Art. 1 Monitorizarea si gestionarea riscurilor cauzate de caderile de grindina si seceta severa sunt activitati de interes national, avand in vedere frecventa de producere si dimensiunile efectelor acestor tipuri de riscuri. Art. 2 (1) Scopul prezentului regulament este acela de a monitoriza si a gestiona riscurile cauzate de caderile de grindina si seceta severa pe suprafetele special amenajate, incluse in Sistemul national antigrindina si de crestere a precipitatiilor, denumit in continuare Sistem . (2) Definitiile termenilor folositi in cadrul regulamentului sunt prevazute in anexa la prezentul regulament. Art. 3 Domeniul de aplicare a prezentului regulament cuprinde reglementarea modului de efectuare a interventiilor active in atmosfera, denumite in continuare Activitati, precum si atributiile structurilor implicate in desfasurarea Activitatilor.
Art. 4 Activitatile se desfasoara prin implementarea si exploatarea operationala si/sau de cercetare a Sistemului. Art. 5 (1) Implementarea Sistemului se face esalonat, pe baza Programului de realizare a Sistemului national antigrindina si de crestere a precipitatiilor, denumit in continuare Program . (2) Programul este national, strategic, pe termen lung, interdisciplinar, cu caracter bivalent: de cercetare stiintifica si operational. Art. 6 Activitatile se desfasoara in exclusivitate in cadrul structurii Sistemului, sub controlul Directiei antigrindina din Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, care reprezinta autoritatea de coordonare a Activitatilor. Art. 7 Programul se realizeaza de catre autoritatea de coordonare a Activitatilor, cu participarea proiectantului general al Sistemului si a beneficiarilor Sistemului. Art. 8 Proiectantul general al Sistemului elaboreaza, impreuna cu autoritatea de coordonare a Activitatilor, conceptia de realizare a acestuia si avizeaza documentele necesare crearii si implementarii Sistemului. Art. 9 Sistemul cuprinde: a) o structura formata din centre zonale de coordonare, unitati operationale si/sau de cercetare pentru desfasurarea Activitatilor, zone de comparatie pentru monitorizarea obiectiva a Activitatilor si puncte de combatere a grindinei, precum si orice alte structuri care desfasoara activitati de modificare artificiala a vremii, cu infrastructura informatica, de comunicatii si logistica aferente; b) unitati colaboratoare din domeniul meteorologiei, navigatiei aeriene si cercetarii stiintifice; c) organe ale administratiei publice centrale si locale. Art. 10 (1) Exploatarea Sistemului se realizeaza prin operatori selectati de autoritatea de coordonare a Activitatilor, care stabileste caietele de sarcini privind exploatarea Sistemului pentru fiecare unitate componenta. (2) Operatorii Sistemului sunt, de regula, societati comerciale cu regim special de functionare, care corespund criteriilor de selectie, monitorizare, atestare, garantii si patrimoniu, stabilite in caietele de sarcini. Art. 11 Activitatea operatorilor pentru exploatarea unitatilor din structura Sistemului se desfasoara pe baza de contract de centrele zonale de coordonare, aprobat de autoritatea de coordonare a Activitatilor. Art. 12
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Urbanism. Certificat de urbanism si autorizatie de construire. Obligativitatea documentatiilor de urbanism aprobate la nivelul localitatii. Modificarea parametrilor urbanistici prestabiliti si a functionalitatii zonei. Necesitatea adoptarii unui plan urbanistic zonal Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 756/23.09.2020
Acte ale autoritatilor publice locale. Hotararea de consiliu local privind dare in administrare a unui teren aflat in proprietate privata a unitatii administrativ teritoriale. Neclaritatea actului administrativ adoptat. Consecinte asupra legalitatii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 989/11.11.2020
Toate elementele esentiale apte a da nastere raportului juridic obligational intre partile cauzei trebuie dovedite de angajator. Sarcina probei in conflictele de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 3028 din data de 05 Iunie 2019
Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019
Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019
Decizia CCR nr. 383/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii privind aprobarea OUG nr. 85/2016 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Recunoasterea grupei de munca pentru activitatea de tehnician CAP Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 209/2017, in sedinta publica din 13 martie 2017
Analiza caracterului abuziv al unei clauze contractuale din perspectiva art. 1 din Legea nr. 193/2000 Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 110 din 21 ianuarie 2014
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Precizari privind salariul minim brut pe tara garantat in plata aplicabil de la 1 ianuarie 2019 si legea zilierilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
Munca la negru � definitie, forme, avantaje si dezavantaje, sanctiuni Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Reglementarea activitatii zilierilor Sursa: EuroAvocatura.ro
Exemple practice privind impozitarea veniturilor din activitati agricole Sursa: EuroAvocatura.ro
Excluderea unui agricultor de la beneficiul unor ajutoare agricole pentru declaratie falsa cu privire la suprafata exploatatiei sale nu se opune aplicarii unei sanctiuni penale pentru aceleasi fapte Sursa: EuroAvocatura.ro