Articolul 17Pe perioada repornirii si dupa repornirea instalatiei nucleare se vor asigura monitorizarea parametrilor relevanti si a tendintelor acestora, precum si supravegherea functionarii SSCE asupra carora s-au efectuat activitati de intretinere corectiva in oprirea neplanificata.
SECTIUNEA a 8-aEvaluarea cauzelor de profunzime
Articolul 18(1) Se va efectua o evaluare a cauzelor de profunzime ale evenimentului care a condus la oprirea neplanificata. Aceasta evaluare va cuprinde cel putin urmatoarele:a) analiza detaliata a cauzelor de profunzime;b) cauzele sau factorii contribuitori;c) actiunile corective si/sau recomandarile de imbunatatire, inclusiv extinderea conditiei, daca este cazul;d) raspunsul corect/asteptat al sistemelor de securitate si al altor SSCE cu functii de securitate nucleara, cum ar fi sistemele de control;e) actiunile personalului de tura;f) conditiile radiologice si masurile de protectie la radiatii;g) inregistrarile parametrilor relevanti pentru eveniment;h) aspecte neasteptate sau neexplicate ale comportarii instalatiei nucleare pe perioada tranzientului;i) cazurile de functionare necorespunzatoare a SSCE implicate in eveniment;j) deficiente de documentatie/proceduri si modificarile necesare;k) erori umane;l) evenimente sau tendinte similare din experienta de exploatare;m) lectiile de invatat pentru pregatirea personalului de operare si a altor grupuri relevante de personal;n) lectii de invatat generice pentru industria nucleara, daca este cazul .(2) Evaluarea prevazuta la alin. (1) va incepe cat mai curand posibil dupa incheierea evaluarii initiale si se va finaliza intr-o perioada cat mai scurta de timp .(3) Dupa finalizarea evaluarii prevazute la alin. (1), se va elabora un raport, care va include recomandari specifice si masurile pentru prevenirea recurentei evenimentului care a condus la oprirea neplanificata si/sau pentru prevenirea defectiunilor SSCE evidentiate de aceasta oprire.
SECTIUNEA a 9-aUtilizarea experientei de exploatare
Articolul 19(1) Rapoartele privind evaluarea initiala si evaluarea cauzelor de profunzime se vor distribui catre toate departamentele relevante ale organizatiei titularului de autorizatie si se va asigura prelucrarea, in timp util, a informatiilor continute in acestea, cu personalul de exploatare si cu alte categorii de personal, dupa caz.(2) Pachetul de inregistrari permanente asociat opririi neplanificate va fi analizat pentru a determina eventualele actiuni corective si de imbunatatire suplimentare, cum ar fi modificari de proceduri, modificari de proiect, modificari ale programelor de pregatire si lectii de invatat generice pentru industria nucleara.(3) De asemenea, in masura in care este practic posibil, pentru centralele nuclearoelectrice, se va verifica raspunsul simulatorului integral la un scenariu care reproduce evenimentul care a condus la oprirea neplanificata, cu scopul de a analiza eventualele diferente intre comportarea centralei si comportarea simulatorului si de a identifica potentiale imbunatatiri ale fidelitatii simulatorului.
SECTIUNEA a 10-aInregistrarile privind oprirea neplanificata
Articolul 20(1) Inregistrarile permanente pentru fiecare oprire neplanificata in parte vor include cel putin urmatoarele:a) informatiile si datele colectate privind oprirea neplanificata;b) evaluarea initiala;c) evaluarile suplimentare;d) actiunile corective initiale, implementate in vederea repornirii;e) decizia privind repornirea si bazele deciziei;f) evaluarea cauzelor de profunzime, lectiile invatate si actiunile corective implementate pentru prevenirea recurentei.(2) Anexa la prezentul ghid include structura si continutul generice recomandate pentru pachetul de inregistrari permanente asociat unei opriri neplanificate. Titularul de autorizatie isi va stabili, in procedurile proprii, formularele specifice pentru inregistrarea informatiilor relevante pentru oprirea neplanificata, considerand ca un minim continutul recomandat in anexa la prezentul ghid.(3) Pachetul de inregistrari permanente se completeaza pe masura ce informatiile devin disponibile.
CAPITOLUL III
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020
Recuperarea creantelor constructorului: Cum se inscrie ipoteca legala a constructorului in cartea funciara Sursa: Societatea de avocatura Pavel, Margarit si Asociatii
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Libera prestare a serviciilor si a celor ale lucratorilor lor detasati intr-un stat membru gazda. Respectarea conditii de concurenta echitabile intre Statele UE Sursa: EuroAvocatura.ro
Paradigmele muncii in contextul noilor schimbari sociale Sursa: Alexandra Florescu, internship MCP Cabinet avocati
Sinteze curs de dreptul muncii. Ghidul salariatului si Ghidul angajatorului Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu