ISCTR va prelua, de la aceasta data, atributiile de inspectie si control in trafic privind respectarea reglementarilor interne si internationale in domeniul transporturilor rutiere exercitate in prezent de catre Autoritatea Rutiera Romana - ARR, Regia Autonoma ``Registrul Auto Roman`` - RAR si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - CNADNR, cu exceptia controlului desfasurat de catre CNADNR in punctele de trecere a frontierei de stat a Romaniei.Astfel, organizarea activitatii de inspectie si control in cadrul unei singure institutii va imbunatati substantial cadrul actual in domeniu, in special in ceea ce priveste:i�� Functionarea independenta a activitatii de control fata de activitatea de autorizare/licentiere a transporturilor rutiere desfasurate pe reteaua de drumuri publice din Romania;i�� Actiunile de inspectie si control vor fi desfasurate numai de catre inspectori cu o pregatire profesionala care sa corespunda standardelor europene si care isi vor insusi bunele practici in domeniu implementate la nivel comunitar;i�� Intarirea capacitatii administrative si asigurarea unui control eficient in ceea ce priveste respectarea legislatiei in domeniul transporturilor rutiere, a activitatilor conexe transportului rutier si a pregatirii persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere va determina, implicit, cresterea sigurantei rutiere;i�� Corelarea si interconectarea bazelor de date ale celor 3 structuri mentionate, care au in prezent atributii de control in trafic;i�� Optimizarea modului de utilizare a resurselor umane si materiale prin eliminarea posibilitatii suprapunerii necontrolate a controalelor efectuate de mai multe entitati prin amplasarea punctelor de control ``in cascada`` - care face ca de multe ori acelasi autovehicul sa fie oprit succesiv de personalul de control al acestora - si prin programarea unitara si eficienta a controalelor care sa acopere intreaga retea de drumuri publice.
Actele normative aprobate sau de care Guvernul a luat act in sedinta din 14 mai 2019 15 May 2019 | 967
Monitorul Oficial al Romaniei nr. 795 din 31.10.2014 04 Nov 2014 | 979
Cazurile de mica coruptie solutionate au crescut cu 33 la suta in primul semestru al anului 2013 26 Sep 2013 | 1678
Monitorul Oficial al Romaniei nr. 314 din 30.05.2013 31 May 2013 | 1234
2 directori RAR trimisi in judecata de procurorii DNA 27 May 2013 | 1571
Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti - Cercetari penale pentru inselaciune s.a. 26 Sep 2012 | 4432
Cardurile de tahograf in transporturile rutiere Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Procedura obtinerii autorizatiei de functionare a unui Service auto Sursa: EuroAvocatura.ro
Procedura pentru obtinerea autorizarii unei Statii de inspectie tehnica auto conform RNTR-1 Sursa: EuroAvocatura.ro
Procedura de redobandire a Certificatului de inmatriculare retinut de Politia rutiera Sursa: EuroAvocatura.ro
Omologare autoturism. Stabilire provenienta autovehicul Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr.137 din data 24.02.2009
Eliberare aviz de constatare pentru a se indeplini formalitatile de inmatriculare Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr. 88 din data 23.02.2010
Anularea actului administrativ in baza caruia s-a anulat inmatricularea autoturismului, cu consecinta radierii din circulatie Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr. 2537 din data 07.06.2012
Inadmisibilitatea actiunii de restituire a taxei de poluare in conditiile in care reclamantul nu a facut dovada procedurii prealabile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti - Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ si Fiscal - Decizia nr. 125/26 ianuarie 2010