Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicata in Monitorul Oficial nr. 435 din 22 iunie 2011
Art. 20
(1) Institutiile emitente de moneda electronica pot deschide si mentine conturi de plati pentru clientii lor, destinate exclusiv executarii operatiunilor de plata .
(2) Institutiilor emitente de moneda electronica le este interzisa atragerea de depozite ori de alte fonduri rambursabile de la public, in sensul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 99/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Primirea de fonduri destinate emiterii de moneda electronica cu respectarea prevederilor art. 19, respectiv prestarii de servicii de plata, nu este considerata atragere de depozite sau de alte fonduri rambursabile de la public.
Art. 21
(1) Pe langa emiterea de moneda electronica, institutiile emitente de moneda electronica pot desfasura urmatoarele activitati:
a) prestarea serviciilor de plata prevazute la art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 113/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr. 197/2010, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) prestarea unor servicii operationale si conexe legate de emiterea de moneda electronica si de prestarea de servicii de plata, cum ar fi: asigurarea executarii operatiunilor de plata, servicii de schimb valutar, activitati de pastrare in custodie sau stocarea si procesarea datelor;
c) administrarea sistemelor de plati;
d) activitati comerciale, altele decat emiterea de moneda electronica si prestarea de servicii de plata, cu respectarea cadrului legislativ aplicabil.
(2) Activitatile prevazute la alin. (1) pot fi realizate de institutiile emitente de moneda electronica pe teritoriul Romaniei, cu respectarea legislatiei in domeniu .
Art. 22
(1) Institutiile emitente de moneda electronica pot acorda credite legate de serviciile de plata precizate la art. 8 lit. d), e) si g) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 113/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr. 197/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, in conditiile stabilite de respectiva reglementare.
(2) Institutiile emitente de moneda electronica pot acorda credite, altele decat cele prevazute la alin. (1), cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 93/2009 privind institutiile financiare nebancare, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Creditele acordate de institutiile emitente de moneda electronica nu pot avea ca sursa fondurile primite in schimbul monedei electronice emise.
Sectiunea 2 - Autorizarea institutiilor emitente de moneda electronica
Art. 23
In vederea obtinerii autorizatiei pentru emiterea de moneda electronica si prestarea serviciilor de plata, solicitantul trebuie sa remita Bancii Nationale a Romaniei o cerere insotita de documentatia si de informatiile prevazute in reglementarile emise de Banca Nationala a Romaniei in aplicarea prezentului capitol.
Art. 24
(1) Banca Nationala a Romaniei evalueaza si comunica solicitantului hotararea sa cu privire la acordarea autorizatiei sau respingerea cererii de autorizare, in termen de 3 luni de la data primirii cererii care indeplineste cerinta prevazuta la art. 23.
(2) In termen de maximum 10 zile lucratoare de la data primirii cererii, Banca Nationala a Romaniei confirma indeplinirea cerintei prevazute la art. 23 sau, in situatia in care nu este indeplinita conditia prevazuta la art. 23, comunica solicitantului documentele si informatiile necesare pentru indeplinirea acesteia, termenul specificat la alin. (1) incepand sa curga de la data primirii documentelor si informatiilor solicitate.
(3) Banca Nationala a Romaniei poate solicita, in termen de maximum 20 de zile lucratoare de la data primirii cererii care indeplineste cerinta prevazuta la art. 23, alte informatii relevante pentru evaluare. Solicitantul trebuie sa transmita informatiile solicitate in termen de maximum 30 de zile lucratoare de la data comunicarii solicitarii, perioada in care termenul prevazut la alin. (1) se suspenda.
(4) Solicitantul poate furniza din propria initiativa orice alte informatii si/sau documente considerate relevante, insa acestea trebuie sa fie prezentate cel tarziu cu 30 de zile anterior datei expirarii termenului in care Banca Nationala a Romaniei trebuie sa se pronunte asupra cererii de autorizare.
Art. 25
(1) Banca Nationala a Romaniei respinge o cerere de autorizare daca din evaluarea realizata in conditiile prevazute de prezentul capitol si de reglementarile emise in aplicare rezulta una dintre urmatoarele situatii:
a) capitalul initial se situeaza sub nivelul minim stabilit de dispozitiile legale in vigoare;
b) din evaluarea planului de activitate si a planului de afaceri prezentate rezulta ca institutia emitenta de moneda electronica nu poate asigura realizarea obiectivelor propuse in conditiile respectarii cerintelor stabilite in prezentul capitol si a reglementarilor aplicabile;
c) cadrul de administrare a activitatii de emitere de moneda electronica si de prestare a serviciilor de plata, procedurile de identificare, administrare, monitorizare si raportare a riscurilor la care este sau ar putea fi expusa institutia emitenta de moneda electronica si mecanismele de control intern nu sunt cuprinzatoare si adaptate la natura, extinderea si complexitatea acestei activitati;
d) persoanele responsabile pentru conducerea si administrarea activitatii de emitere de moneda electronica si de prestare a serviciilor de plata nu au o buna reputatie ori nu dispun de cunostinte si experienta adecvate naturii, extinderii si complexitatii activitatii vizate;
e) calitatea actionarilor sau asociatilor care detin participatii calificate nu este adecvata;
f) legaturile stranse dintre institutia emitenta de moneda electronica si alte persoane fizice sau juridice sunt de natura sa impiedice exercitarea eficienta de catre Banca Nationala a Romaniei a functiilor sale de supraveghere;
g) dispozitiile legale, masurile de natura administrativa din jurisdictia unui stat tert ce guverneaza una sau mai multe persoane fizice ori juridice cu care institutia emitenta de moneda electronica are legaturi stranse sau dificultatile in aplicarea acestor dispozitii ori masuri sunt de natura sa impiedice exercitarea eficienta de catre Banca Nationala a Romaniei a functiilor sale de supraveghere;
h) nu sunt respectate alte conditii prevazute in prezentul capitol sau in reglementarile emise in aplicare.
(2) In cazul in care Banca Nationala a Romaniei respinge cererea de autorizare, hotararea cuprinde si motivele care au stat la baza acesteia.
Art. 26
(1) Banca Nationala a Romaniei poate retrage autorizatia acordata unei institutii emitente de moneda electronica in urmatoarele situatii:
a) institutia emitenta de moneda electronica nu si-a inceput activitatea de emitere de moneda electronica si de prestare de servicii de plata in termen de 12 luni de la data acordarii autorizatiei sau a incetat sa mai desfasoare activitate de mai mult de 6 luni;
b) autorizatia a fost obtinuta pe baza unor informatii false sau prin orice alt mijloc ilegal;
c) institutia emitenta de moneda electronica nu mai indeplineste conditiile care au stat la baza acordarii autorizatiei ori alte conditii prevazute de prezentul capitol si de reglementarile emise in aplicare;
d) continuarea activitatii pentru care a fost autorizata institutia emitenta de moneda electronica pericliteaza stabilitatea sistemului de plati;
e) ca sanctiune, potrivit art. 71 alin. (1) lit. e);

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
