din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1897 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Comisia UE propune o abordare europeana pentru a proteja mai bine libera circulatie a cetatenilor

Comisia UE propune o abordare europeana pentru a proteja mai bine libera circulatie a cetatenilor

  Publicat: 16 Sep 2011       1553 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Parte a globului pamantesc delimitata prin frontiera de stat, cuprinzand solul, subsolul, apele si coloana aeriana de deasupra solului si apelor, asupra careia se exercita suveranitatea exclusiva a unui stat.
Comisia a propus consolidarea spatiului Schengen pentru a garanta libera circulatie a sute de mii de cetateni ai UE si a resortisantilor tarilor terte care calatoresc zilnic in interiorul acestui teritoriu .

(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Reprezinta o circumstanta atenuanta cand infractiunea a fost savarsita sub stapanirea unei puternice tulburari sau emotii,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Realizare tehnica care prezinta noutate pe plan national,
Moment (etapa) al judecatii in prima instanta,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Orice persoana care participa la activitatea sportiva la nivel international,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Stari, situatii, intamplari calitati sau alte date, care nu fac parte din continutul infractiunii,
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.

Propunerile Comisiei vizeaza instituirea unei abordari mai eficiente la nivelul UE a cooperarii Schengen. Provocarile speciale care pot exercita presiuni asupra functionarii generale a spatiului Schengen trebuie sa fie abordate in mod eficient si coordonat. Propunerile prevad un sistem mai solid de evaluare si monitorizare la nivelul UE pentru verificarea si asigurarea aplicarii normelor Schengen, precum si un mecanism decizional european mai structurat, care ar putea permite reintroducerea temporara a controalelor la frontierele interne in caz de amenintare grava la adresa ordinii publice sau a securitatii interne.

``Cu aceste propuneri protejam viitorul spatiului Schengen. Trebuie sa asiguram o buna guvernanta Schengen, bazata pe norme clare si transparente, in vederea eficientizarii sistemului. Propunerile noastre vor introduce un sistem decizional european care va consolida increderea in randul statelor membre si va spori capacitatea spatiului Schengen de a face fata unor provocari viitoare si unor evenimente neprevazute. Prin consolidarea dimensiunii sale europene, protejam una dintre cele mai pretioase realizari ale UE: libera circulatie a cetatenilor nostri``, a declarat dna Cecilia MalmstrA�m, comisarul european pentru afaceri interne.

Intr-un spatiu fara frontiere interne, orice provocare la adresa integritatii unei parti a acestuia are consecinte directe asupra intregii zone Schengen si asupra UE in ansamblul sau. Sistemul actual, bazat pe un mecanism de examinare interguvernamental inter pares, la care se adauga posibilitatea de a adopta, la nivel national, decizii individuale privind reintroducerea exceptionala a controalelor la frontierele externe, s-a dovedit ineficient atunci cand este vorba de consolidarea increderii reciproce intre membrii spatiul Schengen si de protejarea liberei circulatii intr-o zona fara controale la frontiera. Mai sunt multe de facut pentru a consolida gestionarea acestui spatiu comun si a oferi un sprijin corespunzator statelor membre care se confrunta cu situatii critice.

Comisia a adoptat doua propuneri legislative, insotite de o comunicare explicativa, care au urmatoarele obiective: 1) consolidarea gestionarii spatiului Schengen; 2) definirea unui mecanism decizional european pentru protejarea interesului comun.

1) Consolidarea gestionarii spatiului Schengen

Instrumentele de care dispunem in prezent pentru monitorizarea si remedierea vulnerabilitatilor sunt insuficiente. Propunerea de astazi, care se bazeaza pe mecanismul de evaluare Schengen revizuit, propus de Comisie in noiembrie 2010 (IP/11/1493), ar transforma actuala abordare interguvernamentala inter pares intr-o guvernanta Schengen la nivelul UE. Vizite anuntate si neanuntate de monitorizare efectuate intr-un anumit stat membru de catre echipe conduse de Comisie si formate din experti ai altor state membre si ai Frontex vor verifica aplicarea normelor Schengen.

Un raport elaborat in urma fiecarei vizite ar identifica orice deficiente si ar formula propuneri clare pentru actiuni de remediere, cu un termen-limita de punere in aplicare a acestora. Ca o masura ulterioara, statul membru in cauza ar trebui sa elaboreze un plan de actiune, stabilind modul in care acesta intentioneaza sa dea curs recomandarilor respective.

O alta inovatie importanta este ``evaluarea starii de sanatate a spatiului Schengen``, care va avea loc de doua ori pe an, sub forma unei dezbateri in cadrul Consiliului si al Parlamentului European cu privire la functionarea spatiului Schengen, pe baza unei prezentari generale a Comisiei Europene.

2) Un mecanism decizional la nivelul UE pentru protejarea unui bun comun

Normele actuale, care prevad posibilitatea de a calatori fara pasaport in 25 de tari europene, permit autoritatilor nationale sa reintroduca, in mod exceptional si temporar, controale la frontiere in cazul unei amenintari grave la adresa ordinii publice si a securitatii interne. Cu toate acestea, Comisia are convingerea ca, intrucat astfel de masuri au un impact asupra intregului spatiu Schengen, posibilitatea de a reintroduce controale la frontierele interne ar trebui gestionata la nivel european intr-un mod transparent, coerent si eficient.

Propunerile prezentate astazi vor asigura punerea la dispozitie a unui mecanism menit sa ofere un raspuns coordonat din partea UE pentru a proteja functionarea si integritatea spatiului Schengen in ansamblul sau. In cadrul noului regim, o decizie privind reintroducerea controalelor la frontierele interne in cazul unor evenimente previzibile (cum ar fi un eveniment sportiv important sau o reuniune politica majora) ar fi luata la nivel european, pe baza unei propuneri din partea Comisiei Europene, sustinuta de o ``majoritate calificata`` a expertilor statelor membre. Motivele in temeiul carora ar putea fi luata o astfel de decizie vor ramane aceleasi ca in prezent, si anume daca masura este necesara in vederea eliminarii unei amenintari grave la adresa ordinii publice si a securitatii interne. Ca regula generala, ar putea fi autorizate ulterior controale la frontierele desemnate pentru o perioada de 30 de zile, care poate fi reinnoita.

Statele membre ar putea in continuare sa ia masuri unilaterale de reintroducere a controalelor atunci cand se confrunta cu situatii de urgenta neprevazute care necesita o actiune imediata, insa numai pentru o perioada de maximum 5 zile, dupa expirarea careia ar fi adoptata o decizie la nivelul UE de autorizare a oricarei prelungiri.

In cazul unor deficiente grave in aplicarea normelor Schengen, de exemplu daca un stat membru nu reuseste sa protejeze in mod corespunzator o parte a frontierei externe a UE, pot fi adoptate masuri de sprijin, inclusiv sprijin tehnic si financiar acordat de Comisie, statele membre, FRONTEX sau alte agentii, cum ar fi Europol sau Biroul European de Sprijin pentru Azil (EASO). Daca, in pofida acestor masuri de sprijin, deficientele grave persista, se poate adopta o decizie care sa permita reintroducerea temporara a controalelor la frontierele interne. Orice masura de ultima instanta ar fi luata la nivelul UE, evitandu-se, astfel, adoptarea de decizii unilaterale de catre statele membre si instituindu-se o abordare colectiva pentru protejarea intereselor noastre comune.

Noile propuneri respecta pe deplin dreptul la libera circulatie al cetatenilor UE si al membrilor de familie ai acestora. Comisia va informa Parlamentul European cu privire la rezultatul diferitelor vizite de monitorizare in contextul mecanismului de evaluare Schengen si cu privire la orice masuri adoptate care ar putea conduce la posibila reintroducere a controalelor la frontiere.

Initiativele adoptate sunt:

- o comunicare (``Guvernanta Schengen - consolidarea spatiului fara controale la frontierele interne``);

- o propunere de consolidare a mecanismului de evaluare Schengen (revizuirea propunerii prezentate anul trecut, a se vedea IP/10/1493);

- o propunere de instituire a unui mecanism pentru reintroducerea coordonata a controalelor la frontierele interne in circumstante exceptionale (de modificare a Codului frontierelor Schengen).

Aceste propuneri vor fi analizate de Parlamentul European si de Consiliu, in conformitate cu procedura legislativa ordinara (codecizie).



Citeşte mai multe despre:    Parlamentul European    Spatiul Schengen    Codul frontierelor Schengen

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 1551

CCR: eliminarea atributului Statului de a acorda amnistia sau gratierea colectiva/ individuala pentru �fapte de coruptie� incalca limitele revizuirii Constitutiei.
18 Jul 2019 | 1461

Senatul a publicat un raport cu privire la prevenirea si corectarea dezechilibrelor macroeconomice
27 Jun 2019 | 995

Senatul Romaniei a constatat inregistrarea de progrese cu privire la aplicarea Agendei europene privind migratia
27 Jun 2019 | 1012

Consiliul Concurentei: Romania exporta mai mult in tarile din Vestul Europei decat in Est
22 Jun 2019 | 1067

Presedintele Romaniei a participat la reuniunea Consiliului European (Bruxelles, 20-21 iunie 2019)
22 Jun 2019 | 945



Articole Juridice

Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Un membru de familie al unui cetatean al Uniunii care nu are cetatenia unui stat membru, dar care este titular al unui permis de sedere permanenta este scutit de obligatia de a obtine o viza pentru a intra pe teritoriul statelor membre
Sursa: EuroAvocatura.ro

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 466/2019 - admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum si a Legii nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 417/2019 - conflict juridic constitutional intre Parlament si ICCJ
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 388/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea 115/1996 si din Legea 176/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 250/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 386 alin. (1) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei