Legea 127/2011 privind activitatea de emitere de moneda electronica
Publicata in Monitorul Oficial nr. 435 din 22 iunie 2011
c) cadrul legislativ existent in statul tert si/sau modul de aplicare a acestuia impiedica exercitarea de catre Banca Nationala a Romaniei a functiilor sale de supraveghere;
d) institutia emitenta de moneda electronica nu indeplineste alte cerinte prevazute de prezentul capitol si de reglementarile emise in aplicarea acestuia.
Art. 56
(1) Entitatile care emit moneda electronica si au sediul in state terte nu pot presta activitate de emitere ori distribuire si/sau rascumparare de moneda electronica si nu pot presta servicii de plata pe teritoriul Romaniei decat dupa constituirea unei institutii emitente de moneda electronica, persoana juridica romana.
(2) Fac exceptie de la dispozitiile alin. (1) sucursalele entitatilor care emit moneda electronica si au sediul in acele state terte cu care au fost incheiate acorduri la nivelul Uniunii Europene cu privire la regimul privind desfasurarea activitatii de emitere de moneda electronica si prestarea serviciilor de plata, prevederile acestor acorduri aplicandu-se cu prioritate.
(3) In aplicarea alin. (2), Banca Nationala a Romaniei notifica Comisiei Europene orice autorizatie acordata unei sucursale a unei institutii emitente de moneda electronica cu sediul intr-un stat tert .
Sectiunea 7 - Procedura de notificare pentru desfasurarea activitatii pe teritoriul Romaniei de catre institutiile emitente de moneda electronica din alte state membre
Art. 57
(1) O institutie emitenta de moneda electronica autorizata intr-un alt stat membru poate emite moneda electronica pe teritoriul Romaniei prin stabilirea unei sucursale ori in mod direct, in baza notificarii transmise Bancii Nationale a Romaniei de autoritatea competenta din statul membru de origine.
(2) Notificarea prevazuta la alin. (1) trebuie sa cuprinda informatii privind denumirea si sediul institutiei emitente de moneda electronica, tipul serviciilor pe care intentioneaza sa le presteze pe teritoriul Romaniei si, dupa caz, numele persoanelor responsabile pentru conducerea sucursalei si structura organizatorica a acesteia.
(3) Ulterior notificarii privind deschiderea unei sucursale realizate potrivit alin. (1), la cererea Bancii Nationale a Romaniei, Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor si alte autoritati relevante furnizeaza acesteia informatii cu privire la riscul de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism pe care il implica proiectul ce face obiectul notificarii.
(4) In situatia in care din consultarea realizata potrivit alin. (3) rezulta motive intemeiate pentru a suspecta ca prin deschiderea sucursalei ar putea creste riscul de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism ori in legatura cu proiectul de deschidere a sucursalei se efectueaza, s-au efectuat ori s-a incercat efectuarea unor operatiuni de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism, Banca Nationala a Romaniei informeaza in consecinta autoritatea competenta din statul membru de origine.
Art. 58
(1) O institutie emitenta de moneda electronica autorizata intr-un alt stat membru poate utiliza persoane fizice sau juridice pentru distribuirea si rascumpararea de moneda electronica pe teritoriul Romaniei in baza notificarii transmise Bancii Nationale a Romaniei de autoritatea competenta din statul membru de origine.
(2) Notificarea prevazuta la alin. (1) trebuie sa cuprinda informatii privind denumirea si sediul institutiei emitente de moneda electronica, denumirea si sediul distribuitorului, respectiv numele si adresa acestuia, tipul serviciilor pe care intentioneaza sa le presteze pe teritoriul Romaniei si, dupa caz, identitatea persoanelor responsabile pentru administrarea distribuitorului si structura organizatorica a acestuia.
Art. 59
(1) Dispozitiile art. 57 se aplica in mod corespunzator in cazul in care institutiile emitente de moneda electronica autorizate in alte state membre intentioneaza sa presteze servicii de plata pentru prima data pe teritoriul Romaniei, prin stabilirea unei sucursale ori in mod direct.
(2) O institutie emitenta de moneda electronica autorizata intr-un alt stat membru poate presta servicii de plata pe teritoriul Romaniei printr-un agent, in baza notificarii transmise Bancii Nationale a Romaniei de autoritatea competenta din statul membru de origine, cu aplicarea in mod corespunzator a prevederilor art. 49, art. 50 alin. (2), art. 51a€”53 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 113/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr. 197/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sectiunea 8 - Registrul institutiilor emitente de moneda electronica
Art. 60
(1) Banca Nationala a Romaniei organizeaza si administreaza registrul institutiilor emitente de moneda electronica in care sunt evidentiate institutiile emitente de moneda electronica, persoane juridice romane, sucursalele acestora din alte state membre si state terte, precum si agentii institutiilor emitente de moneda electronica, persoane juridice romane.
(2) Registrul prevazut la alin. (1) este public, accesibil online, este actualizat permanent si furnizeaza informatii privind activitatile pentru care a fost autorizata fiecare institutie emitenta de moneda electronica.
Sectiunea 9 - Autoritatea competenta cu supravegherea
Art. 61
(1) Banca Nationala a Romaniei este autoritatea responsabila cu supravegherea respectarii dispozitiilor prezentului capitol si ale reglementarilor emise in aplicare.
(2) Banca Nationala a Romaniei asigura supravegherea prudentiala a institutiilor emitente de moneda electronica autorizate, persoane juridice romane, inclusiv pentru activitatea de emitere de moneda electronica si de prestare de servicii de plata desfasurata prin sucursalele si agentii acestora.
(3) Alin. (1) si alin. (2) nu implica faptul ca Banca Nationala a Romaniei are competente de supraveghere a activitatilor comerciale ale institutiei emitente de moneda electronica, altele decat emiterea de moneda electronica, prestarea de servicii de plata si activitatile enumerate la art. 21 alin. (1) lit. b).
Art. 62
(1) Activitatea de supraveghere a institutiilor emitente de moneda electronica de catre Banca Nationala a Romaniei, in vederea verificarii respectarii cerintelor impuse prin prezentul capitol si reglementarile emise in aplicarea acestuia, trebuie sa fie proportionala, adecvata si adaptata riscurilor la care sunt expuse institutiile emitente de moneda electronica.
(2) Verificarile la sediul entitatilor prevazute la alin. (3) lit. b) se efectueaza de catre personalul Bancii Nationale a Romaniei imputernicit in acest sens sau de catre auditori financiari sau experti numiti de Banca Nationala a Romaniei.
(3) Pentru exercitarea functiei de supraveghere, Banca Nationala a Romaniei este abilitata:
a) sa solicite institutiei emitente de moneda electronica sa furnizeze orice informatie necesara pentru verificarea respectarii cerintelor impuse prin prezentul capitol si reglementarile emise in aplicarea acestuia;
b) sa efectueze verificari la sediul institutiei emitente de moneda electronica, persoana juridica romana, al sucursalelor acesteia si al oricarui agent al sau sau al oricarei entitati catre care aceasta a externalizat activitati, inclusiv distribuitori;
c) sa emita recomandari, instructiuni si sa dispuna masuri;

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE |
Ultimele acte normative publicate:
Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
