privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani si pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulatie pe teritoriul Romaniei a cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European.Prin modificarile aduse acestor acte normative se intentioneaza eliberarea optionala a cartii de identitate electronice pentru copii de la varsta de 6 ani si a cartii electronice de rezidenta pentru copii de la varsta de 12 ani, ceea ce aduce atingere dreptului la viata privata al minorilor lipsiti de capacitate de exercitiu raportat la colectarea si stocarea datelor biometrice ale acestora (imaginea si amprenta a doua degete)Autoritatea nationala de supraveghere a cerut ca varsta minima sa fie de 14 ani, deoarece de la aceasta varsta minorul are capacitate de exercitiu restransa si in acelasi sens sunt si reglementarile sistemului Eurodac (ce contine datele solicitantilor de azil si ale strainilor retinuti la trecerea ilegala a unei frontiere externe).Varsta minima de 14 ani este recomandata si de Autoritatea Europeana pentru Protectia Datelor, pentru ca utilizarea datelor biometrice prezinta riscuri speciale, constituind date sensibile.De asemenea, recomandarile de la nivelul grupurilor de lucru ale Comisiei Europene au precizat ca folosirea datelor biometrice trebuie restrictionata pentru minori la varsta utilizata in bazele de date biometrice de la nivel comunitar, cum este Eurodac (minim 14 ani).Autoritatea nationala de supraveghere a cerut stabilirea varstei minime de 14 ani si pentru emiterea cartii electronice de rezidenta, in cazul strainilor.
GDPR. Precizarile MInisterului Educatiei privind publicarea tezelor de doctorat 20 Feb 2020 | 991
28 ianuarie - Ziua Europeana a Protectiei Datelor 23 Jan 2020 | 1308
CEDO: Supravegherea video in secret a salariatilor nu reprezinta o incalcare a dreptului la viata privata atunci cand exista o justificare adecvata 23 Oct 2019 | 1404
CEDO: lipsirea unei persoane de capacitate de exercitiu fara luarea in considerare a nevoilor individuale ale acesteia reprezinta o incalcare a Conventiei 07 Oct 2019 | 767
CEDO: Rusia a incalcat drepturile elevilor vorbitori de romana/moldoveneasca din Trasnistria 21 Sep 2019 | 663
CEDO: Inabilitatea unui utilizator de scaun cu rotile de a avea acces la un anumit cinematograf nu a reprezentat o incalcare a Conventiei 21 Jul 2019 | 496
Hotarare pronuntata intr-un litigiu privind prelucrarea nelegala de date biometrice Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP
Protectia corespondentei electronice a salariatului in era digitala Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Magazinul online prin prisma Regulamentului General privind protectia Datelor Personale Sursa: avocat STOICA IOANA, BAROUL CONSTANTA
Dreptul de a fi uitat. Pastrarea datelor cu caracter personal in lipsa consimtamantului persoanei vizate Sursa: MCP Cabinet avocati
Raspundere civila delictuala. Postarea unor afirmatii cu caracter defaimator pe o retea de socializare Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 319 din 5 februarie 2020
Sanctionarea disciplinara ca urmare a unei postari pe retelele sociale. Netemeinicia deciziei angajatorului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 608 din data de la 6 martie 2020
Opinie contrara: mentinerea sanctiunii pentru nedeclararea salariului confidential al membrilor de familie Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 3 Bucuresti, Sentinta civila nr. 1221 din 13.02.2019
Decizia CCR nr 467/2016 - Legea pentru modificarea Codului Penal si a Legii Organizarii judiciare este neconstitutionala. Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei