din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1642 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » CEDO. Justitie Europeana » Sanctiunile adoptate de Consiliu impotriva unei tari terte nu pot fi aplicate persoanelor fizice pentru singurul motiv al legaturii lor familiale cu persoanele asociate conducatorilor tarii respective

Sanctiunile adoptate de Consiliu impotriva unei tari terte nu pot fi aplicate persoanelor fizice pentru singurul motiv al legaturii lor familiale cu persoanele asociate conducatorilor tarii respective

  Publicat: 14 Mar 2012       2469 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: CEDO. Justitie Europeana  



Curtea anuleaza regulamentul european prin care s-a impus inghetarea fondurilor domnului Pye Phyo Tay Za, in masura in care regulamentul mentionat il priveste pe acesta

1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Austria, Belgia, Bulgaria, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Republica Ceha, Romania, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria.
Grup de cuvinte prin care se individualizeaza si se identifica o persoana fizica in societate si familie.
(Board of Directors) Grup de oficiali alesi de adunarea generala anuala a actionarilor care au fost imputerniciti sa administreze compania si sa puna in aplicare masurile de natura strategica adoptate de adunarea generala.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Presupunere facuta de legiuitor sau judecator prin considerarea unui fapt ca existent, dedus din existenta altui fapt, vecin si conex.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Proces, pricina, cauza, conflict, neintelegere intre doua sau mai multe persoane,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.

Din cauza absentei progreselor pe calea democratizarii si a existentei unor incalcari persistente ale drepturilor omului in Birmania/Myanmar1, Consiliul a adoptat, incepand cu anul 1996, mai multe masuri restrictive impotriva acestei tari . Aceste masuri au fost mentinute si intarite in cursul anilor urmatori. Prin acestea se impune, in special, inghetarea fondurilor membrilor guvernului din Myanmar si ale persoanelor si entitatilor asociate acestora, ale caror nume figureaza pe o lista stabilita de Consiliu .

Domnul Pye Phyo Tay Za a fost inscris pe aceasta lista in calitate de persoana care beneficiaza de politicile economice ale guvernului, numele sau fiind insotit de mentiunea ``Fiul lui Tay Za``, numele tatalui sau fiind la randul lui insotit de precizarea ``Director executiv, Htoo Trading Co.; Htoo Construction Co.``.

In mai 2008, domnul Pye Phyo Tay Za a introdus la Tribunal o actiune in anularea regulamentului european2 a carui lista anexa includea numele sau.

Prin Hotararea din 19 mai 20103, Tribunalul a respins actiunea acestuia statuand, printre altele, ca este permis sa se prezume ca membrii de familie ai administratorilor de intreprinderi beneficiaza de functia exercitata de acesti administratori, astfel incat beneficiaza si ei de politicile economice ale guvernului. De asemenea, Tribunalul a statuat ca aceasta prezumtie poate fi rasturnata daca domnul Pye Phyo Tay Za reuseste sa demonstreze ca nu are legaturi stranse cu administratorul care face parte din familia sa.

Ulterior, domnul Pye Phyo Tay Za a formulat prezentul recurs impotriva hotararii mentionate. In speta, Curtea este invitata sa se pronunte asupra conditiilor in care un regim de sanctiuni, adoptat de Consiliu impotriva unei tari terte, poate viza persoane fizice si asupra intensitatii necesare a legaturii dintre aceste persoane si regimul de conducere .

Prin hotararea pronuntata Curtea aminteste jurisprudenta sa4 potrivit careia masurile restrictive aplicate unei tari terte trebuie sa vizeze - in ceea ce priveste persoanele fizice - numai pe conducatorii acelei tari si pe persoanele asociate acestora.

Astfel, statuand ca asemenea masuri restrictive nu pot sa vizeze persoane asociate acestei tari ``in alt temei``, Curtea a vrut sa restranga categoriile de persoane fizice carora li se pot aplica masuri restrictive punctuale la cele a caror legatura cu tara terta in cauza se impune cu evidenta, cu alte cuvinte conducatorilor tarilor terte vizate si indivizilor care sunt asociati acestor conducatori.

Prin urmare, aplicarea unor asemenea masuri unor persoane fizice pentru singurul motiv al legaturii lor familiale cu persoane asociate conducatorilor tarii terte vizate, independent de comportamentul personal, incalca dreptul Uniunii. Astfel, este dificil sa se stabileasca o legatura, fie ea si indirecta, intre absenta unor progrese pe calea democratizarii si persistenta incalcarilor drepturilor omului in Myanmar - care constituie unul dintre motivele care au condus la adoptarea masurilor restrictive - si comportamentul membrilor de familie ai administratorilor de intreprinderi, care, prin el insusi, nu face obiectul niciunei cenzuri.

In consecinta, masura de inghetare a fondurilor si a resurselor economice apartinand domnului Pye Phyo Tay Za nu putea fi adoptata decat pe baza unor elemente precise si concrete care sa fi permis sa se stabileasca faptul ca el beneficia de politicile economice ale conducatorilor din Myanmar.

Rezulta din aceste consideratii ca, statuand ca este permis sa se prezume ca membrii de familie ai administratorilor unor intreprinderi beneficiaza de functia exercitata de acestia astfel incat beneficiaza si ei de politicile economice ale guvernului si ca, prin urmare, exista o legatura suficienta intre domnul Pye Phyo Tay Za si regimul militar din Myanmar, Tribunalul a comis o eroare de drept . Prin urmare, Curtea a anulat hotararea Tribunalului si dispozitiile din regulamentul in litigiu care il vizeaza pe domnul Pye Phyo Tay Za.

Hotararea in cauza C-376/10 P Pye Phyo Tay Za/Consiliul

1 Prima actiune a Uniunii a luat forma Pozitiei comune 96/635/PESC din 28 octombrie 1996, adoptata de Consiliu in temeiul articolului J.2 din Tratatul privind Uniunea Europeana, privind Birmania/Myanmar (JO L 287, p. 1).
2 Regulamentul (CE) nr. 194/2008 al Consiliului din 25 februarie 2008 de reinnoire si de intarire a masurilor restrictive instituite impotriva Birmaniei/Myanmar si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 817/2006 (JO L 66, p. 1).
3 Hotararea din 19 mai 2010, Pye Phyo Tay Za/Consiliul, (T-181/08).
4 Hotararea din 3 septembrie 2008, Kadi si Al Barakaat International Foundation/Consiliul si Comisia (C-402/05 P si C-415/05 P), a se vedea si CP nr. 60/08.





Citeşte mai multe despre:    Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Titluri

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti