Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ


Prima pagină » Ştiri juridice » Incepand de astazi, Sistemul de Informatii privind Vizele (VIS) a devenit operational

Incepand de astazi, Sistemul de Informatii privind Vizele (VIS) a devenit operational

  Publicat: 11 Oct 2011       1852 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Cererile de viza vor fi acum prelucrate mult mai rapid datorita utilizarii datelor biometrice (amprente digitale si fotografie faciala digitala), care vor facilita identificarea titularilor de vize si vor contribui la prevenirea furtului de identitate.

(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.

Acest nou sistem va permite un schimb rapid si eficient de date privind vizele de scurta sedere intre tarile Schengen. De asemenea, VIS va intari integritatea sistemului si va consolida increderea in randul statelor sale membre. Primele posturi consulare care vor fi conectate la sistem sunt cele din Africa de Nord (Algeria, Egipt, Libia, Mauritania, Maroc si Tunisia).

Dna Cecilia MalmstrA¶m, comisarul responsabil pentru afaceri interne, a declarat: ``De acum inainte, strainii care doresc sa viziteze UE vor beneficia de norme mai clare, mai precise, mai transparente si mai echitabile in ceea ce priveste cererile de viza. Noul sistem va permite, de asemenea, ca vizele sa fie eliberate si verificate intr-un mod mai eficient si mai sigur. Acesta este un pas important catre imbunatatirea politicii comune a UE in domeniul vizelor.``

Context

Un nou sistem avansat din punct de vedere tehnologic

In prezent, cele 25 de tari din spatiul Schengen elibereaza in fiecare an aproximativ 13 milioane de vize Schengen si se preconizeaza ca numarul acestora va spori. Actualul sistem de eliberare, monitorizare si verificare a vizelor face fata tot mai greu acestei cresteri. Nu este intotdeauna usor sa se previna fraudele si abuzurile, iar procesul de depunere a unei cereri poate fi greoi pentru cei care incearca in mod legitim sa obtina o viza de scurta sedere pentru a calatori in UE.

Noul Sistem de Informatii privind Vizele (VIS), care este avansat din punct de vedere tehnologic, contribuie la abordarea acestor provocari, introducand fotografiile faciale digitale si amprentele digitale. VIS nu numai ca va accelera prelucrarea cererilor de viza, dar va eficientiza totodata verificarile la frontierele externe si va consolida securitatea frontierelor in general.

Datorita noului sistem, cateva clickuri vor fi suficiente pentru a verifica identitatea reala a unui titular de viza, ceea ce va permite prevenirea si combaterea utilizarii frauduloase a vizelor. In acelasi timp, cererile solicitantilor de viza vor fi prelucrate mult mai rapid.

In toate statele Schengen, autoritatile responsabile in domeniul vizelor vor putea sa consulte datele VIS, de exemplu, in cazul in care o persoana care a solicitat anterior viza depune o noua cerere de viza. VIS va contine toate cererile de viza Schengen si toate deciziile adoptate cu privire la acestea de catre autoritatile responsabile in domeniul vizelor. Acest lucru va permite solicitantilor sa obtina mai rapid si mai usor noi vize, deoarece autoritatile vor putea verifica daca solicitantul nu are antecedente negative si este de incredere.

VIS nu va deveni imediat operational in toate consulatele tarilor Schengen din intreaga lume. Acesta va intra in functiune treptat, regiune dupa regiune. Regiunea Africii de Nord va fi urmata, in curand, de cea a Orientului Apropiat (Israel, Iordania, Liban si Siria) si a Golfului (Afganistan, Bahrain, Iran, Irak, Kuweit, Oman, Qatar, Arabia Saudita, Emiratele Arabe Unite si Yemen). Toate posturile consulare ale statelor Schengen din intreaga lume ar trebui sa fie conectate la VIS in termen de doi ani.

O procedura de depunere a cererilor rapida, justa si sigura

Procedura de colectare a amprentelor digitale este simpla, rapida si discreta. Solicitantul va trebui doar sa-si puna degetele pe suprafata unui scaner digital. In cazul in care persoana in cauza inainteaza alte cereri in urmatorii cinci ani, amprentele sale digitale nu vor fi prelevate din nou, ci vor fi copiate din cererea precedenta inregistrata in VIS. Datele dactiloscopice vor fi sterse dupa 5 ani.

Atunci cand titularul de viza ajunge la frontiera externa, politistii de frontiera ai statelor Schengen vor verifica identitatea acestuia si autenticitatea vizei in VIS. Acest fapt va contribui la evitarea riscului de fraudare a vizelor (de exemplu, atunci cand o persoana incearca sa utilizeze viza altcuiva), permitand efectuarea de verificari biometrice rapide, in conditii de siguranta si securitate . In acelasi timp, procedura va fi mai rapida pentru solicitantii bona fide, care constituie marea majoritate a calatorilor.

VIS a fost instituit prin Decizia 2004/512/CE a Consiliului si Regulamentul (CE) nr. 767/2008.



Citeşte mai multe despre:    Sistemul de Informatii privind Vizele

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Casele de pensii vor avea obligatia de a informa angajatorii cu privire la pensionarea salariatului
06 Apr 2022 | 1441

[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei
23 Feb 2022 | 506

[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei
22 Feb 2022 | 531

MCP Cabinet avocati recruteaza avocat stagiar/definitiv
07 Feb 2022 | 862

Codul muncii comentat 2022. Noua organizare a muncii. Editia a III-a, completata si revizuita
26 Jan 2022 | 811

Nivelul Sponsozarilor ONG-urilor si Asociatilor incepand cu 1 ianuarie 2022
30 Dec 2021 | 902



Articole Juridice

Concediul de maternitate si concediul de crestere a copilului. Aspecte practice
Sursa: MCP Cabinet avocati

Aspecte practice privind necorespunderea profesionala a salariatului
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Cercetarea disciplinara a salariatilor. Legalitatea Regulamentului intern si a altor Proceduri
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Inechitatile salariale in sectorul public si in sectorul privat
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021

Cerere de recurs semnata electronic. Nulitatea recursului
Pronuntaţă de: Decizia nr. 520 din 7 martie 2019, pronuntata de Sectia I civila a Inaltei Curti de Casatie si Justitie

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020