din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2533 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010

OUG 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010

  Publicat: 18 Oct 2011       22204 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta de urgenta 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010

Publicata in Monitorul Oficial nr. 729 din 17 octombrie 2011

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.

18. La articolul 18, alineatele (3) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(3) In cazul procedurii deschise, cand valoarea estimata a contractului de parteneriat public-privat este egala cu sau mai mare decat pragurile stabilite la art. 5^1 alin. (1), termenul de primire a ofertelor este de 52 de zile calendaristice de la data trimiterii anuntului de selectie spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
........................
(5) In cazul proiectelor complexe din punct de vedere tehnic si/sau financiar, cand partenerul public nu este in masura sa defineasca, din motive obiective, fara ajutor si in avans, mijloacele tehnice care sa ii satisfaca nevoile ori sa faca aranjamentele financiare sau legale pentru proiect, acesta poate decide atribuirea contractului de parteneriat public-privat prin procedura de dialog competitiv, in masura in care considera ca aplicarea unei proceduri deschise nu poate permite atribuirea contractului.``

19. La articolul 18 alineatul (7), litera q) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"q) intocmirea raportului de evaluare a ofertelor finale, stabilirea ofertelor admisibile, respectiv neconforme sau neacceptabile, ierarhizarea investitorilor privati si desemnarea ofertei castigatoare dintre ofertele admisibile de catre comisia de evaluare;``.

20. La articolul 18 alineatul (7), dupa litera r) se introduce o noua litera, litera r^1), cu urmatorul cuprins:
"r^1) partenerul public va publica anuntul de atribuire a contractului, cu respectarea continutului prevazut in anexa la prezenta lege;``.

21. La articolul 18 alineatul (7), dupa litera s) se introduce o noua litera, litera t), cu urmatorul cuprins:
"t) partenerii publici pot prevedea ca procedura sa se desfasoare in etape succesive, pentru a reduce numarul de solutii care trebuie discutate in etapa de negociere, aplicand criteriile de atribuire mentionate in anuntul de selectie sau in documentul atasat anuntului de selectie. Partenerii publici continua negocierea pana cand sunt in masura sa identifice solutia sau solutiile, dupa caz, dupa ce le-au comparat, care pot raspunde necesitatilor lor.``

22. La articolul 18, alineatele (8), (13) si (18) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(8) In cazul procedurii de dialog competitiv, cand valoarea estimata a contractului de parteneriat public-privat este egala cu sau mai mare decat pragurile stabilite la art. 5^1 alin. (1), termenul minim de primire a scrisorilor de intentie este de 37 de zile calendaristice de la data transmiterii anuntului de selectie spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
...............
(13) Criteriile de evaluare si negociere trebuie sa includa cel putin costul total al ofertei si obiectivele de performanta definite conform scopului contractului.
...............
(18) In cazul in care un investitor privat depune o oferta cu un pret neobisnuit de scazut, partenerul public are dreptul sa o descalifice, daca in urma analizei unor detalii solicitate in scris de la investitorul privat aceasta oferta nu este sustinuta din punct de vedere tehnic, financiar, logistic ori nu corespunde din alte puncte de vedere stabilite de catre partenerul public prin anuntul de selectie si/sau documentul atasat. Ofertele/Scrisorile de intentie sunt considerate inacceptabile/neconforme/ descalificate, in conditiile stabilite in normele metodologice de aplicare a prezentei legi.``

23. La articolul 18, dupa alineatul (18) se introduce un nou alineat, alineatul (18^1), cu urmatorul cuprins:
"(18^1) Partenerul public care constata ca o oferta este anormal de scazuta, deoarece investitorul privat a obtinut un ajutor de stat, nu poate respinge respectiva oferta numai din acest motiv, cu exceptia cazului in care consulta investitorul privat in acest sens si acesta nu este in masura sa demonstreze, in decursul unei perioade suficiente de timp stabilite de partenerul public, ca ajutorul in cauza nu afecteaza concurenta loiala intre investitorii privati ce participa la una dintre procedurile de selectie stabilite prin prezenta lege. Partenerul public care respinge o oferta anormal de scazuta, deoarece investitorul privat a obtinut un ajutor de stat, informeaza Comisia Europeana cu privire la aceasta.``

24. La articolul 18, dupa alineatul (23) se introduce un nou alineat, alineatul (24), cu urmatorul cuprins:
"(24) Prin derogare de la prevederile alin. (1) si ca o chestiune de exceptie, partenerii publici pot atribui un contract de parteneriat public-privat printr-o procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare pentru lucrarile sau serviciile suplimentare care nu sunt prevazute in proiectul estimat initial si nici in contractul initial de parteneriat publicprivat si care au devenit necesare, ca urmare a unei situatii neprevazute, pentru executia lucrarii ori serviciilor descrise de acestea, cu conditia atribuirii contractului investitorului privat care a contractat respectiva lucrare sau respectivul serviciu si:
in cazul in care respectivele lucrari sau servicii suplimentare nu pot fi separate din punct de vedere tehnic ori economic de contractul initial fara a constitui un inconvenient major pentru partenerii publici; sau
in cazul in care respectivele lucrari sau servicii, chiar daca pot fi separate de executarea contractului initial, sunt strict necesare pentru finalizarea acestuia.
Cu toate acestea, valoarea cumulata a contractelor atribuite pentru lucrari sau servicii suplimentare nu trebuie sa fie mai mare de 50% din valoarea contractului initial.``

25. Dupa articolul 20 se introduc patru noi articole, articolele 20^1-20^4, cu urmatorul cuprins:
"Art. 20^1
(1) Intrucat in cazul atribuirii unui contract de parteneriat public-privat criteriul de atribuire este cel al ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic, partenerii publici pot autoriza investitorii privati sa prezinte oferte alternative.
(2) In anuntul de selectie partenerii publici trebuie sa precizeze daca autorizeaza sau nu oferte alternative. In lipsa acestei mentiuni, ofertele alternative nu pot fi autorizate.
(3) Partenerii publici care autorizeaza oferte alternative mentioneaza in documentul atasat cerintele minime pe care trebuie sa le respecte acestea, precum si cerintele de prezentare.
(4) Partenerii publici iau in considerare numai ofertele alternative care indeplinesc cerintele minime impuse.
(5) In cazul procedurilor de selectie privind atribuirea contractelor de parteneriat public-privat de bunuri si a contractelor de parteneriat public-privat de servicii, partenerii publici care au autorizat oferte alternative nu pot respinge o oferta alternativa din simplul motiv ca ar conduce, in cazul in care ar fi selectata, fie la un contract de parteneriat public-privat de servicii in locul unui contract de parteneriat public-privat de bunuri, fie la un contract de parteneriat public-privat de bunuri in locul unui contract de parteneriat public-privat de servicii .

Art. 20^2
(1) Partenerul public are dreptul de a aplica criterii de calificare si selectie referitoare numai la:
a) situatia personala a investitorului privat;
b) capacitatea de exercitare a activitatii profesionale;
c) situatia economica si financiara;
d) capacitatea tehnica si/sau profesionala;
e) standardele de asigurare a calitatii;
f) standardele de protectie a mediului.
(2) Investitorii privati pot mentiona capacitatile altor entitati, indiferent de tipul caracterului legal al relatiilor dintre acestia si respectivele entitati, in conditiile prevazute in cuprinsul normelor metodologice de aplicare a prezentei legi.

Art. 20^3
Partenerii publici pot prevedea conditii speciale privind executarea contractului, cu conditia sa fie compatibile cu dreptul comunitar si sa fie mentionate in anuntul de selectie sau in documentul atasat. Conditiile speciale de executare a unui contract se pot referi, in special, la aspecte sociale si de mediu.




Afişează OUG 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Parteneriatul public-privat    Legea 178/2010    Noutati legislative 2011    Monitorul Oficial 2011    Monitorul Oficial al Romaniei    OUG 86/2011

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.