f) aproba, prin decizie interna, structura organizatorica, statul de functii si numarul de posturi ale ANCOM;
g) stabileste sediile structurilor teritoriale ale ANCOM;
h) stabileste, prin decizie interna, atributiile specifice fiecarui compartiment din cadrul ANCOM;
i) aproba regulamentul intern al ANCOM;
j) coordoneaza activitatea compartimentelor ANCOM;
k) negociaza si semneaza pentru si in numele ANCOM contractul colectiv de munca;
l) aproba organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor din cadrul ANCOM;
m) aproba angajarea, avansarea, precum si modificarea sau incetarea raporturilor de munca ale personalului ANCOM;
n) aproba deplasarile in tara si in strainatate ale personalului ANCOM;
o) orice alte atributii care ii revin potrivit legii.
(2) Presedintele ANCOM poate delega exercitarea unora dintre atributiile prevazute la alin. (1) personalului din subordine.
(3) Presedintele ANCOM stabileste atributiile vicepresedintilor ANCOM.
(4) In lipsa presedintelui, atributiile sale se exercita de vicepresedintele desemnat prin decizie a presedintelui.
(5) Daca atat presedintele, cat si cei 2 vicepresedinti sunt absenti sau in imposibilitate temporara de a-si exercita prerogativele, reprezentarea ANCOM se asigura de catre o persoana cu functie de conducere desemnata prin decizie a presedintelui ANCOM.
Art. 14. - (1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale ANCOM se asigura integral din venituri proprii, care provin din urmatoarele surse:
a) tariful de monitorizare datorat, in conformitate cu prevederile cap. VIII1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 591/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru activitatea de supraveghere si control in domeniul comunicatiilor electronice si al serviciilor postale, desfasurata de ANCOM;
b) tariful de utilizare a spectrului, in conformitate cu prevederile art. 19 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 591/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) tariful de utilizare a resurselor de numerotatie, in conformitate cu prevederile art. 19 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2002. aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 591/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) donatii, legate si sponsorizari in conditiile legii;
e) credite interne si externe contractate in conditiile legii;
f) alte venituri ce se pot realiza in conditiile legii.
(2) Sumele incasate din sursele prevazute la alin. (1) se retin integral ca venituri proprii, cu titlu permanent, la dispozitia ANCOM. Creantele prevazute la alin. (1) se administreaza de ANCOM, fiind aplicabile in mod corespunzator dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si vor fi folosite in conformitate cu prevederile bugetului de venituri si cheltuieli .
(3) Bugetul anual de venituri si cheltuieli al ANCOM se aproba prin hotarare a Parlamentului, cu avizul Comisiei pentru tehnologia informatiei si comunicatiilor din cadrul Camerei Deputatilor si al Comisiei economice, industrii si servicii din cadrul Senatului, la propunerea presedintelui ANCOM.
(4) Excedentul anual rezultat din executia bugetului de venituri si cheltuieli al ANCOM se reporteaza in anul urmator.
Art. 15. - (1) Activitatea ANCOM este analizata de Parlament prin dezbaterea raportului anual, care se prezinta pentru anul anterior, precum si a rapoartelor specifice intocmite la solicitarea Comisiei pentru tehnologia informatiei si comunicatiilor din cadrul Camerei Deputatilor si a Comisiei economice, industrii si servicii din cadrul Senatului.
(2) Raportul anual de activitate se depune la Comisia pentru tehnologia informatiei si comunicatiilor din cadrul Camerei Deputatilor, Comisia economica, industrii si servicii din cadrul Senatului si la MCSI, pana la data de 30 aprilie, si se dezbate in prezenta presedintelui si a vicepresedintilor ANCOM. Pe marginea raportului anual, comisiile intocmesc si adopta un raport .
(3) La solicitarea Comisiei pentru tehnologia informatiei si comunicatiilor din cadrul Camerei Deputatilor si a Comisiei economice, industrii si servicii din cadrul Senatului, ANCOM va prezenta spre dezbatere si aprobare comisiilor un program de masuri concrete pentru remedierea eventualelor lipsuri semnalate in raport .
(4) Raportul Comisiei pentru tehnologia informatiei si comunicatiilor din cadrul Camerei Deputatilor si al Comisiei economice, industrii si servicii din cadrul Senatului asupra raportului anual de activitate se supune dezbaterii in plenul Parlamentului, in prezenta presedintelui si a vicepresedintilor ANCOM.
Art. 16. - In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se vor aproba Regulamentul de organizare si functionare si structura organizatorica ale ANCOM, prin decizie a presedintelui ANCOM.
Art. 17. - (1) ANCOM preia numarul de posturi si personalul fostei Autoritati Nationale pentru Comunicatii, cu mentinerea drepturilor salariale avute la data preluarii.
(2) Dupa aprobarea noii structuri organizatorice a ANCOM, in termen de maximum 90 de zile se va organiza concurs pentru ocuparea posturilor vacante in noua structura organizatorica, in conditiile salariale stabilite prin noua grila de salarizare, aprobata prin decizie a presedintelui ANCOM. Modul de desfasurare a concursului, criteriile de promovare, precum si orice alte aspecte legate de acesta se aproba prin decizie a presedintelui ANCOM.
(3) Persoanele ale caror locuri de munca vor fi desfiintate vor fi concediate, in conditiile legii.
Art. 18. - (1) Personalul ANCOM este angajat pe baza de concurs organizat in conditiile legii, in conformitate cu structura organizatorica, incheindu-se contract individual de munca, conform legii.
(2) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului ANCOM se stabilesc prin fisa postului, semnata de seful ierarhic si de titular, pe baza Regulamentului de organizare si functionare a ANCOM.
(3) Promovarea, modificarea, suspendarea si incetarea raporturilor de munca ale personalului din aparatul propriu al ANCOM se realizeaza prin decizie a presedintelui, in conditiile legii.
(4) Salarizarea personalului ANCOM se stabileste prin negociere in cadrul contractului colectiv de munca si al contractului individual de munca, salariul lunar de baza fiind stabilit in limitele grilei de salarizare prevazute la art. 17.
(5) In activitatea sa, ANCOM are obligatia de a-si exercita atributiile in mod transparent si impartial si de a-si mentine independenta operationala si financiara fata de:
a) furnizorii de retele si de servicii de comunicatii electronice;
b) producatorii ori reprezentantii autorizati ai producatorilor de echipamente destinate furnizarii de retele sau de servicii de comunicatii electronice, importatorii ori distribuitorii de asemenea echipamente;
c) furnizorii de servicii postale.
(6) Salariatii ANCOM nu pot detine actiuni sau parti sociale la societatile comerciale cu obiect de activitate in domeniul comunicatiilor electronice, al serviciilor postale, al audiovizualului sau in orice alte domenii care se afla in competenta ANCOM si nu pot avea calitatea de membru in organele de conducere ale unor asemenea societati.
Art. 19. - (1) ANCOM preia patrimoniul si bugetul fostei Autoritati Nationale pentru Comunicatii, care se desfiinteaza in conformitate cu prezenta ordonanta de urgenta, precum si toate drepturile si obligatiile acesteia, cu exceptia infrastructurii si a echipamentelor necesare exercitarii atributiilor de administrare si gestionare la nivel national a TLD ".ro", nameserverele pentru domeniul .ro, registrul national pentru domeniul .ro, incluzand portalul rotld.ro, toate aplicatiile, bazele de date, licentele, manualele si procedurile aferente acestora.
(2) Patrimoniul fostei Autoritati Nationale pentru Comunicatii se stabileste pe baza bilantului contabil de inchidere la data predarii, insotit de balanta de verificare sintetica, contul de rezultat patrimonial, situatia fluxurilor de trezorerie, conturile de executie intocmite in structura bugetelor aprobate si celelalte anexe, dup caz, intocmite potrivit metodologiei existente, si se preia in baza acestora si a protocolului de predare-primire, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. 20. - In cuprinsul actelor normative in vigoare, urmatoarele denumiri se inlocuiesc in mod corespunzator prevederilor prezentei ordonante de urgenta, dupa cum urmeaza:
a) "Autoritatea Nationala pentru Comunicatii" cu "Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii";
b) "ANC" cu "ANCOM".
Art. 21. - Hotararea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 51 din 28 ianuarie 2009, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La alineatul (1) al articolului 4, dupa punctul 53 se introduc 6 noi puncte, punctele 54-59, cu urmatorul cuprins:
"54. supravegherea si controlul respectarii prevederilor legale din domeniul comertului electronic, in calitate de autoritate de reglementare si supraveghere, in conformitate cu prevederile Legii nr. 365/2002 privind comertul electronic, republicata;
55. exercitarea atributiilor autoritatii de reglementare si supraveghere in domeniul semnaturii electronice, prevazute de Legea nr. 455/2001 privind semnatura electronica;
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti