februarie 2012

Magistrat. Suspendare din functie. Legalitatea masurii. Momentul de la care-si produce efectele hotararea CSM de suspendare
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de Contencios Admininistrativ, Decizia nr. 3514 din 18/10/2006

Magistrat. Neindeplinirea conditiilor de numire in functie. Conditia bunei reputatii. Hotararea C.S.M. de eliberare din functie. Caracterul nediscipli
Pronuntaţă de: Decizia nr. 2956 din 10 mai 2005, Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia de contencios administrativ si fiscal