din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2413 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

  Publicat: 17 Aug 2009       141662 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

Proiectul din 13 august 2009

Aplicarea normelor juridice la fapte ori situatii concrete.
Aplicarea normelor juridice la fapte ori situatii concrete.
Scrisoare ce urmeaza unei oferte lansate de furnizor prin care clientul solicita livrarea de produse sau executarea de servicii,
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act adoptat de organele de stat,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Distanta dintre rude, masurata prin numarul nasterilor intervenite intre rudele in linie dreapta (tatal si fiul sunt rude de gradul I, bunicul si nepotul - de gradul II etc.)
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
(termen CNA). Ansamblul programelor de radiodifuziune sau de televiziune, al emisiunilor si al celorlalte elemente ale unor servicii specifice, furnizat de un radiodifuzor,
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Diferentiere a salariului tarifar lunar in functie de vechime si calitatea muncii intr-o anumita ramura de activitate. Pentru fiecare functie, retributia tarifara se stabileste pe un nivel de baza si 5-7 gradatii, prevazute in reglementarile legale. Gradatia, astfel, corespunde claselor de retribuire.
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Parte a mostenirii, indisponibilizata de lege in favoarea unor anumite categorii de mostenitori, rezervatori, in sensul ca nu poate fi micsorata nici prin acte intre vii cu titlu gratuit, donatii, nici prin testament.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

(3) Prin politisti, in sensul prezentei legi, se intelege: functionarii publici cu statut special din unitatile Ministerului Administratiei si Internelor aflati sub incidenta Legii nr.360/2002 privind Statutul politistului, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) Prin functionari publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, in sensul prezentei legi, se intelege: functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare si din Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti, aflati sub incidenta Legii nr.293/2004 privind Statutul functionarilor publici cu statut special din Administratia Nationala a Penitenciarelor, cu modificarile si completarile ulterioare.

(5) Prin personal civil, in sensul prezentei legi, se intelege: persoanele care ocupa functii de demnitate publica, functionarii publici si personalul contractual.

Sectiunea 1

Soldele personalului militar in activitate si salariile lunare ale politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare

Art. 76 aa��a�� (1) Pentru activitatea depusa, cadrele militare si soldatii si gradatii voluntari, in activitate, au dreptul la solda.

(2) Solda se compune din solda lunara si alte drepturi salariale.

(3) Solda lunara este formata din solda functiei de baza, solda de grad, gradatii si, dupa caz, indemnizatia de comanda.

Art. 77 aa��a�� (1) Pentru activitatea depusa, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare au dreptul la salariu lunar.

(2) Salariul lunar se compune din salariul de baza de incadrare si alte drepturi salariale.

(3) Salariul de baza de incadrare este compus din salariul functiei de baza, salariul gradului profesional detinut, gradatii si, dupa caz, indemnizatia de conducere .

Art. 78 aa��a�� (1) Soldele functiilor de baza, respectiv salariile functiilor de baza sunt diferentiate prin coeficienti de ierarhizare, in raport cu nivelul studiilor, pregatirea profesionala, atributiile ce revin fiecarei functii, solicitarile la efort, complexitatea si gradul de raspundere cerut de indeplinirea acesteia, precum si cu esalonul la care se desfasoara activitatea .

(2) Pentru cadrele militare si soldatii si gradatii voluntari, in activitate, precum si pentru politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, coeficientii de ierarhizare ai soldelor functiei de baza, corespunzatori gradelor militare si nivelului studiilor, respectiv coeficientii de ierarhizare ai salariilor functiei de baza, corespunzatori gradelor profesionale si nivelului studiilor sunt prevazuti in anexa nr.IV/1A la prezenta lege.

(3) Coeficientii de ierarhizare ai soldelor functiilor de baza si nivelul studiilor pentru functiile cadrelor militare si soldatilor si gradatilor voluntari, in activitate, pe grade militare, respectiv politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, pe grade profesionale, se stabilesc prin hotarare a Guvernului, in limitele prevazute in anexa nr.IV/1A la prezenta lege, in raport cu esalonul la care se desfasoara activitatea .

(4) Solda functiei de baza se acorda de la data prevazuta in ordinul de numire. Pentru persoanele chemate sau rechemate in activitate, solda functiei de baza se acorda de la data prezentarii la serviciu .

(5) Salariul functiei de baza se acorda de la data prevazuta in ordinul/dispozitia/decizia de numire. Pentru persoanele nou incadrate sau reintegrate in randul politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, salariul functiei de baza se acorda de la data prezentarii la serviciu .

Art. 79 aa��a�� Solda functiei de baza, respectiv salariul functiei de baza se stabileste prin inmultirea coeficientilor de ierarhizare prevazuti de prezenta lege cu salariul de baza minim brut pe tara, rotunjindu-se din leu in leu in favoarea personalului.

Art. 80 aa��a�� (1) Pentru gradele pe care le au, cadrele militare si soldatii si gradatii voluntari, in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare beneficiaza de solda de grad, respectiv de salariul gradului profesional detinut, ale caror cuantumuri sunt prevazute in anexa nr.IV/1B la prezenta lege.

(2) Solda de grad se plateste de la data acordarii gradului, respectiv a inaintarii in grad . Pentru persoanele chemate sau rechemate in activitate, solda de grad se plateste de la data prezentarii la serviciu .

(3) Salariul gradului profesional detinut se plateste de la data obtinerii gradului profesional, respectiv a avansarii in gradul profesional. Pentru persoanele nou incadrate sau reintegrate in randul politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, salariul gradului profesional detinut se plateste de la data prezentarii la serviciu .

Art. 81 aa��a�� (1) Cadrele militare in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare care, potrivit prevederilor legale, indeplinesc functii de comanda/conducere, beneficiaza lunar de o indemnizatie de comanda/conducere, de 10-50% din solda functiei de baza, respectiv din salariul functiei de baza .

(2) Functiile pentru care se acorda indemnizatia de comanda/conducere sunt prevazute in statele de organizare, cu avizul structurii financiar-contabile centrale. Marimea concreta a procentului, precum si normele de acordare/suspendare se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite.

(3) Indemnizatia de comanda/conducere se acorda de la data numirii in functiile cu drept la indemnizatie de comanda, respectiv de conducere si inceteaza la data schimbarii din functie.

Art. 82 aa��a�� (1) Cadrele militare in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, care indeplinesc, prin imputernicire, atributiile functiilor prevazute cu indemnizatii de comanda, respectiv indemnizatii de conducere, beneficiaza, pe perioada imputernicirii, de solda functiei de baza, respectiv de salariul functiei de baza corespunzatoare functiilor in care sunt imputernicite si de indemnizatia de comanda, respectiv de indemnizatia de conducere corespunzatoare functiilor respective .

(2) Cadrele militare in activitate din Ministerul Apararii Nationale, Serviciul Roman de Informatii si Serviciul de Telecomunicatii Speciale, imputernicite sa asigure indeplinirea atributiilor functiilor de executie vacante sau ai caror titulari lipsesc temporar, beneficiaza, pe perioada imputernicirii, de solda functiei de baza corespunzatoare functiilor in care sunt imputernicite.

(3) Cadrele militare, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare imputernicite/imputerniciti isi mentin soldele/salariile functiilor de baza si, dupa caz, indemnizatiile de comanda/conducere avute anterior, daca acestea sunt mai mari decat cele acordate in baza prevederilor alin.(1) si (2).

(4) Normele metodologice privind imputernicirea pentru indeplinirea atributiilor functiilor prevazute la alin.(1) si (2) se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite.

Art. 83 aa��a�� (1) Cadrele militare in activitate, numite in functii inferioare gradelor pe care le au ca urmare a situatiilor prevazute la art.81 lit.a) si b) din Legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare, primesc soldele functiilor de baza minime pentru gradele pe care le au.

(2) Prevederile alin.(1) nu se aplica cadrelor militare in activitate sanctionate cu retrogradarea in functie.

Art. 84 aa��a�� (1) In raport cu timpul servit in calitate de cadru militar in activitate, soldat si gradat voluntar in activitate, politist si functionar public cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, cadrele militare in activitate, soldatii si gradatii voluntari in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare au dreptul la 1-7 gradatii, care se acorda din trei in trei ani.

(2) Fiecare gradatie reprezinta 6% din solda functiei de baza, respectiv salariul functiei de baza .

(3) Persoanele chemate sau rechemate in activitate, precum si rezervistii concentrati, beneficiaza de gradatii in raport cu vechimea in serviciu avuta/stagiul de cotizare realizat, legal stabilit, dupa cum urmeaza:

- 3 - 5 ani gradatia I;

- 5 - 10 ani gradatia a II-a;

- 10 - 15 ani gradatia a III-a;

- 15 - 20 ani gradatia a IV-a;

- 20 aa��a�� 25 ani gradatia a V-a;

- peste 25 ani gradatia a VI-a.

(4) Cadrele militare trecute in rezerva care sunt rechemate in activitate beneficiaza de numarul de gradatii avut inainte de trecerea in rezerva, daca acesta este mai mare decat cel cuvenit, prin aplicarea prevederilor alin.(3), luandu-se in calcul pentru acordarea gradatiei urmatoare si vechimea scursa de la acordarea ultimei gradatii pana la trecerea in rezerva . Prevederile de mai sus se aplica si persoanelor care au avut calitatea de soldati si gradati voluntari si redobandesc aceasta calitate potrivit reglementarilor legale in vigoare.

(5) Prevederile alin.(3) si (4) se aplica si absolventilor institutiilor militare de invatamant pentru vechimea in serviciu avuta/stagiul de cotizare realizat pana la data intrarii in aceste institutii si, dupa caz, soldatilor si gradatilor voluntari trecuti in corpul cadrelor militare in activitate pentru vechimea in serviciu avuta/stagiul de cotizare realizat pana la data schimbarii pozitiei de activitate .

(6) Prevederile alin.(3)-(5) se aplica in mod corespunzator si politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare.

Art. 85 aa��a�� (1) Studentii si elevii militari din institutiile de invatamant, persoanele care urmeaza cursurile de formare a cadrelor militare si militarii in termen beneficiaza de drepturile banesti prevazute in anexa nr.IV/1C la prezenta lege.

(2) Studentii si elevii institutiilor de invatamant pentru formarea politistilor, respectiv cursantii institutiilor de invatamant pentru formarea functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, beneficiaza de drepturile banesti prevazute in anexa nr.IV/1C la prezenta lege.

Art. 86 aa��a�� (1) Cadrele militare si soldatii si gradatii voluntari in activitate, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, precum si personalul civil care lucreaza in conditii de pericol in unitatile de fabricare, experimentare, analiza sau depozitare a munitiilor, pulberilor, explozivilor si substantelor toxice speciale sau care executa operatiuni de depozitare, dezamorsare, manipulare, examinare ori neutralizare a acestora beneficiaza de un spor pentru conditii periculoase de munca, diferentiat in functie de gradul de pericol, de timpul efectiv lucrat in aceste locuri, calculat la solda functiei de baza/salariul functiei de baza, respectiv la salariul de baza, astfel:

- locuri de munca sau operatiuni deosebit de periculoase ............. 37 - 50%;

- locuri de munca sau operatiuni foarte periculoase ...................... 16 - 30%;

- locuri de munca sau operatiuni periculoase .......................... pana la 16%.

(2) Locurile de munca sau operatiunile periculoase, diferentiate in functie de gradul de pericol pe care il reprezinta, procentul corespunzator fiecarui loc de munca sau operatiune, precum si alte reglementari se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite.





Afişează Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice