Legea nr. 504/2002, legea autovizualului
- Ultima modificare prin OUG nr. 181/2008
- Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 534 din 22/07/2002
(1) Activitatea Consiliului este analizata de catre Parlament, prin dezbaterea raportului anual, care se prezinta pentru anul anterior, si ori de cate ori comisiile de specialitate ale Parlamentului solicita presedintelui Consiliului rapoarte specifice.
(2) Raportul anual de activitate a Consiliului se depune la comisiile de specialitate ale Parlamentului, pana la data de 15 aprilie.
(3) In situatia in care comisiile de specialitate resping raportul anual al Consiliului, acesta este obligat ca in termen de 30 de zile sa prezinte comisiilor reunite un program de masuri concrete pentru remedierea lipsurilor semnalate, program ce va fi depus spre dezbatere si aprobare comisiilor de specialitate ale Parlamentului.
(4) Raportul comisiilor de specialitate asupra raportului anual de activitate a Consiliului si, dupa caz, programul de masuri se supun dezbaterii in plenul Camerelor reunite ale Parlamentului, in prezenta membrilor Consiliului.
(5) Membrii Consiliului au obligatia sa isi insuseasca concluziile rezultate in urma dezbaterilor si sa isi asume raspunderea pentru indeplinirea programului de masuri stabilit prin hotarare a Parlamentului.
(6) Raportul comisiilor de specialitate se refera la legalitatea activitatilor Consiliului, precum si la corectitudinea si transparenta operatiunilor financiare.
(7) In indeplinirea misiunii sale de garant al interesului public Consiliul are obligatia de a publica rapoarte periodice privind modul in care isi exercita atributiile.
CAP. 3
 Continutul comunicarii audiovizuale
ART. 21
 (1) Evenimentele de importanta majora pot fi difuzate in exclusivitate numai daca difuzarea nu priveaza o parte importanta a publicului din Romania de posibilitatea de a le urmari in direct sau in transmisie decalata in cadrul unui serviciu de programe cu acces liber .
 (2) Lista evenimentelor considerate de importanta majora se stabileste prin hotarare a Guvernului, la propunerea Consiliului, si va fi comunicata Comisiei Europene; modificarile ulterioare urmeaza aceeasi procedura . In perioada de preaderare la Uniunea Europeana lista isi va produce efectele dupa publicarea hotararii Guvernului in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 (3) Prin hotararea Guvernului mentionata la alin. (2) se precizeaza procentul din populatie care reprezinta o parte importanta a publicului; prin aceeasi hotarare se stabileste pentru fiecare eveniment de importanta majora daca difuzarea in direct a acestuia se va face in tot sau in parte, ori daca, acolo unde interesul public o cere, difuzarea decalata a acestuia se va face in tot sau in parte .
 (4) Exercitarea de catre radiodifuzorii aflati in jurisdictia Romaniei a drepturilor exclusive de difuzare a unor evenimente declarate de un stat membru al Uniunii Europene ca fiind de importanta majora si care sunt cuprinse in lista publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nu poate priva o parte importanta a publicului din respectivul stat de posibilitatea de a urmari acele evenimente, in direct sau decalat, conform prevederilor stabilite de acel stat membru.
ART. 22
 (1) De la data aderarii orice radiodifuzor aflat in jurisdictia Romaniei va rezerva operelor europene o proportie majoritara din timpul sau de difuzare, cu exceptia timpului consacrat informatiilor, manifestarilor sportive, jocurilor, publicitatii, precum si serviciilor de teletext si teleshopping.
 (2) Pana la data aderarii va fi rezervata o proportie semnificativa operelor audiovizuale romanesti. Aceasta proportie, avand in vedere responsabilitatile informationale, educationale, culturale si de divertisment ale radiodifuzorului fata de publicul sau, va fi realizata progresiv, pe baza unor criterii corespunzatoare.
 (3) Consiliul va urmari aplicarea prevederilor alin. (1) si (2).
 (4) Mecanismele complete ale masurilor de implementare vor fi stabilite de Consiliu .
ART. 23
 (1) Serviciile media audiovizuale la cerere promoveaza, daca este posibil si cu mijloace corespunzatoare, productia de opere europene si accesul la acestea. O astfel de promovare poate consta, printre altele, in contributia financiara a acestor servicii la productia si achizitionarea de drepturi asupra operelor europene sau in procentul si/sau ponderea detinute de operele europene in cadrul catalogului de programe oferite.
 (2) Guvernul, prin intermediul Consiliului, prezinta rapoarte Comisiei, pana cel mai tarziu la 19 decembrie 2011 si, ulterior, la fiecare 4 ani, asupra punerii in aplicare a prevederilor alin. (1).
ART. 24
 (1) Orice radiodifuzor aflat sub jurisdictia Romaniei va rezerva operelor europene create de producatori independenti fata de acei radiodifuzori cel putin 10% din timpul sau de difuzare, cu exceptia timpului consacrat informatiilor, manifestarilor sportive, jocurilor, publicitatii, precum si serviciilor de teletext si teleshopping, sau cel putin 10% din bugetul sau de programe .
 (2) In operele europene create de producatori independenti va fi inclusa o proportie corespunzatoare de opere recente, respectiv de opere difuzate in urmatorii 5 ani dupa producerea lor.
 (3) Un producator este independent fata de un anumit radiodifuzor daca activitatea sa de realizare a unor productii audiovizuale este sustinuta financiar intr-o proportie mai mica de 25% din aceleasi surse cu serviciul de programe in cadrul caruia se difuzeaza productia sa si daca detine mai putin de 25% din capitalul societatii care finanteaza serviciul de programe in cauza.
ART. 25
 Prevederile art. 22 si 24 nu se aplica serviciilor de programe destinate unei audiente locale, asigurate de radiodifuzori care nu fac parte dintr-o retea nationala.
ART. 26
 Difuzarea unei opere cinematografice se poate face numai in perioadele anume prevazute in contractele incheiate cu detinatorii drepturilor de autor.
ART. 26^1
 (1) Pentru incurajarea si facilitarea exprimarii pluraliste a curentelor de opinie, radiodifuzorii au obligatia de a reflecta campaniile electorale in mod echitabil, echilibrat si impartial.
 (2) In aplicarea corecta a prevederilor alin. (1), Consiliul emite norme cu caracter obligatoriu, controleaza respectarea prevederilor legale si ale normelor emise si sanctioneaza incalcarea acestora.
CAP. 3^1
 Comunicari comerciale audiovizuale
ART. 27
 (1) Publicitatea televizata si teleshoppingul se difuzeaza grupat, trebuie sa fie usor de identificat si trebuie sa fie separate de alte parti ale serviciului de programe . Fara a aduce atingere utilizarii de noi tehnici publicitare, se asigura o separare prin mijloace optice si/sau acustice si/sau spatiale intre publicitatea televizata si teleshopping si, respectiv, celelalte parti ale programelor.
 (2) Spoturile publicitare si de teleshopping izolate, altele decat cele difuzate in cadrul transmisiilor sportive, constituie o exceptie si pot fi difuzate numai in cazuri stabilite ca atare de Consiliu .
ART. 28
 (1) Inserarea spoturilor publicitare, inclusiv a celor autopromotionale sau de teleshopping, se poate face numai intre programe . Daca se respecta conditiile prevazute la alin. (4) - (7), spoturile de publicitate sau de teleshopping pot fi inserate si in timpul unui program, astfel incat:
 a) integritatea si valoarea programului respectiv sa nu fie prejudiciate, tinandu-se seama de pauzele firesti ale acestuia si de durata si natura lui;
 b) drepturile de autor sa nu fie prejudiciate.
 (2) Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune, in calitate de servicii publice, pot insera spoturi publicitare, inclusiv autopromotionale sau de teleshopping, numai intre programe .
 (3) In cadrul programelor alcatuite din parti autonome sau in cadrul difuzarii unor competitii sportive ori a altor evenimente sau emisiuni structurate similar, care contin pauze, spoturile de publicitate si teleshopping pot fi introduse doar intre parti sau in pauze.
 (4) Difuzarea programelor de stiri si a operelor audiovizuale, cum sunt filmele cinematografice sau filmele realizate pentru televiziune, cu exceptia serialelor, foiletoanelor si a documentarelor, poate fi intrerupta de publicitate televizata si/sau de spoturi de teleshopping o singura data in timpul unei durate programate de cel putin 30 de minute.
 (5) Difuzarea programelor pentru copii poate fi intrerupta de publicitate televizata si/sau de teleshopping o singura data in timpul unei durate programate de 30 de minute, cu conditia ca durata programata sa depaseasca 30 de minute.
 (6) Este interzisa inserarea de publicitate sau teleshopping in cadrul difuzarii oficierii unui serviciu religios.
 (7) Programele de stiri si reportajele de politica interna, documentarele, programele religioase si programele pentru copii, a caror durata programata este mai mica de 30 de minute, nu pot fi intrerupte de publicitate sau teleshopping; daca durata programata a acestora este de cel putin 30 de minute, atunci se vor aplica in mod corespunzator dispozitiile alin. (4) - (6).
ART. 29
 (1) Comunicarile comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie sa respecte urmatoarele conditii:

Citeşte mai multe despre:
 Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE | 
Ultimele acte normative publicate:
    
    
 Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
 JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? 
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Ştiri Juridice
 Tabloul Avocatilor din Romania
 Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
 Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
 Tabloul Contabililor din Romania
 Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
 Tabloul Evaluatorilor din Romania
 Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
 Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
 Tabloul Mediatorilor din Romania
 Tabloul Notarilor Publici din Romania
 Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
 Tabloul Psihologilor din Romania
 Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
 Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
 Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
	