Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Ştiri juridice » Consiliul Concurentei: Disfunctionalitatile in aprovizionare au condus la cresterea pretului lemnului de foc cu 50%

Consiliul Concurentei: Disfunctionalitatile in aprovizionare au condus la cresterea pretului lemnului de foc cu 50%

  Publicat: 11 Sep 2019       87 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Cererea de masa lemnoasa cu destinatia lemn de foc a fost mai mare decat oferta, in perioada august 2016 – august 2018, ceea ce a condus la cresteri semnificative ale preturilor si la disfunctionalitati in aprovizionarea populatiei cu lemn de foc, a constatat Consiliul Concurentei in urma derularii unei analize pe piata lemnului de foc din judetele Brasov,Braila, Ialomita si Hunedoara.

Ramura economica a activitatii economice constituita pe baza diviziunii muncii, care transforma obiecte preluate din natura sau alte materii prime (produse agricole, piscicole)
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale în interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Expresie baneasca a valorii marfii ori suma care se plateste pentru un bun transmis, o lucrare sau o prestare de servicii.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale în interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Contract de depozit asimilat cu depozitul necesar, avand ca obiect bunurile aduse de calatori in hoteluri, moteluri, hanuri etc.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

Astfel, desi cantitatea de lemn de foc comercializata la nivelul celor 4 judete, a crescut de la 163.583 mc la 235.977 mc, respectiv cu 4,25%, aceasta nu a acoperit necesarul si, ca urmare, pretul lemnului de foc a inregistrat o crestere de peste 50%.


Disfunctionalitatile in aprovizionarea cu lemn de foc au determinat populatia sa achizitioneze lemn de lucru, mai scump, direct sau prin intermediari, schimbandu-i destinatia in lemn de foc, privand astfel industria specifica de resursa necesara. Cu privire la masa lemnoasa recoltata ilegal, exista dificultati ca aceasta sa fie integrata in industrie avand in vedere obligatiile in vigoare privind trasabilitatea, fiind mult mai usor ca aceasta sa fie utilizata ca lemn de foc.
Pretul lemnului de foc este influentat de operatiunile de taiere, de prelucrare, de transport, de depozitare, precum si de alte de alte elemente precum specia, gradul de uscare etc.


La nivelul lunii august 2018, pentru cele 4 judete analizate, preturile medii pentru lemnul de foc erau de 220 lei/tona la producatorii de masa lemnoasa, de 300-450 lei/tona in depozitele comerciantilor si 600-650 lei/tona in retelele de bricolaj.


Dintre cele 4 judete, cel mai mic pret mediu de comercializare a lemnului de foc se inregistreaza in judetul Braila, judet care detine mici suprafete impadurite, dar cei doi producatori locali isi comercializeaza produsele, cu precadere, direct la locul recoltarii lemnului (fasonat la cioata).


In acelasi timp, iar cel mai mare pret mediu se inregistreaza in judetul Ialomita, un judet care, de asemenea, detine suprafete impadurite mici, dar unicul producator de masa lemnoasa pentru foc (Directia Silvica Ialomita) isi comercializeaza produsele, cu precadere, din depozit .
In judetele Hunedoara si Brasov, avand suprafate impadurite mari si medii, isi desfasoara activitatea mai multi producatori care comercializeaza lemnul de foc atat la locul recoltarii, cit si la drum auto si din depozite, pretul variand in functie de modul in care lemnul este pus in vanzare.


Consiliul Concurentei recomanda extinderea retelei de distributie a gazelor naturale astfel incat sa se renunte treptat la incalzirea cu lemne, ceea ce va conduce la la diminuarea poluarii, la economisirea aceste materii prime si, implocit la reducerea taierilor ilegale.



Citeşte mai multe despre:    Consiliul Concurentei    Lemn de foc    Gaze naturale    Disfunctionalitate in aprovizionare    Cresterea pretului



Comentează: Consiliul Concurentei: Disfunctionalitatile in aprovizionare au condus la cresterea pretului lemnului de foc cu 50%
Alte titluri

Consiliul Concurentei a lansat "Monitorul Preturilor Produselor Alimentare"
15 Oct 2019 | 73

Consiliul Concurentei solicita sa se acorde acces nediscriminatoriu la apele minerale de la Sangeorz-Bai
05 Oct 2019 | 82

Consiliul Concurentei: preluarea termnalelor CFR Marfa de catre CFR Infrastructura - o posibila solutie pentru imbunatatirea transportului feroviar
02 Oct 2019 | 101

Consiliul Concurentei: Nu exista o abordare unitara privind parcarile publice cu plata
25 Sep 2019 | 119

Consiliul Concurentei: Modul de organizare a licitatiilor pentr deszapezirea drumurilor faciliteaza intelegerile - amenzi de peste 1 milion de euro pentru 4 companii
17 Sep 2019 | 181



Articole Juridice

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior – pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Onorariile minime ale avocatilor. Si despre concurenta ...
Sursa: Avocat drd. Janos Szekely - Baroul Satu-Mare

Definirea pietei relevante in cazurile de concentrare economica
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Piata relevanta
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Jurisprudenţă

RIL Admis - Decizia ICCJ nr. 7/2019 - Majorarile prevazute in art. 1 alin. (1) din OG 10/2007 au fost si raman incluse in indemnizatia bruta de incadrare si dupa data intrarii in vigoare a Legii 330/2009
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Incidenta regulilor de concurenta in activitatea notariala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie: Decizia nr. 3415 din 30 octombrie 2015

Suspendarea actului administrativ. Conditii.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 2052 din 1iunie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal

Suspendarea actului administrativ. Conditii.
Pronuntaţă de: Decizia nr. 2052 din 1iunie 2006, I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal