Aceste obiective se regasesc si in Programul de guvernare pe perioada 2009-2012, care prevede la Cap. 2 ``Politica fiscal-bugetara``, inasprirea gradului de sanctionare pentru evaziunea fiscala, concomitent cu cresterea graduala a functiei preventive a controlului fiscalbugetar, in scopul diminuarii economiei necontabilizate, precum si in conditionalitatile cuprinse in Aranjamentul stand-by incheiat cu Fondul Monetar International. Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79 din 18 iunie 2008 privind masuri economicofinanciare la nivelul unor operatori economici, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost stabilite atributii in sarcina Ministerului Finantelor Publice. Avand in vedere prevederile Regulamentului CE nr. 2223/1996 privind transmiterea datelor referitoare la conturile nationale si angajamentele asumate prin Scrisoarea de Intentie din iunie 2011 adresata Fondului Monetar International privind perfectionarea sistemului de raportare pentru intreprinderile de stat ce vor fi adaugate bugetului general consolidat conform definitiei ESA, este necesara dezvoltarea capacitatii de a masura deficitul fiscal in baza de angajamente (accrual). In prezent, legislatia financiar-bugetara nu reglementeaza: - continutul creantei bugetare; - titlul de creanta bugetara pentru diferentele constatate de control; - accesoriile si modul de calcul al acestora; - termenele de plata ale diferentelor si accesoriilor stabilite de control, s.a. Cadrul legislativ existent nu contine prevederi clare si neinterpretabile privind disciplina bugetara si economico-financiara, necesare pentru cresterea rolului controlului exercitat de Ministerul Finantelor Publice la nivelul unor operatori economici . In prezent activitatea de control financiar al statului se exercita prin Directia Generala de Control Financiar si structurile subordonate apartinand directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti care vor exercita si activitatea de inspectie economico-financiara. Schimbari preconizate Prezentul act normativ este in concordanta cu prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 79 din 18 iunie 2008 privind masuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici, cu modificarile si completarile ulterioare si are drept scop reglementarea inspectiei economico-financiare, care se efectueaza la regiile autonome, societatile si companiile nationale si societatile comerciale la care statul sau o unitate administrativteritoriala este actionar unic sau majoritar, precum si la filialele acestora. Ordonanta de urgenta privind organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare la operatorii economici reglementeaza cu claritate: - atributiile, competentele si obiectivele inspectiei economico-financiare; - exercitarea inspectiei economico-financiare (control ex-ante, control operativ si control ex-post, separat sau combinat); - cadrul metodologic de efectuare a inspectiei economico-financiare; - intocmirea actelor de inspectie economico-financiara si valorificarea constatarilor inscrise in acestea; - obligatiile operatorilor economici verificati; - contraventiile, sanctiunile si caile de atac.
Indemnizatiile reprezentantilor statului in consiliile de administratie raman plafonate la cuantumul din anul 2010 31 Jan 2011 | 2961