EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2533
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» OUG 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010
OUG 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010
Publicat: 18 Oct 2011
22204 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordonanta de urgenta 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010
Publicata in
Monitorul Oficial
nr. 729 din 17 octombrie 2011
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Persoana fizica sau juridica care aloca importante fonduri pentru realizarea unei investitii.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Este orice persoana care, pe cont propriu, cumpara, detine si vinde valori mobiliare fara a practica intermedierea ca fapt de comert.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Propunere ce o adreseaza un subiect de drept, persoana fizica sau juridica, unui alt subiect de drept, cu privire la incheierea unei conventii, in conditii determinate.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Reprezinta ansamblul de competente profesionale care permit unei persoane sa desfasoare activitati specifice unei ocupatii sau profesii.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
18. La articolul 18, alineatele (3) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(3) In cazul procedurii deschise, cand valoarea estimata a contractului de parteneriat public-privat este egala cu sau mai mare decat pragurile stabilite la art. 5^1 alin. (1), termenul de primire a ofertelor este de 52 de zile calendaristice de la data trimiterii anuntului de selectie spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
........................
(5) In cazul proiectelor complexe din punct de vedere tehnic si/sau financiar, cand partenerul
public
nu este in masura sa defineasca, din motive obiective, fara ajutor si in avans, mijloacele tehnice care sa ii satisfaca nevoile ori sa faca aranjamentele financiare sau legale pentru proiect, acesta poate decide atribuirea contractului de parteneriat public-privat prin procedura de dialog competitiv, in masura in care considera ca aplicarea unei proceduri deschise nu poate permite atribuirea contractului.``
19. La articolul 18 alineatul (7), litera q) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"q) intocmirea raportului de
evaluare
a ofertelor finale, stabilirea ofertelor admisibile, respectiv neconforme sau neacceptabile, ierarhizarea investitorilor privati si desemnarea ofertei castigatoare dintre ofertele admisibile de catre comisia de evaluare;``.
20. La articolul 18 alineatul (7), dupa litera r) se introduce o noua litera, litera r^1), cu urmatorul cuprins:
"r^1) partenerul
public
va publica anuntul de atribuire a contractului, cu respectarea continutului prevazut in
anexa
la prezenta lege;``.
21. La articolul 18 alineatul (7), dupa litera s) se introduce o noua litera, litera t), cu urmatorul cuprins:
"t) partenerii publici pot prevedea ca procedura sa se desfasoare in etape succesive, pentru a reduce numarul de solutii care trebuie discutate in etapa de negociere, aplicand criteriile de atribuire mentionate in anuntul de selectie sau in documentul atasat anuntului de selectie. Partenerii publici continua negocierea pana cand sunt in masura sa identifice solutia sau solutiile, dupa caz, dupa ce le-au comparat, care pot raspunde necesitatilor lor.``
22. La articolul 18, alineatele (8), (13) si (18) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(8) In cazul procedurii de dialog competitiv, cand valoarea estimata a contractului de parteneriat public-privat este egala cu sau mai mare decat pragurile stabilite la art. 5^1 alin. (1), termenul minim de primire a scrisorilor de
intentie
este de 37 de zile calendaristice de la data transmiterii anuntului de selectie spre publicare in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
...............
(13) Criteriile de
evaluare
si negociere trebuie sa includa cel putin costul total al ofertei si obiectivele de performanta definite conform scopului contractului.
...............
(18) In cazul in care un
investitor
privat depune o
oferta
cu un
pret
neobisnuit de scazut, partenerul
public
are dreptul sa o descalifice, daca in urma analizei unor detalii solicitate in scris de la
investitorul
privat aceasta
oferta
nu este sustinuta din punct de vedere tehnic, financiar, logistic ori nu corespunde din alte puncte de vedere stabilite de catre partenerul
public
prin anuntul de selectie si/sau documentul atasat. Ofertele/Scrisorile de
intentie
sunt considerate inacceptabile/neconforme/ descalificate, in conditiile stabilite in normele metodologice de aplicare a prezentei legi.``
23. La articolul 18, dupa alineatul (18) se introduce un nou alineat, alineatul (18^1), cu urmatorul cuprins:
"(18^1) Partenerul
public
care constata ca o
oferta
este anormal de scazuta, deoarece
investitorul
privat a obtinut un ajutor de stat, nu poate respinge respectiva
oferta
numai din acest motiv, cu exceptia cazului in care consulta
investitorul
privat in acest sens si acesta nu este in masura sa demonstreze, in decursul unei perioade suficiente de timp stabilite de partenerul public, ca ajutorul in
cauza
nu afecteaza
concurenta
loiala intre investitorii privati ce participa la una dintre procedurile de selectie stabilite prin prezenta
lege
. Partenerul
public
care respinge o
oferta
anormal de scazuta, deoarece
investitorul
privat a obtinut un ajutor de stat, informeaza
Comisia Europeana cu
privire la aceasta.``
24. La articolul 18, dupa alineatul (23) se introduce un nou alineat, alineatul (24), cu urmatorul cuprins:
"(24) Prin
derogare
de la prevederile alin. (1) si ca o chestiune de exceptie, partenerii publici pot atribui un
contract
de parteneriat public-privat printr-o procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare pentru lucrarile sau serviciile suplimentare care nu sunt prevazute in proiectul estimat initial si nici in contractul initial de parteneriat publicprivat si care au devenit necesare, ca urmare a unei situatii neprevazute, pentru executia lucrarii ori serviciilor descrise de acestea, cu conditia atribuirii contractului investitorului privat care a contractat respectiva lucrare sau respectivul serviciu si:
in cazul in care respectivele lucrari sau servicii suplimentare nu pot fi separate din punct de vedere tehnic ori economic de contractul initial fara a constitui un inconvenient
major
pentru partenerii publici; sau
in cazul in care respectivele lucrari sau servicii, chiar daca pot fi separate de executarea contractului initial, sunt strict necesare pentru finalizarea acestuia.
Cu toate acestea, valoarea cumulata a contractelor atribuite pentru lucrari sau servicii suplimentare nu trebuie sa fie mai mare de 50% din valoarea contractului initial.``
25. Dupa articolul 20 se introduc patru noi articole, articolele 20^1-20^4, cu urmatorul cuprins:
"Art. 20^1
(1) Intrucat in cazul atribuirii unui
contract
de parteneriat public-privat criteriul de atribuire este cel al ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic, partenerii publici pot autoriza investitorii privati sa prezinte oferte alternative.
(2) In anuntul de selectie partenerii publici trebuie sa precizeze daca autorizeaza sau nu oferte alternative. In lipsa acestei mentiuni, ofertele alternative nu pot fi autorizate.
(3) Partenerii publici care autorizeaza oferte alternative mentioneaza in documentul atasat cerintele minime pe care trebuie sa le respecte acestea, precum si cerintele de prezentare.
(4) Partenerii publici iau in considerare numai ofertele alternative care indeplinesc cerintele minime impuse.
(5) In cazul procedurilor de selectie privind atribuirea contractelor de parteneriat public-privat de
bunuri
si a contractelor de parteneriat public-privat de servicii, partenerii publici care au autorizat oferte alternative nu pot respinge o
oferta
alternativa din simplul motiv ca ar conduce, in cazul in care ar fi selectata, fie la un
contract
de parteneriat public-privat de servicii in locul unui
contract
de parteneriat public-privat de bunuri, fie la un
contract
de parteneriat public-privat de
bunuri
in locul unui
contract
de parteneriat public-privat de
servicii
.
Art. 20^2
(1) Partenerul
public
are dreptul de a aplica criterii de
calificare si
selectie referitoare numai la:
a) situatia personala a investitorului privat;
b) capacitatea de exercitare a activitatii profesionale;
c) situatia economica si financiara;
d) capacitatea tehnica si/sau profesionala;
e) standardele de
asigurare
a calitatii;
f) standardele de protectie a mediului.
(2) Investitorii privati pot mentiona capacitatile altor entitati, indiferent de tipul caracterului legal al relatiilor dintre acestia si respectivele entitati, in conditiile prevazute in cuprinsul normelor metodologice de aplicare a prezentei legi.
Art. 20^3
Partenerii publici pot prevedea conditii speciale privind executarea contractului, cu conditia sa fie compatibile cu dreptul comunitar si sa fie mentionate in anuntul de selectie sau in documentul atasat. Conditiile speciale de executare a unui
contract
se pot referi, in special, la aspecte sociale si de
mediu
.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
Inainte
Afişează
OUG 86/2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Parteneriatul public-privat
Legea 178/2010
Noutati legislative 2011
Monitorul Oficial 2011
Monitorul Oficial al Romaniei
OUG 86/2011
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964