In anul 2018, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.114 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost reglementate masuri menite sa mentina volumul cheltuielilor bugetare la un nivel care sa permita respectarea conditionalitatilor asumate de Guvernul Romaniei, inclusiv in ceea ce priveste nivelul deficitului bugetar. Astfel, s-a reglementat la art.40 alin.(1) lit. c) din actul normativ mentionat ca, in perioada 2019 - 2021, drepturile prevazute de Legea nr. 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia drepturilor prevazute la art. 11, sa se mentina in plata la nivelul acordat pentru luna decembrie 2018. Potrivit art.16. lit. g) si ale art.18 din legea nr.44/1994, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ajutorul anual ce se acorda veteranilor de razboi, vaduvelor de razboi precum si accidentatilor de razboi in afara serviciului ordonat are drept scop acoperirea unei parti din costul chiriei, energiei electrice si energiei termice pentru nevoi casnice si se acorda in ultimul trimestru al anului 2019.
Astfel, prin proiectul de hotarare a Guvernului publicat spre dezbatere se propune mentinerea cuantumului acestui ajutor la nivelul acordat in anul 2018, respectiv 400 lei. De ajutorul anual va beneficia un numar total de 5.583 persoane, din care 5117 persoane platite de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale, 200 persoane platite de Ministerul Apararii Nationale, 265 persoane platite de Ministerul Afacerilor Interne si o persoana platita de Serviciul Roman de Informatii. Sumele destinate platii ajutorului anual care se acorda veteranilor de razboi, vaduvelor de razboi precum si accidentatilor de razboi in afara serviciului ordonat se suporta din bugetele aprobate Ministerului Muncii si Justitiei Sociale, Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Afacerilor Interne si Serviciului Roman de Informatii pe anul 2019.
REVISAL 2021. Forma actualizata pusa la dispozitie de Inspectia Muncii 27 Dec 2020 | 1044
M. Muncii: Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca 09 Sep 2020 | 684
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 556
Ministerul Finantelor Publice si institutiile din subordine au demarat o verificare a conditiilor in care mai multe persoane care au beneficiat de somaj tehnic 12 Jul 2020 | 540
[VIDEO MCP Cabinet avocati] Flexicuritate si digitalizare in contextul noilor tendinte din piata muncii din Romania 23 Jun 2020 | 854
Situatia contractelor individuale de munca suspendate si incetate, la data de 12 mai 2020 13 May 2020 | 960
Necesitatea implementarii de catre angajatori a unui sistem de inregistrare a timpului de lucru zilnic al salariatilor Sursa: EuroAvocatura.ro
Constitutionalitatea dispozitiilor privind salarizarea la acelasi nivel pentru activitate desfasurata in aceleasi conditii a personalului platit din fonduri publice Sursa: Irina Maria Diculescu
Restrangerea dreptului la viata privata, intima si de familie prin metodele speciale de supraveghere tehnica. Proportionalitatea actiunilor Sursa: Liliana Gologan
Contract individual de munca (Model 2018) | PDF si Word Sursa: MCP Cabinet avocati
Plata orelor suplimentare, a muncii pe timp de noapte si a plata indemnizatiei de detasare Pronuntaţă de: Tribunalul GALATI - SENTINtA CIVILa Nr. 858 din 03 Noiembrie 2020
Prin hotararile pronuntate in contestatiile la executare derulate intre aceleasi parti s-a stabilit in mod definitiv faptul ca nu s-a prescris dreptul de a cere executarea silita Pronuntaţă de: Judecatoria Timisoara Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 3693, in sedinta din 21 martie 2017
Recunoasterea grupei I de munca din grupa a II-a atribuita de angajator Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova Sectia I Civila, Sentinta nr. 391/2017, in sedinta publica din 3 februarie 2017
Invitatia la conciliere directa nu echivaleaza si nu poate substitui negocierea. Cota de participare la profit. Fond de premiere Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea Sectia I Civila, Decizia civila nr. 217/A/2017, in sedinta publica din 27 martie 2017