Tichete de cresa
Tichetele de cresa se acorda la cerere, unuia dintre parinti sau, optional, tutorelui, celui caruia i s-au incredintat copii spre crestere si educare ori in plasament familial, pe baza livretului de familie . Emiterea tichetelor de cresa se face de catre unitatile autorizate de Ministerul Finantelor Publice.
Suma individuala acordata pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 3 ani sub forma tichetelor de cresa se asigura integral din costuri de catre angajator .
Valoarea nominala a tichetelor de cresa este in suma de 320 lei (RON) pentru o luna, pentru fiecare copil aflat la cresa. Valoarea sumei lunare acordate sub forma de tichete de cresa, se indexeaza semestrial cu indicele inflatiei comunicat de Institutul National de Statistica. Valoarea unui tichet de cresa este de 10 lei (RON) sau un multiplu de 10, dar nu mai mare de 50 lei (RON). Tichetele de cresa pot fi utilizate numai pentru achitarea taxelor la cresa unde este inscris copilul salariatului.
Avantajele tichetelor de cresa
Prin acordarea tichetelor de cresa, Firmele evita problemele ocazionate cu fluctuatia semnificativa de personal, datorata concediile pentru crestere a copiilor. Acordarea tichetelor de cresa catre angajate, in conditiile legii, constituie pentru ele un stimulent in reluarea activitatii curente de la servici, evitandu-se erodarea capitalului de cunostinte si experienta, extrem de valoros, la nivel de firma.
In plus, cheltuiala aferenta achizitionarii tichetelor de cresa este complet deductibila, in conditiile legii.
Un alt avantaj semnificativ este reducerea cheltuielilor aferente formarii de personal nou.
Utilizarea tichetelor de cresa
Tichetele de cresa pot fi utilizate in relatia cu cresele cu care unitatile emitente au contractat prestarea serviciilor respective. Se interzice acordarea unui rest de bani la tichetul cadou/tichetul de cresa.
Sumele corespunzatoare tichetelor de cresa acordate de angajator, in limitele valorii nominale prevazute mai sus, se incadreaza in categoria cheltuielilor sociale deductibile limitate, in conformitate cu dispozitiile art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Comercializarea de catre salariati si de catre unitatile educationale a tichetelor de cresa contra unei fractiuni de pret sau a altor servicii decat cele stabilite prin prezenta lege constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei (RON) la 1.000 lei (RON).
Spre deosebire de bani, tichetele de cresa (precum si cele de masa si cadou) sunt hartii valorice nefungibile.
Elementele unui tichet de cresa
Pentru a fi valabil, un tichet de cresa trebuie sa aiba inscris numarul sub care a fost inseriat de unitatea emitenta. De asemenea, este obligatoriu ca pe tichet sa fie imprimate urmatoarele:
- denumirea si sediul societatii emitente;
- date care definesc angajatorul (denumire si sediu, numarul de inmatriculare la Oficiul Registrului Comertului, cod fiscal);
- valoarea nominala a tichetului in cifre si litere;
- perioada de valabilitate;
- spatiul pentru inscrierea numelui si prenumelui salariatului indreptatit sa utilizeze tichetul de cresa;
- spatiul destinat inscrierii datei si aplicarii stampilei unitatii la care a fost utilizat tichetul cadou;
- interdictia de a se primi rest in bani la tichetul de cresa.
Pentru a fi protejate impotriva tentativelor de falsificare, tichetele cadou contin elemente de siguranta (diferite elemente grafice, cerneala termica sau fluorescenta etc).

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti


OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...














