din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3070 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica

Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica

  Publicat: 28 Jun 2011       27150 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica

Publicata in Monitorul Oficial nr. 435 din 22 iunie 2011

(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
A fost promulgat la 11.09.1865
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Activitatea functional independenta si obiectiva, care da asigurari si consiliere conducerii pentru buna administrare a veniturilor si cheltuielilor publice,
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Disponibilitati banesti pe care bancile comerciale sunt obligate sa le pastreze permanent in conturi speciale, la Banca Nationala a Romaniei.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(Audit) Operatiunea de examinare profesionista a documentelor financiare ale unei companii cu scopul de a stabili daca inregistrarile si rapoartele ei sunt valide si daca informatiile au fost inregistrate in contabilitate si prezentate in rapoartele financiare in mod legal si corect.
Activitatea functional independenta si obiectiva, care da asigurari si consiliere conducerii pentru buna administrare a veniturilor si cheltuielilor publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Potrivit legii nr 58/1998 privind activitatea bancilor comerciale, acestea (atat persoanele juridice romane, cat si sucursalele unor banci straine) pot desfasura, in limita autorizatiei primite de la BNR, urmatoarele activitati:
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.


Art. 36
(1) Pentru creditele legate de serviciile de plata institutiile emitente de moneda electronica constituie, regularizeaza si utilizeaza provizioane specifice de risc de credit, potrivit reglementarilor emise de Banca Nationala a Romaniei.
(2) Provizioanele astfel constituite sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, in conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 37. - Institutiile emitente de moneda electronica, ce acorda credite legate de serviciile de plata si a caror activitate este limitata la emiterea de moneda electronica si prestarea de servicii de plata, vor organiza si vor conduce contabilitatea in conformitate cu prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu reglementarile specifice elaborate de Banca Nationala a Romaniei, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.

Art. 38
Situatiile financiare anuale si situatiile financiare anuale consolidate ale institutiilor emitente de moneda electronica prevazute la art. 37 sunt supuse auditarii de catre auditorii statutari sau firme de audit .

Art. 39
(1) In scopul supravegherii, institutiile emitente de moneda electronica transmit Bancii Nationale a Romaniei informatii contabile distincte, aferente urmatoarelor activitati:
a) emiterea de moneda electronica si prestarea de servicii de plata legate de emiterea de moneda electronica, inclusiv serviciile operationale si conexe acestora prevazute la art. 21 alin. (1) lit. b;
b) prestarea de servicii de plata, altele decat cele legate de emiterea de moneda electronica, inclusiv serviciile operationale si conexe acestora;
c) celelalte activitati desfasurate de institutia emitenta de moneda electronica.
(2) Informatiile contabile prevazute la alin. (1) trebuie insotite de un raport de audit elaborat potrivit reglementarilor aplicabile, iar in cazul institutiilor emitente de moneda electronica care au obligatia legala de auditare a situatiilor financiare, raportul trebuie intocmit de catre auditorul statutar sau de catre firma de audit a institutiei emitente de moneda electronica.

Art. 40
Institutiile emitente de moneda electronica sunt obligate sa prezinte Bancii Nationale a Romaniei informatiile contabile prevazute la art. 39 alin. (1), precum si alte date si informatii solicitate, la termenele si in forma stabilite prin reglementarile emise de Banca Nationala a Romaniei in aplicarea prezentului capitol.

Art. 41
(1) Auditorul statutar sau firma de audit al/a unei institutii emitente de moneda electronica trebuie sa informeze Banca Nationala a Romaniei de indata ce, in exercitarea atributiilor sale la institutia emitenta de moneda electronica ori in situatia in care exercita sarcini specifice intr-o entitate care are legaturi stranse decurgand dintr-o relatie de control cu institutia emitenta de moneda electronica, a luat cunostinta despre orice fapt sau decizie in legatura cu institutia emitenta de moneda electronica, fapt sau decizie care: />a) reprezinta o incalcare semnificativa a legii si/sau a reglementarilor ori a altor acte emise in aplicarea acestora, prin care sunt stabilite conditiile de autorizare sau cerinte privind desfasurarea activitatii de emitere de moneda electronica sau de prestare a serviciilor de plata;
b) este de natura sa afecteze capacitatea institutiei emitente de moneda electronica de a functiona in continuare;
c) poate conduce la un refuz din partea auditorului statutar sau firmei de
audit de a-si exprima opinia asupra situatiilor financiare sau la exprimarea de catre acestia a unei opinii cu rezerve .
(2) La solicitarea Bancii Nationale a Romaniei, auditorul statutar sau firma de audit al/a institutiei emitente de moneda electronica are obligatia sa furnizeze orice detalii, clarificari, explicatii privind activitatea de audit desfasurata.
(3) Indeplinirea cu buna-credinta de catre auditorul statutar sau firma de audit al/a institutiei emitente de moneda electronica a obligatiei de a informa Banca Nationala a Romaniei potrivit prevederilor alin. (1) si (2) nu constituie incalcare a obligatiei de pastrare a secretului profesional, care revine acestuia/acesteia potrivit legii sau clauzelor contractuale, si nu poate atrage raspunderea de orice natura a acestuia/acesteia.
(4) Banca Nationala a Romaniei are acces la orice documente intocmite de auditorul statutar sau firma de audit al/a institutiei emitente de moneda electronica pe parcursul actiunii de audit .

Art. 42
Fara a aduce atingere prevederilor legislatiei in domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii actelor de terorism sau altor dispozitii relevante ale legislatiei in vigoare, institutiile emitente de moneda electronica pastreaza toate evidentele aferente activitatii de emitere de moneda electronica si de prestare a serviciilor de plata timp de cel putin 5 ani de la terminarea operatiunii.

Art. 43
(1) Institutiile emitente de moneda electronica au obligatia de a se asigura de respectarea cerintelor impuse de prezentul capitol si de reglementarile emise in aplicare, in cazul in care deleaga unor terti realizarea unor functii operationale.
(2) Institutiile emitente de moneda electronica sunt responsabile pentru toate actele angajatilor lor si pentru activitatea desfasurata de sucursale, agenti, distribuitori si alte entitati catre care externalizeaza activitati .


Sectiunea 4 - Externalizarea activitatilor institutiilor emitente de moneda electronica, persoane juridice romane, si desfasurarea de catre acestea prin intermediul agentilor a activitatii de prestare a serviciilor de plata


Art. 44
(1) Institutiilor emitente de moneda electronica le este interzisa externalizarea totala sau partiala a emiterii de moneda electronica.
(2) Institutiile emitente de moneda electronica pot utiliza persoane fizice sau juridice pentru distribuirea si rascumpararea de moneda electronica.

Art. 45
(1) Institutiile emitente de moneda electronica informeaza Banca Nationala a Romaniei in cazul in care intentioneaza sa externalizeze functii operationale aferente emiterii de moneda electronica.
(2) La externalizarea functiilor operationale importante, institutia emitenta de moneda electronica trebuie sa se asigure ca aceasta se realizeaza fara afectarea semnificativa a calitatii mecanismelor de control intern ale institutiei emitente de moneda electronica si nu impiedica exercitarea eficienta de catre autoritatea de supraveghere a verificarilor referitoare la respectarea obligatiilor institutiilor emitente de moneda electronica stabilite in prezentul capitol si reglementarile emise in aplicare.

Art. 46
(1) In aplicarea prevederilor art. 45, o functie operationala este considerata importanta daca nerealizarea acesteia sau realizarea sa in mod defectuos prejudiciaza in mod semnificativ capacitatea institutiei emitente de moneda electronica de a se conforma permanent conditiilor de autorizare impuse de prevederile prezentului capitol si de reglementarile emise in aplicarea acestuia sau altor obligatii care ii revin in conformitate cu prezenta lege ori afecteaza semnificativ performantele financiare, stabilitatea institutiei emitente de moneda electronica sau continuitatea activitatii de emitere de moneda electronica.




Afişează Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Legea 127/2011    Moneda electronica

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Ce acte normative va abroga Noua lege a pensiilor (Legea 263/2010)?
Sursa: EuroAvocatura.ro