``Piata interna este vitala pentru a gasi solutii la provocarile energetice si climatice ale Europei si pentru a asigura aprovizionarea populatiei si intreprinderilor cu energie la preturi accesibile. Intarzierile in implementarea normelor UE referitoare la piata interna a energiei afecteaza toti jucatorii de pe aceasta piata si de aceea nu sunt acceptabile``, a declarat Gunther Oettinger, comisarul european pentru energie.Romania a adoptat deja o parte substantiala din actele legislative necesare pentru implementarea directivelor privind energia electrica si gazele naturale, insa au ramas dispozitii care nu au fost inca transpuse in legislatia nationala. Mai concret, este vorba despre unele dispozitii care se refera la protectia consumatorilor si la anumite indatoriri ale autoritatilor de reglementare in domeniul energiei. Asigurarea unui nivel corespunzator de protectie pentru consumatorii de energie, precum si stipularea unor sarcini precise pentru autoritatile de reglementare in domeniul energiei sunt prioritare pentru Comisie.Pentru fiecare directiva transpusa partial, Comisia propune o penalitate zilnica de 30228,48 EUR. Nivelul acestei penalitati este stabilit tinand cont de durata si de gravitatea incalcarii. In cazul in care Curtea emite o hotarare care confirma incalcarea, penalitatea zilnica trebuie platita de la data hotararii pana la finalizarea transpunerii. Curtea va decide valoarea finala a penalitatilor zilnice.In septembrie 2011, Comisia a trimis Romaniei scrisori de punere in intarziere cu privire la transpunerea celor doua directive, care au fost urmate de avize motivate, emise in februarie 2012. In pofida acestor demersuri, nu s-a realizat inca transpunerea integrala a directivelor.Actiunea de astazi este in conformitate cu obiectivul Comisiei de a asigura respectarea deplina de catre statele membre a normelor care reglementeaza piata interna a energiei. In cursul anului 2012 si la inceputul anului 2013, alte cateva state membre au fost deja trimise in fata Curtii pentru transpunere partiala (a se vedea IP/12/1139, IP/12/1236 si IP/13/42). In prezent, Comisia analizeaza de asemenea situatia altor state membre carora li s-au transmis avize motivate pentru transpunere incompleta.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 398
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1391
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1078
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 997
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1543
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1452
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Motivarea superficiala sau incompleta constituie o incalcare grava a dreptului partii la un proces echitabil Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal
Natura juridica a certificatului privind existenta cazului de forta majora Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2675 din data de 30 mai 2012 pronuntata in recurs de Sectia de contencios adminsitrativ si fiscal