Motivele pentru care Presedentia nu doreste Bacalaureat profesional
Motivele cererii sunt urmatoarele: 
1. Potrivit punctului  2, Articolului 1 alin. (4) din Legea privind aprobarea Ordonantei de  Urgenta a Guvernului nr. 73/2010 pentru modificarea Legii invatamantului  nr. 84/1995, absolventii ciclului superior al liceului au posibilitatea  de a dobandi diploma de bacalaureat profesional care le da dreptul de  acces pe piata muncii, fara drept de acces in invatamantul superior.  Totodata, examenul de bacalaureat profesional este reglementat, in  termeni generali, in cuprinsul acestei legi.
2. Consideram ca  introducerea bacalaureatului profesional la o data ulterioara inceperii  anului scolar, precum si insuficienta reglementarea a acestuia, sunt de  natura sa afecteze calitatea invatamantului si buna desfasurare a  examenului de bacalaureat pentru anul viitor.
Intrarea in vigoare,  la o luna dupa inceperea anului scolar, a unei legi care modifica modul  de sustinere a bacalaureatului din acel an scolar este de natura sa  genereze instabilitate si impredictibilitate. 
Apreciem ca elevii  au nevoie de o intelegere amanuntita si aprofundata a optiunilor pe  care le au, cel tarziu la inceputul anului scolar. Mai mult, chiar legea  in discutie prevede, la punctul 3, Articolul 2 alin. (5) faptul ca  modul de organizare si de desfasurare, precum si continutul programelor  de examen ale bacalaureatului profesional se dau publicitatii inainte de inceperea anului scolar.
3. Pentru  competitivitatea educationala a Romaniei este nevoie de stabilitate si  predictibilitate in arhitectura sistemului educational si,  concomitent, de interventie pe proces educational (calitatea cadrelor  didactice, relatia cu angajatorii) si pe continuturi (programa scolara,  practica). Introducerea noului tip de bacalaureat profesional va duce la  demonetizarea conceptului de bacalaureat, atat in plan intern, cat si  extern, deoarece va fi o diploma care poate fi obtinuta extrem de usor  si cu o relevanta scazuta.
4. Avand in vedere dispozitiile  Legii educatiei nationale nr. 1/2011 prin care se reglementeaza si  invatamantul profesional, noua lege nu este oportuna intrucat introducerea intempestiva si fara fundamentare a unui nou tip de  bacalaureat, cel profesional, este de natura sa afecteze coerenta  sistemului de educatie.
5. De asemenea, legea aflata la promulgare nu  este oportuna deoarece certificarea competentelor profesionale se  realizeaza prin certificatul de calificare profesionala, recunoscut de  nivel 3 din Cadrul European al Calificarilor si nu printr-o diploma de  bacalaureat, chiar daca se adauga apelativul ``profesional``.  Bacalaureatul sau echivalentul sau fiind, in toate tarile in care  exista, o diploma de nivel 4, care da acces in universitati. Asadar,  actuala forma a legii ar duce la situatia in care s-ar obtine o diploma  de nivel 4 din Cadrul European al Calificarilor care certifica o  pregatire de nivel 3 din Cadrul European al Calificarilor. Introducerea  unei astfel de confuzii, intre certificarea academica si cea  profesionala, in sistemul educational romanesc, este de natura sa  conduca la scaderea increderii si a relevantei sistemului national de  invatamant si in diplomele acordate de acesta.
Citeşte mai multe despre:
 Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
 Alte titluriProiectele de acte normative aprobate sau de care guvernul a luat act in sedinta Guvernului Romaniei din 3 iulie 2019
 03 Jul 2019 |  
 1456 
Senatul a publicat un raport cu privire la prevenirea si corectarea dezechilibrelor macroeconomice
 27 Jun 2019 |  
 1268 
Senatul Romaniei a constatat inregistrarea de progrese cu privire la aplicarea Agendei europene privind migratia
 27 Jun 2019 |  
 1181 
Senatul  a adoptat Proiectul de modificare si completare a Legii nr. 192/2006 privind medierea
 05 Sep 2017 |  
 1639 
Monitorul Oficial din data de 19 iunie 2017
 19 Jun 2017 |  
 1940 
Monitorul Oficial din data de 08 iunie 2017
 08 Jun 2017 |  
 1967 
 Articole JuridiceActualizarea pensiilor de serviciu stabilite prin Legea 7/2006. Obligativitatea emiterii adeverintei prevazuta in anexele Normelor de aplicare a Legii 7/2006
Sursa: Av. Marius-Catalin Predut
Forma aplicabila in 2016 a Codului muncii
Sursa: EuroAvocatura.ro
 JurisprudenţăDecizia CCR nr. 418/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul educatiei
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei 
Decizia C.C.R. nr. 141/2019
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei 
Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei 
Decizia CCR nr. 139/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru completarea OG 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar.
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei 
 Tabloul Avocatilor din Romania
 Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
 Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
 Tabloul Contabililor din Romania
 Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
 Tabloul Evaluatorilor din Romania
 Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
 Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
 Tabloul Mediatorilor din Romania
 Tabloul Notarilor Publici din Romania
 Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
 Tabloul Psihologilor din Romania
 Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
 Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
 Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
	