din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4373 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Legea nr. 504/2002, legea autovizualului

Legea nr. 504/2002, legea autovizualului

  Publicat: 16 Mar 2009       56512 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Legea nr. 504/2002, legea autovizualului
- Ultima modificare prin OUG nr. 181/2008
- Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 534 din 22/07/2002

(termen CNA). Transmisia initiala prin fir sau prin unde radioelectrice, inclusiv prin satelit, �n forma codata sau necodata, a serviciilor de programe destinate publicului;
Puterile publice existente in stat. Potrivit Constitutiei Romaniei autoritatile publice sunt:
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Persoana fizica sau juridica care garanteaza cu veniturile sau cu bunurile sale o obligatie a unui debitor fata de creditorul sau.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
Cuprind totalitatea activitatilor de pregatire teoretica si/sau practica destinate unor categorii de persoane, unui grup sau unor persoane
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
(termen CNA). Actul juridic prin care Consiliul National al Audiovizualului acorda unui radiodifuzor aflat �n jurisdictia Rom�niei dreptul de a difuza, �ntr-o zona determinata, un anume serviciu de programe.
O firma ocupa o pozitie dominanta atunci cand este in masura sa actioneze independent de concurentii, clientii, furnizorii sai si, in final, de consumatorul final.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Prin Declaratia de la Maastricht , din 10 decembrie 1991, statele membre ale Uniunii Europei Occidentale (UEO) au invitat tarile europene care erau membre ale NATO, dar nu si ale Uniunii Europene, sa devina membri asociati ai UEO.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.

a) protectia jurnalistilor in cazul in care acestia sunt supusi unor presiuni sau amenintari de natura sa impiedice ori sa restranga in mod efectiv libera exercitare a profesiei lor;
b) protectia sediilor si a localurilor radiodifuzorilor, in cazul in care acestea sunt supuse unor amenintari de natura sa impiedice sau sa afecteze libera desfasurare a activitatii lor.
(2) Protectia jurnalistilor si a sediilor sau a localurilor radiodifuzorilor, in conditiile alin. (1), nu trebuie sa devina pretext pentru a impiedica sau a restrange libera exercitare a profesiunii ori a activitatii acestora.

ART. 9
Desfasurarea de perchezitii in sediile sau localurile radiodifuzorilor nu trebuie sa prejudicieze libera exprimare a jurnalistilor si nici nu poate suspenda difuzarea programelor.

CAP. 2
Consiliul National al Audiovizualului

ART. 10
(1) Consiliul National al Audiovizualului, denumit in continuare Consiliul, este autoritate publica autonoma sub control parlamentar si garantul interesului public in domeniul comunicarii audiovizuale.
(2) Consiliul este autoritate unica de reglementare in domeniul serviciilor media audiovizuale, in conditiile si cu respectarea prevederilor prezentei legi.
(3) In calitate de garant al interesului public in domeniul comunicarii audiovizuale, Consiliul are obligatia sa asigure:
a) respectarea exprimarii pluraliste de idei si de opinii in cadrul continutului serviciilor media audiovizuale transmise de furnizorii de servicii media audiovizuale aflati sub jurisdictia Romaniei;
b) pluralismul surselor de informare a publicului;
c) incurajarea liberei concurente;
d) un raport echilibrat intre serviciile de programe cu acoperire nationala si serviciile locale, regionale ori tematice;
e) protejarea demnitatii umane, a dreptului la propria imagine si protejarea minorilor;
f) protejarea culturii si a limbii romane, a culturii si limbilor minoritatilor nationale;
g) transparenta mijloacelor de comunicare in masa din sectorul audiovizual;
h) transparenta activitatii proprii;
i) cresterea nivelului de sensibilizare a opiniei publice in legatura cu utilizarea serviciilor media audiovizuale in mod eficient si in conditii de siguranta, prin dezvoltarea si promovarea educatiei pentru media la nivelul tuturor categoriilor sociale;
j) incurajarea coreglementarii si autoreglementarii in domeniul audiovizual;
k) incurajarea furnizorilor de servicii media audiovizuale in vederea asigurarii de conditii ca serviciile furnizate sa devina accesibile persoanelor cu deficiente de vaz sau de auz;
l) monitorizarea serviciilor de programe si a serviciilor media audiovizuale la cerere, in vederea respectarii de catre acestea a prevederilor legale in materie.
(4) Consiliul isi exercita dreptul de control asupra continutului programelor oferite de furnizorii de servicii media audiovizuale numai dupa comunicarea publica a acestor programe .
(5) Controlul exercitat de Consiliu asupra continutului serviciilor de programe oferite de furnizorii de servicii media audiovizuale si asupra ofertei de servicii de programe asigurate de distribuitorii de servicii se realizeaza, de regula, periodic si ori de cate ori Consiliul considera ca este necesar sau primeste o plangere cu privire la nerespectarea de catre un furnizor a prevederilor legale, a normelor de reglementare in domeniu ori a obligatiilor inscrise in licenta audiovizuala.
(6) Consiliul este obligat sa sesizeze autoritatile competente cu privire la aparitia sau existenta unor practici restrictive de concurenta, a abuzului de pozitie dominanta sau a concentrarilor economice, precum si cu privire la orice alte incalcari ale prevederilor legale care nu intra in competenta sa.

ART. 11
(1) Consiliul este compus din 11 membri si este numit de Parlament, la propunerea:
a) Senatului: 3 membri;
b) Camerei Deputatilor: 3 membri;
c) Presedintelui Romaniei: 2 membri;
d) Guvernului: 3 membri .
(2) Propunerile nominalizeaza candidatul pentru postul de titular, precum si candidatul pentru postul de supleant si se inainteaza birourilor permanente ale celor doua Camere, in termen de 15 zile de la data declansarii procedurii de numire.
(3) Birourile permanente ale celor doua Camere inainteaza propunerile comisiilor permanente de specialitate, in vederea audierii candidatilor in sedinta comuna.
(4) In urma audierii comisiile permanente de specialitate intocmesc un aviz comun pe care il prezinta in sedinta comuna a Camerei Deputatilor si Senatului.
(5) Candidaturile se aproba cu votul majoritatii deputatilor si senatorilor prezenti, in conditiile intrunirii cvorumului celor doua Camere;
(6) Membrii Consiliului sunt garanti ai interesului public si nu reprezinta autoritatea care i-a propus.
(7) Durata mandatului membrilor Consiliului este de 6 ani, iar numirea acestora se face esalonat, in functie de expirarea mandatului.
(8) In cazul in care un loc in Consiliu devine vacant inaintea expirarii mandatului, acesta va fi ocupat de supleant pana la expirarea mandatului initial de 6 ani.

ART. 12
(1) Membrii Consiliului au functie de demnitate publica asimilata functiei de secretar de stat .
(2) Calitatea de membru al Consiliului este incompatibila cu functiile publice sau private, cu exceptia celor didactice, daca nu dau nastere unor conflicte de interese.
(3) In timpul exercitarii mandatului membrii Consiliului nu pot face parte din partide sau din alte structuri politice.
(4) Membrii Consiliului nu au dreptul sa detina actiuni sau parti sociale, direct sau indirect, la societati comerciale cu activitati in domenii in care ei s-ar afla in conflict de interese cu calitatea de membru al Consiliului.
(5) Membrii Consiliului care, in momentul numirii, se afla in una dintre situatiile prevazute la alin. (2) - (4) au la dispozitie un termen de cel mult 3 luni pentru renuntarea la calitatea sau la actiunile respective, perioada in care nu au drept de vot in cadrul Consiliului.
(6) In cazul nerespectarii prevederilor prezentului articol persoana in cauza este demisa de drept, locul sau devenind vacant, urmand sa fie ocupat de supleant, la propunerea comisiilor permanente de specialitate ale Parlamentului.

ART. 13
(1) Membrii Consiliului pot fi demisi, la propunerea comisiilor de specialitate ale Parlamentului, in urmatoarele situatii:
a) in cazul incapacitatii de a-si exercita functia pentru o perioada mai mare de 6 luni;
b) in cazul unei condamnari penale aplicate printr-o hotarare judecatoreasca ramasa definitiva.





Afişează Legea nr. 504/2002, legea autovizualului pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice