din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2224 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

  Publicat: 23 Feb 2010       58345 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 115 din 19/02/2010

Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Ceea ce poate fi realizat cu usurinta.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Procedeu contabil cu ajutorul caruia se constata faptic existenta elementelor patrimoniale ale unitatii economice sau ale institutiei, din punct de vedere cantitativ si valoric.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala

38. incheie si semneaza protocoale sau conventii de colaborare intre Garda Financiara si organe cu atributii similare din alte state, pe baza tratatelor internationale la care Romania este parte sau pe baza de reciprocitate, precum si cu organismele de combatere a fraudei din cadrul Uniunii Europene, in cauzele de interes comun, cu avizul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;

39. incheie si semneaza protocoale sau conventii de colaborare intre Garda Financiara si organele de specialitate ale altor ministere si institutii specializate, in vederea desfasurarii de actiuni de depistare si combatere a activitatilor ilicite care genereaza fenomene de evaziune si frauda fiscala, cu avizul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;

40. desemneaza, cu acordul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, persoanele competente in vederea perfectionarii personalului Garzii Financiare sau pentru sustinerea tematica la diferite actiuni organizate de Garda Financiara sau la invitatia organismelor similare din alte state;

41. desemneaza, cu acordul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, persoane din cadrul Garzii Financiare ca reprezentanti ai acestei institutii in diverse colective, comisii sau organisme interministeriale;

42. convoaca conducerea structurilor teritoriale pentru prezentarea raportului privind bilantul anual de activitate sau ori de cate ori se impune;

43. semneaza documentele necesare pentru reprezentarea si apararea drepturilor si intereselor Garzii Financiare in litigiile a caror solutionare este de competenta instantelor judecatoresti;

44. sesizeaza, in conditiile legii, comisiile de disciplina sau paritare pentru fapte care sunt de competenta legala de solutionare a acestora;

45. intocmeste sau contrasemneaza, dupa caz, rapoartele de evaluare a performantelor profesionale individuale, conform competentelor;

46. exercita orice alte atributii de serviciu care ii revin, potrivit legii.



SECTIUNEA a 2-a
Comisarul general prim-adjunct



Art. 5. - (1) Comisarul general prim-adjunct este subordonat comisarului general si are in coordonare Serviciul organizare si managementul resurselor umane, Serviciul financiar-contabilitate, executie bugetara, Serviciul administrativ si investitii din cadrul Comisariatului General, sectiile judetene si Sectia Municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare.

(2) Comisarul general prim-adjunct indeplineste urmatoarele atributii:

1. reprezinta Garda Financiara in absenta comisarului general;

2. coordoneaza Serviciul organizare si managementul resurselor umane, Serviciul financiar-contabilitate, executie bugetara, Serviciul administrativ si investitii din cadrul Comisariatului General, sectiile judetene si Sectia Municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare;

3. coordoneaza activitatea de control operativ inopinat desfasurata de sectiile judetene si Sectia Municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare, sub forma controlului curent sau tematic, privind prevenirea, descoperirea si combaterea oricaror acte si fapte din domeniul economic, financiar si vamal care au ca efect evaziunea si frauda fiscala;

4. organizeaza si conduce actiuni de control tematic la ordinul comisarului general si presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;

5. asigura corelarea si coordonarea planurilor de control pe domenii de activitate ale sectiilor judetene si Sectia Municipiului Bucuresti;

6. coreleaza si sistematizeaza propunerile de masuri rezultate in urma controalelor efectuate, in scopul asigurarii imbunatatirii activitatii;

7. coordoneaza actiunile de control desfasurate impreuna cu celelalte structuri de control din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;

8. prezinta comisarului general rapoarte de activitate cu privire la activitatea desfasurata de sectiile judetene si Sectia Municipiului Bucuresti;

9. elaboreaza programe de colaborare cu alte institutii ale administratiei publice, pe care le propune spre aprobare comisarului general, nominalizand persoanele de contact, modul de colaborare si actiune;

10. asigura schimbul de informatii si stabileste de comun acord cu reprezentantii institutiilor centrale si deconcentrate strategii de actiune, valorificarea bazelor de date si finalizarea actiunilor;

11. organizeaza, indruma si coordoneaza activitatile de protectie a muncii, precum si pe cele referitoare la prevenirea si stingerea incendiilor;

12. raspunde de organizarea si executarea serviciului de permanenta la Comisariatul General;

13. organizeaza activitatile de fundamentare, elaborare si prezentare de propuneri pentru bugetul Comisariatului General al Garzii Financiare si raspunde de buna executie a acestuia potrivit dispozitiilor legale si metodologiei stabilite de Agentia Nationala de Administrare Fiscala din cadrul Ministerului Finantelor Publice;

14. propune spre aprobare comisarului general programul anual de achizitii publice pentru Comisariatul General in limitele stabilite prin bugetul aprobat;

15. organizeaza tinerea evidentei tuturor imobilelor din proprietatea sau administrarea Garzii Financiare, precum si a celorlalte bunuri aflate in patrimoniul acesteia si raspunde de integritatea bunurilor incredintate institutiei;

16. propune aprobarii comisia de inventariere a patrimoniului Comisariatului General si coordoneaza activitatea comisiei conform programului stabilit;

17. participa la prezentarea raportului anual de activitate al structurilor Garzii Financiare;

18. organizeaza activitatea de evaluare a performantelor profesionale pentru personalul Garzii Financiare, in conditiile legii;

19. propune aprobarii stimulentele pentru directorii coordonatori si adjunctii acestora din cadrul sectiilor judetene si Sectia Municipiului Bucuresti;

20. propune emiterea deciziei de imputare in vederea recuperarii pagubelor aduse institutiei de personalul cu functii de conducere, personalul de executie si contractual din cadrul sectiilor judetene si Sectia Municipiului Bucuresti si, respectiv, de directorii coordonatori, in conditiile legii;

21. propune aprobarii programarea anuala a efectuarii concediilor de odihna pentru intregul personal cu functii de conducere din structurile teritoriale;

22. raspunde de organizarea evidentei cantitativ-valorice a bunurilor materiale, a obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe aflate in patrimoniul Garzii Financiare;

23. coordoneaza activitatea financiara a Comisariatului General, a sectiilor judetene si Sectia Municipiului Bucuresti, precum si administrarea sediilor acestora, luand masuri pentru asigurarea conditiilor materiale corespunzatoare;

24. intocmeste sau contrasemneaza, dupa caz, rapoartele de evaluare a performantelor profesionale individuale, conform competentelor;

25. semneaza documentele privind sesizarea organelor de cercetare si urmarire penala;

26. indeplineste orice alte atributii stabilite de comisarul general sau presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.



SECTIUNEA a 3-a
Comisarii generali adjuncti





Afişează Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Garda Financiara    ANAF    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Taxa pe valoare adaugata. Bunuri importate in sistem de leasing
Pronuntaţă de: Decizia nr.291 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe profit. Nerealizarea de venituri. Derularea unor credite bancare neperformante, prin folosirea acestora in alte scopuri decat acelea pentru
Pronuntaţă de: Decizia nr.188 din 23 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Taxa pe valoare adaugata. Bunuri importate in sistem de leasing
Pronuntaţă de: Decizia nr.291 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe profit. Nerealizarea de venituri. Derularea unor credite bancare neperformante, prin folosirea acestora in alte scopuri decat acelea pentru
Pronuntaţă de: Decizia nr.188 din 23 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal
Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.

Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016
Sursa: Euroavocatura.ro

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro