din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1961 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Consiliul Concurentei: preluarea termnalelor CFR Marfa de catre CFR Infrastructura - o posibila solutie pentru imbunatatirea transportului feroviar

Consiliul Concurentei: preluarea termnalelor CFR Marfa de catre CFR Infrastructura - o posibila solutie pentru imbunatatirea transportului feroviar

  Publicat: 02 Oct 2019       938 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Instalatii sau infrastructura necesare pentru a ajunge la clienti si / sau pentru a permite concurentilor sa-si exercite activitatile.
Consiliul Concurentei recomanda preluarea terminalelor de marfuri care apartin CFR Marfa de catre CFR SA (Infrastructura), ceea ce va conduce la imbunatatirea serviciilor oferite operatorilor feroviari in cadrul acestor facilitati esentiale si, in acelasi timp, va ajuta CFR Marfa sa isi reduca datoriile pe care le are fata de administratorul infrastructurii. La sfarsitul anului 2018, CFR SA avea de incasat 1,37 miliarde lei de la operatorii de transport feroviar1, din care cea mai mare parte reprezinta datorii ale CFR Marfa .

Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Sunt operatorii din sectorul agroalimentar care pot dona alimente aflate aproape de expirarea datei-limita de consum din cadrul fiecarei etape a lantului de aprovizionare cu alimente, mai exact:
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Prevazuta in cap. IV, t. VII, art. 133, C. pen., partea generala, cauza care inlatura consecintele condamnarii si care da dreptul persoanei condamnate de a fi repusa in folosinta drepturilor de care a fost lipsita.

Aceasta recomandare vine in urma studiului realizat de Consiliul National de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurentei, care a sintetizat principalele aspecte ce caracterizeaza infrastructura de transport feroviar si a elaborat o serie de propuneri si recomandari.


CFR SA administreaza si intretine infrastructura feroviara publica, pe baza veniturilor proprii si, in completare, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, din fonduri alocate de la bugetul de stat .


Costurile anuale de functionare a infrastructurii feroviare din Romania se stabilesc de catre CFR SA pe baza traficului contractat cu operatorii de transport feroviari, in baza contractului de acces incheiat cu acestia, a normativelor tehnice de intretinere si reparatie a infrastructurii feroviare, precum si a proiectelor de reabilitare si/sau de modernizare a infrastructurii.


Distributia teritoriala a retelei feroviare acopera relativ uniform suprafata Romaniei si deserveste majoritatea centrelor urbane si economice, fapt care ar trebui sa confere un avantaj important acestui mod de transport .


Cu toate acestea, starea actuala a infrastructurii feroviare reprezinta principalul element limitativ al performantelor circulatiei trenurilor: viteza medie redusa, atat pentru transportul feroviar de marfa (15,99 km/h in 2018), cat si pentru cel de calatori (43,86 km/h in 2018), care defavorizeaza acest mod de transport .


Finantarea insuficienta a lucrarilor de intretinere, reparare si reinnoire a infrastructurii feroviare a condus la degradarea progresiva a acesteia si la cresterea gradului general de uzura a componentelor infrastructurii, putand conduce la cresterea numarului de accidente feroviare.


Scadentele la reinnoire ale elementelor de infrastructura feroviara au crescut semnificativ, depasind 60% pentru majoritatea subsistemelor feroviare. Ca urmare, reforma sectorului feroviar romanesc trebuie accelerata si sustinuta de masuri care sa asigure sustenabilitatea investitiilor si costurilor publice, eficacitatea utilizarii acestora si
cresterea gradului de concurenta pe piata, prin atragerea mai multor operatori .


Un prim pas in aceasta directie ar fi realizarea unui buget multianual pentru CFR SA, astfel incat sa nu mai existe intarzieri in derularea programelor de intretinere si reparare a infrastructurii feroviare din cauza lipsei de finantare.
In acelasi timp, este necesara elaborarea unei politici corelate in domeniul transportului (feroviar-rutier-maritim) si dezvoltarea unui sistem de terminale intermodale/multimodale de marfuri la nivel regional, pentru a reduce costurile si emisiile de gaze cu efect de sera.


De asemenea, o mai buna utilizarea a fondurilor europene alocate transportului feroviar va conduce la imbunatatirea vitezei de circulatie a trenurilor si, implicit, la cresterii atractivitatii transportului feroviar de calatori si marfa . Tot in scopul cresterii numarului de calatori este necesara reabilitarea cailor de acces catre/dinspre gari, a spatiilor din jurul acestora si, acolo unde este cazul, asigurarea unor mijloace de transport in comun, care sa faciliteze accesul calatorilor de la/spre gara si centrul localitatii, prin implicarea autoritatilor administratiei publice locale.


Reteaua de cai ferate din Romania are o lungime de 10.628 km, fiind a saptea retea feroviara ca marime din Uniunea Europeana, din care 4.031 km este electrificata.



Citeşte mai multe despre:    CFR    CFR Marfa    Infrastructura    Transport feroviar    Consiliul Concurentei

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Agenda sedintei Guvernului Romaniei din 26 martie 2020
26 Mar 2020 | 1041

Actele normative aprobate sau de care Guvernul a luat act in sedinta din 30 mai 2019
30 May 2019 | 811

Monitorul Oficial din data de 02 mai 2017
02 May 2017 | 1372

Ordonanta privind infiintarea Autoritatii de Reforma Feroviara a fost publicata in M. Oficial
14 Oct 2016 | 1656

DNA a dispus trimiterea in judecata, in stare de arest preventiv a managerului general SNTF CFR Marfa SA regionala Galati
03 Nov 2015 | 3779



Articole Juridice

Clasarea cauzelor in care sunt "implicati" minori
Sursa: EuroAvocatura

Jurisprudenţă

Termenul de contestare a deciziei prin care s-a dispus suspendare a contractului individual de munca.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BRASOV - Decizia civila nr. 897/26.06.2019

Decizia CCR 279/17.06.2015 nu este aplicabila atunci cand decizia de suspendare fost consolidata prin trimiterea in judecata a salariatului pentru fapte penale incompatibile cu functia detinuta
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Brasov - Decizia civila nr. 897/26.06.2019

Mentionarea in convocator a unei singure fapte in conditiile in care cercetarea disciplinara priveste mai multe fapte atrage nulitatea deciziei de sanctionare disciplinara
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - Decizia Civila nr. 3576/19.10.2020

Individualizarea sanctiunii disciplinare. Functia sanctionatorie si de responsabilizare a salariatului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Alba Iulia - Decizia civila nr. 9/2021