din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2421 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » Proceduri si Acte necesare pentru ... » Etapele necesare pentru infiintare firma

Etapele necesare pentru infiintare firma

  Publicat: 08 Nov 2012       7606 citiri       Sursa: Cabinet de avocatura Leonte Oana Madalina        Secţiunea: Proceduri si Acte necesare pentru ...  


Intreprinzatorii debutanti sunt nevoiti sa cunoasca etapele necesare pentru infiintare firma.

Contract de asociere in care una dintre parti, comanditatul, raspunde solidar si cu intreaga sa avere pentru obligatiile societatii fata de creditori, pe cand cealalta parte, comanditarul,
Contract de asociere in care una dintre parti, comanditatul, raspunde solidar si cu intreaga sa avere pentru obligatiile societatii fata de creditori, pe cand cealalta parte, comanditarul,
Grup de cuvinte prin care se individualizeaza si se identifica o persoana fizica in societate si familie.
Grup de cuvinte prin care se individualizeaza si se identifica o persoana fizica in societate si familie.
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.

Persoanele fizice sau juridice pot apela la un cabinet de avocatura care ofera servicii juridice si informatii legate de constituirea unei societati comerciale. Oficiul Registrului Comertului reponsabil pentru inregistrarea fiecarei firme solicita un dosar intreg de documente doveditoare pentru ca firma sa indeplineasca toate conditiile juridice necesare pentru o activitate legala.
Prima etapa in procesul de infiintare firma este stabilirea obiectului de activitate . Acest proces se realizeaza pe baza clasificarii CAEN, astfel asociatul unic sau asociatii vor putea sa defineasca un singur obiect de activitate principal si mai multe obiecte de activitate secundare.
Etapa a doua este alegerea formei judiciare a firmei. Intreprinzatorii debutanti vor avea oportunitatea sa aleaga din mai multe forme juridice pentru firma lor. Astfel cunoastem urmatoarele tipuri de societati: S.R.L (Societate cu raspundere limitata), S.A. (Societate pe actiuni), S.C.A. (Societate in comandita pe actiuni), S.C.S. (Societate in comandita simpla) si S.N.C. (Societate in nume colectiv).
A treia etapa este rezervarea numelui firmei care poate influenta popularitatea societatii. Intreprinzatorii au sansa sa verifice disponibilitatea unui nume pe pagina oficiala al Registrului Comertului.

Alegerea sediului social este etapa urmatoare. Proprietarul imobilului si asociatul unic sau asociatii vor incheia un contract de inchiriere, vanzare-cumparare sau de comodat. Actul Constitutiv se formuleaza numai dupa incheierea contractelor. Acest document va contine mai multe detalii legate de infiintare firma precum: obiectul principal de activitate, obiectele secundare de activitate, denumirea societatii, numele asociatului unic sau al asociatilor, aportul lor la capitalul social si nu in ultimul rand numele administratorului.
Depunerea capitalului social la banca respectiv depunerea specimenului de semnatura de catre asociatul unic/asociatii si administrator sunt urmatoarele etape in procesul de infiintare firma. Specimenul de semnatura va fi certificat de un notar public.
Constituirea dosarului care va fi depus la oficiul Registrului Comertului din localitatea in care va fi stabilit sediul societatii reprezinta etapa urmatoare.
Dosarul va cuprinde urmatoarele acte:
- copie dupa B.I./C.I./Pasaport al asociatului sau al asociatilor
- copie dupa B.I./C.I./Pasaport al administratorului
- copie dupa Contractul de Spatiu- pentru locul in care se va
stabili sediul social si punctul de lucru
- documentul de rezervare de denumire a firmei
- Contractul de Comodat
- Actul Constitutiv al societatii comerciale
- declaratia originala al asociatului unic certificata de un notar
- specimenul de semnatura al asociatului unic sau al asociatilor
- actul doveditor pentru depunerea capitalului social
- cerere de infiintare firma
- acordul asociatiei de locatari sau proprietari in locatia unde se va
afla sediul social al firmei
- anexa doveditoare pentru inregistrarea fiscala a societatii
- declaratia asociatului unic pentru a obtine autorizatiile
Anumite documente precum declaratia pe propria raspundere al asociatului unic/asociatilor, o cerere pentru inregistrare respectiv Anexa-Vector Fiscal se vor adauga dosarului depus la Registrul Comertului. Judecatorul delegat are responsabilitatea sa verifice si sa aprobe autorizarea inregistrarii societatii.
Ultimele etape in procesul de infiintare firma sunt: ridicarea documentelor aprobate si verificate referitoare la inregistrarea societatii ( Certificatul de inregistrare a firmei, Hotararea tribunalunui judecatoresc si Certificatul constatator) respectiv obtinerea avizelor si autoritatilor necesare pentru a asigura activitatea legala a intreprinderii.

Acest articol a fost oferit de Cabinet de avocatura Leonte Oana Madalina
Tel: 0722 236 175
Email: [email protected]
Web site: www.avocat-firme.info



Cabinetul de avocatura Leonte Oana Madalina ofera servicii juridice specializate in infiintari firme si operatiuni specifice la Registrul Comertului. Deasemenea ofera serviciul de gazduire sediu social tuturor persoanelor care doresc sa infiinteze o firma si nu dispun de sediu social.





Citeşte mai multe despre:    Infiintare firma    Acte forma    Judecator sindic    Registrul Comertului

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Titluri

Mandatul intre soti. Prezentare generala
Sursa: avocat STOICA IOANA