din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2861 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Proiect de Hotarare privind conditiile de functionare, precum si procedura de autorizare a agentului de munca temporara

Proiect de Hotarare privind conditiile de functionare, precum si procedura de autorizare a agentului de munca temporara

  Publicat: 22 Dec 2011       2096 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care, din dispozitia agentului de munca temporara presteaza munca in favoarea unui utilizator.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Reprezentant al unei institutii, regii autonome, societati comerciale, care are anumite insarcinari.
Prin proiectul de hotarare, institutia agentului de munca temporara a fost revizuita complet in conformitate cu normele europene, respectiv Directiva 2008/104/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind munca prin agent de munca temporara;

Munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care, din dispozitia agentului de munca temporara presteaza munca in favoarea unui utilizator.
Reprezentant al unei institutii, regii autonome, societati comerciale, care are anumite insarcinari.
Munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care, din dispozitia agentului de munca temporara presteaza munca in favoarea unui utilizator.
Munca temporara este munca prestata de un salariat temporar care, din dispozitia agentului de munca temporara presteaza munca in favoarea unui utilizator.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Suma stabilita de banca de comun acord cu clientul cu ocazia incheierii contractului de credit,

Iata ce se modifica:
A� Se clarifica domeniul in care isi desfasoara activitatea agentii de munca temporara . Mai precis, in aceasta categorie intra toate persoanele juridice, publice sau private, inclusiv ong-uri autorizate ca agenti de munca temporara, indiferent daca au sau nu scop lucrativ. Vechiul cadru legislativ limita posibilitatea de a se autoriza ca agent de munca temporar doar pentru societatile comerciale;
A� se flexibilizeaza conditiile astfel: termenul in care agentul de munca temporara este obligat sa comunice Agentiei Teritoriale Judetene de Prestatii Sociale eventualele modificari privind datele unitatii, s-a modificat de la 5 zile la 30 de zile;
A� se simplificasi procedura de autorizare a agentilor de munca temporara . Astfel, termenul pentru solutionarea cererii de autorizare de 30 de zile a fost prelungit cu 7 zile lucratoare, in situatia in care se solicita completarea documentatiei;
A� Depunerea autorizatiei de functionare, la incetarea activitatii poate fi depusa la agentiile de prestatii sociale in termen de 15 zile calendaristice fata de 5 zile;
A� Autorizatia de functionare va putea fi prelungita din 2 in 2 ani;
A� prin simplificarea acestor proceduri si prin alinierea la standardele UE, se urmareste cresterea numarului angajarilor, reducerea numarul celor care muncesc la negru si, implicit, reducerea rata somajului;
A� se urmareste protejarea salariatii temporari pentru ca acestia sa aiba, pe cat posibil, aceleasi drepturi cu ceilalti angajati;


Acum, in Romania, sunt 386 de agenti de munca temporara, dintre care 51 inregistrati anul acesta. Aparent numarul este mic, insa modificarile aduse vizeaza un numar important de angajati ``temporari``, vulnerabili prin vechile reglementari.



Citeşte mai multe despre:    Agent de munca temporara

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Casa Nationala de Pensii Publice incepe modernizarea sistemului informatic integrat
15 Jun 2024 | 184

ANOFM 48.848 locuri de munca vacante la nivel national si in reteaua EURES in iunie 2024
15 Jun 2024 | 160

15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european
13 Jun 2024 | 254

Inregistrarea in evidentele agentiilor pentru ocuparea fortei de munca a absolventilor de invatamant, promotia 2024
12 Jun 2024 | 206

Mecanismul de decontare de catre angajator a achizitiei de ochelari, in limita a 500 lei de persoana
11 Jun 2024 | 264

ICCJ (RIL): Termenul de preaviz incepe sa curga din ziua urmatoare comunicarii notificarii de preaviz si se implineste in ultima zi a termenului
20 May 2024 | 317



Articole Juridice

Efectele ofertei de angajare in raporturile juridice de munca
Sursa: MCP avocati

Contestarea caracterului formal al deciziei de sanctionare disciplinara
Sursa: MCP avocati

Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice
Sursa: MCP avocati

Calculul termenului de preaviz prin lumina Deciziei ICCJ nr. 8/20.05.2024
Sursa: MCP avocati

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti