Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » ANI a constatat existenta starii de incompatibilitate in cazul a 14 alesi locali

ANI a constatat existenta starii de incompatibilitate in cazul a 14 alesi locali

  Publicat: 02 Mar 2015       1245 citiri       Sursa: Euroavocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Agentia Nationala de Integritate a constatat incalcarea regimului juridic al incompatibilitatilor decatre 14 fosti sau actuali alesi locali (cinci primari, un fost primar, doi viceprimari, sase consilieri locali), ca urmare a exercitarii simultane de functii si calitati, incalcand, astfel, mai multe articole ale Legii nr. 161/2003.

Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Conform art. 7-9 Cod Comercial, sunt comercianti aceia care fac fapte de comert, avand comertul ca o profesiune obisnuita, si societatile comerciale.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul exercitarii prerogativelor de putere publica de catre autoritatile si institutiile publice.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Conform art. 7-9 Cod Comercial, sunt comercianti aceia care fac fapte de comert, avand comertul ca o profesiune obisnuita, si societatile comerciale.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
Legea privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei n exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi n mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
1. Persoana fizica membra a unei societati comerciale care, pe baza unui contract, convine sa contribuie cu bunuri,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Legea privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei n exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi n mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Legea privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei n exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi n mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Conform art. 7-9 Cod Comercial, sunt comercianti aceia care fac fapte de comert, avand comertul ca o profesiune obisnuita, si societatile comerciale.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Persoana fizica sau juridica imputernicita de adunarea generala a unei societati comerciale care, in limita atributiilor si functiilor acordate, exercita vointa societatii.
1. Persoana fizica membra a unei societati comerciale care, pe baza unui contract, convine sa contribuie cu bunuri,
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.

Lista nominala a celor 14 fosti sau actuali alesi locali in cazul carora Agentia a constatat incalcarea regimului juridic al incompatibilitatilor:


1. DIACONU DAN AUREL, ocupand functia de viceprimar al municipiului Timisoara, s-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 22 iunie - 18 octombrie 2012, intrucat a detinut, simultan cu functia de viceprimar, si functia deadministrator al S.C. SPEED DISTRIBUTION S.R.L., incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.


2. CONCIOIU NICOLAE, ocupand functia de primar al comunei Gusoieni, se afla in stare de incompatibilitate incepand cu data de 20 mai 2011, intrucat detine, simultan cu functia de primar, si calitatea de mediator in cadrul CONCIOIU NICOLAE - BIROU DE MEDIATOR si in cadrul Asociatiei profesionale de mediatori ``ASOCIATIA CENTRUL DE MEDIERE VALCEA``, incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003.


3. DINU ION, ocupand functia de primar al comunei Amarastii de Jos s-a aflat in stare de incompatibilitate in perioadele 2009 - 2011 si 2012 - 2014, intrucat a detinut, simultan cu functia de primar, si functia de membru in Consiliul de Administratie al Liceului Teoretic Amarastii de Jos, incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.


4. MORARU COSTEL, ocupand functia de primar al comunei Puiesti, Se afla in stare de incompatibilitate incepand cu data de 05 iulie 2011, intrucat detine, simultan cu functia de primar, si calitatea de comerciant persoana fizica in cadrul MORARU C-TIN COSTEL PERSOANA FIZICA AUTORIZATA, incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003. Incepand cu data de 11 iunie 2012, MORARU COSTEL detine si functia publica de conducere de Secretar al Comunei Puiesti, simultan cu functia de primar, incalcand, astfel, si dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003. De asemenea, persoana evaluata s-a aflat in stare de incompatibilitate si in perioada 28 martie 2012 - 27 februarie 2014, intrucat a detinut calitatea de membru PNL, incalcand, astfel, dispozitiile art. 116, alin. (2) din Legea nr. 215/2001.


5. MURESAN IOAN-FLORIN, ocupand functia de primar al comunei Baciu, s-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 15 iunie 2012 - 18 octombrie 2013, intrucat a detinut, simultan cu functia de primar, diferite functii de conducere ori de executie la diferite societati comerciale, incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.


6. ANDRICI IRONIM, ocupand functia de primar al comunei Tamaseni, se afla in stare de incompatibilitate incepand cu data de 02 iulie 2008, intrucat detine, simultan cu functia de primar, si calitatea de comerciant persoana fizica - membru cooperator fondator al CONSUMCOOP TAMASENI SOCIETATE COOPERATIVA, incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.


7. JIANU VASILE, ocupand functia de primar al comunei Sadova, s-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 17 iunie 2009 - 26 iunie 2012, intrucat a detinut, simultan cu functia de viceprimar, si functia deadministrator al S.C. ENERGO SADOVA S.R.L., incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003..
8. ALEXANDRU PAUL STEFAN, ocupand functia de viceprimar al orasului Insuratei, s-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 29 iunie 2012 - 08 septembrie 2014, intrucat a detinut, simultan cu functia de viceprimar, si functia de administrator al S.C. PREFIX IMPEX S.R.L., incalcand, astfel, dispozitiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.


9. SORICI GHEORGHE SILVIAN, ocupand functia de consilier local in cadrul Consiliului Local al orasului Cisnadie, in perioada exercitarii mandatului de consilier local, S.C. SOBIS SOLUTIONS S.R.L., societate comerciala la care detine functia de administrator, a incheiat un numar de 5 contracte de prestari servicii cu Primaria Orasului Cisnadie. In perioada 20008 - 2012, societatea comerciala a furnizat Primariei Orasului Cisnadie servicii si produse in valoare totala de 291.751,77 Lei. Persoana evaluata a incalcat, astfel, prevederile art. 90, alin. (1) din Legea 161/2003.


10. ROSTOGOLEA CRISTIAN ROMICA, ocupand functia de consilier local in cadrul Consiliului Local al comunei Sisesti, s-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada 01 februarie 2009 - 29 noiembrie 2012, intrucat a detinut, simultan cu functia de consilier local, si functia de Sef al Serviciului pentru Situatii de Urgenta din cadrul Compartimentului Administrativ - care face parte din aparatul de specialitateal Primarului Comunei Sisesti, incalcand, astfel, dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.


11. LOHAN VASILE, ocupand functia de consilier local in cadrul Consiliului Local al orasului Negresti-Oas, s-a aflat in stare de incompatibilitate in perioada exercitarii mandatului 2012 - prezent, intrucat S.C. NORD PARC S.R.L. (societate comerciala in cadrul careia detine calitatea de asociat si functia de administrator) a incheiat un contract comercial de prestari servicii cu Primaria Negresti-Oas, in temeiul caruia societatea a incasat suma de 4.500 Lei. Persoana evaluata a incalcat, astfel, prevederile art. 90, alin. (1) din Legea 161/2003.


12. NISTOR MARIAN-TUDOR, consilier local in cadrul Consiliului Local Campina, se afla in stare de incompatibilitate incepand cu data de 18 iunie 2008, intrucat detine, simultan cu functia de consilier local, si functia de Director al Serviciului Public de Administrare si Exploatare a Pietei Centrale Agroalimentare a Municipiului Campina, incalcand, astfel, dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.


13. NISTORESCU ION, consiler local in cadrul Consiliului Local al comunei Prundeni, s-a aflat in stare de incompatibilitate, intrucat, in perioada exercitarii mandatului 2008 - 2012, S.C. SOLVEDA IMPEX S.R.L. (societate comerciala in cadrul careia persoana evaluata detine atat calitatea de asociat, cat si cea de administrator) a incheiat un contract de vanzare-cumparare cu Primaria Comunei Prundeni, in temeiul caruia societatea a incasat suma de 20.738,78 Lei. Persoana evaluata a incalcat, astfel, prevederile art. 90, alin. (1) din Legea 161/2003.


14. STANESCU GEORGEL-SEBASTIAN, consilier local in cadrul Consiliului Local al comunei Ungheni,se afla in stare de incompatibilitate incepand cu data de 20 iunie 2012, intrucat detine, simultan cu functia de consilier local, si functia de muncitor calificat IV in cadrul aparatului de specialitate al Primarului Comunei Ungheni, incalcand, astfel, dispozitiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.


Persoanele mentionate au incalcat urmatoarele prevederi legale:

A art. 87, alin. (1), lit. d), g) si k) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia ``Functia de primar si viceprimar [a] si vicepresedinte al consiliului judetean este incompatibila cu [a] functia de [...] administrator, membru al consiliului de administratie [...] la societatile comerciale [a] precum si la institutiile publice [a] calitatea de comerciant persoana fizica [a] orice alte functii publice sau activitati remunerate[a]``;


A art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia, ``functia de consilier local este incompatibila cu calitatea de angajat cu contract individual de munca in aparatul propriu al consiliului local``;

A art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit caruia ``Consilierii locali [a] care au functia de [a] administrator [a] precum si calitatea de [a] asociat la societatile comerciale cu capital privat [a] nu pot incheia contracte comerciale de prestari de servicii, de executare de lucrari, de furnizare de produse [a] cu autoritatile administratiei publice locale din care face parte [a]``.

A art. 116, alin. (2) din Legea nr. 215/2001, potrivit caruia ``Secretarul unitatii administrativ-teritoriale nu poate fi membru al unui partid politic, sub sanctiunea destituirii din functie``.



Citeşte mai multe despre:    Agentia Nationala de Integritate    Legea 215/2001    161/2003



Comentează: ANI a constatat existenta starii de incompatibilitate in cazul a 14 alesi locali
Alte titluri

Legea administratiei publice locale a fost modificata
18 Jul 2019 | 144

Decrete de promulgare semnate de Presedintele Romaniei in data de 12.07.2019.
12 Jul 2019 | 151

Parlamentul a modificat Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei.
09 Apr 2019 | 379

Monitorul Oficial din data de 23 martie 2017
23 Mar 2017 | 876

ANI: 8 functionari publici aflati in stare de incompatibilitate si conflict de interese
04 Mar 2017 | 1034

ANI solicita revocarea a 7 mandate de alesi locali pentru perioada 2016-2020
11 Oct 2016 | 725



Articole Juridice

Autonomia locala. Principiu al administratiei publice in Noul Codul Administrativ (IV)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Reglementarea administratiei publice, centrale si locale, in Noul Cod Administrativ (II)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Decizia nr. 209/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din OUG 44/2008
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia Curtii Constitutionale nr. 663/2018
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala

Actiune in anularea contractului de munca formulata de Agentia Nationala de Integritate. Competenta materiala a instantei de contencios administrativ
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr.1327 din 9 iunie 2016

Procedura de contestare a Raportului intocmit de ANI in cadrul procedurii de cercetare a averii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 5637 din 7 iunie 2013