Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Articole juridice » CEDO. Justitie Europeana » Mandatul de arestare european

Mandatul de arestare european

  Publicat: 01 Jan 2008       7896 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: CEDO. Justitie Europeana  


La cinci ani de la crearea mandatului de arestare european, procedura de extradare a ramas pe planul doi.

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Procedura de extradare in care Romania are calitatea de stat solicitat.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.

Urmeaza doar sa mai depasim ultimele obstacole legislative care limiteaza, inca, exploatarea intregului sau potenţial.
„Succes” si „eficacitate” sintetizeaza, fara indoiala, cel mai bine bilanţul actual al mandatului de arestare european. Aceasta este concluzia celui de-al doilea raport de evaluare al Comisiei privind transpunerea legislaţiei europene in domeniu .
Raportul scoate in evidenţa doua dintre principalele schimbari datorate sistemului judiciar european, si anume accelerarea considerabila a procedurilor si gradul ridicat de utilizare a mandatului.
Statisticile transmise de ţarile Uniunii Europene confirma faptul ca utilizarea mandatului de arestare european se generalizeaza. Intr-adevar, in 2005, numarul de mandate emise a fost de aproximativ 6 900, dublu faţa de 2004. Aplicarea acestei proceduri a dus la localizarea si arestarea a 1 770 de persoane, dintre care 1 532 au fost predate de autoritaţile naţionale – o imbunataţire cu 25 % faţa de situaţia din anul precedent. Franţa, Polonia, Spania, Regatul Unit si Ţarile de Jos se numara printre statele care emit si primesc cele mai multe mandate.
De asemenea, durata procedurii a scazut in mod remarcabil. Din acest punct de vedere, mandatul de arestare european constituie un adevarat progres in comparaţie cu procedura de extradare . In prezent, o cerere de predare necesita, in medie, intre 11 si 43 de zile, in funcţie de obţinerea consimţamantului din partea persoanei in cauza. In cazul procedurii de extradare, soluţionarea unor astfel de cereri putea depasi un an.
Acest optimism este umbrit, totusi, de existenţa unor lacune in transpunerea in legislaţia naţionala. Problemele intalnite in ceea ce priveste motivele de refuz al predarii, procesul de predare si stabilirea autoritaţilor judiciare competente pun in evidenţa neajunsurile noii proceduri judiciare.
Creat prin decizia-cadru din 13 iunie 2002, mandatul de arestare european reprezinta prima masura concreta aplicata in baza principiului de recunoastere reciproca, piatra de temelie a cooperarii judiciare europene.




Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Cerere de recurs semnata electronic. Nulitatea recursului
Pronuntaţă de: Decizia nr. 520 din 7 martie 2019, pronuntata de Sectia I civila a Inaltei Curti de Casatie si Justitie

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020

Alegerea perioadei care se ia in considerare la stabilirea bazei de calcul al pensiei militare de stat se poate face o singura data
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 7783/28.11.2018 a Curtii de Apel Galati



Ştiri Juridice
Legislaţie

OUG 117/2021 pentru modificarea si completarea Codului muncii
Ordonanta de urgenta nr. 117/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii ...

OUG 110/2021 privind acordarea unor zile libere platite parintilor si altor categorii de persoane in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2
Ordonanta de urgenta nr. 110/2021 privind acordarea unor zile libere platite parintilor si altor cat ...

Legea 226/2021 a consumatorului vulnerabil
Legea nr. 226/2021 privind stabilirea masurilor de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil ...