Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » MJLC continua seria de consultarile publice privind Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisa

MJLC continua seria de consultarile publice privind Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisa

  Publicat: 22 Feb 2012       1811 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Ministerul Justitiei continua seria consultarilor publice initiate in luna ianuarie 2012 pe tema aderarii Romaniei la Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisa (Open Government Partnership - OGP).

Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Puterile publice existente in stat.
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

La reuniunea ce va avea loc joi, 23 februarie a.c., la sediul Ministerului Justitiei, participa reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale, experti in materia open data, dar si reprezentanti ai institutiilor publice implicate in acest proces.

Aceasta este cea de-a patra reuniune organizata in vederea elaborarii planului national de actiune pentru implementarea principiilor Parteneriatului. Elaborarea acestui plan se desfasoara printr-o coordonare inter-institutionala, cu participarea Ministerului Justitiei, Ministerului Afacerilor Externe, Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale.

Unul dintre obiectivele specifice asumate la nivel national si care va fi detaliat in planul de actiune OGP este cresterea transparentei institutionale prin sporirea gradului de disponibilitate a datelor publice puse la dispozitie de catre autoritatile publice (open data).

In 2011, raspunzand unei invitatii a partii americane, Guvernul Romaniei a decis alaturarea tarii noastre la initiativa internationala Open Government Partnership -Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisa, lansata oficial de presedintii Statelor Unite si Braziliei, la 20 septembrie 2011, in marja Adunarii Generale ONU. Cu ocazia lansarii initiativei a fost adoptata Declaratia pentru o Guvernare Deschisa, iar cele opt state fondatoare, Africa de Sud, Brazilia, Indonezia, Mexic, Norvegia, Filipine, SUA si UK, si-au prezentat planurile de actiune pentru implementarea principiilor Parteneriatului.

Romania si-a exprimat, in acest context, intentia de a elabora un plan de actiune propriu, pe care sa-l prezinte la urmatoarea reuniune la nivel politic, ce va avea loc in luna aprilie, in Brazilia. Prezentarea setului de angajamente si asumarea Declaratiei pentru o Guvernare Deschisa marcheaza alaturarea efectiva la Parteneriat.

Initiativa are un caracter predominant politic, fiind conditionata de existenta unui sprijin si a unei asumarii la cel mai inalt nivel guvernamental. Participarea la acest proces multilateral presupune acceptarea monitorizarii si raportarii independente asupra progreselor referitoare la o serie de progrese cuantificabile cu privire la imbunatatirea serviciilor publice, cresterea integritatii in sectorul public, gestionarea eficienta a fondurilor publice, crearea de comunitati mai sigure, cresterea responsabilitatii corporative.

OGP vizeaza angajarea guvernelor in promovarea transparentei, combaterea coruptiei si utilizarea noilor tehnologii pentru a consolida actul de guvernare si dialogul cu cetatenii. Romania s-a alaturat initiativei OGP din dorinta de a impulsiona: sporirea gradului de disponibilitate a datelor publice puse la dispozitie de catre autoritatile publice, imbunatatirea serviciilor publice, cresterea integritatii publice, gestionarea eficienta a fondurilor publice, crearea unei comunitati sigure si consolidarea responsabilitatii corporative.

Participarea Romaniei la OGP este prevazuta in Strategia Nationala Anticoruptie 2012-2015. Strategia are in vedere inclusiv intarirea monitorizarii in domenii conexe transparentei si bunei guvernari, care sunt deja reglementate prin legislatia romana: respectarea codurilor etice/deontologice/de conduita, declararea averilor si a conflictelor de interese, imbunatatirea transparentei in procesul decizional, sporirea accesului la informatii de interes public.



Citeşte mai multe despre:    Ministerul Justitiei    Consultari publice    Strategia Nationala Anticoruptie

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Sumele alocate de MJ in anul 2020 pentru plata onorariilor pentru asistenta judiciara
23 Jan 2020 | 527

De ”Ziua portilor deschise” Ministerul Justitiei va fi ”condus” de elevi
25 Oct 2019 | 1086

De ”Ziua portilor deschise” Ministerul Justitiei va fi ”condus” de elevi
25 Oct 2019 | 745

Ministerul Justitiei finanteaza dotarea instantelor cu echipamente informatice in valoare de peste 46 milioane de lei
15 Oct 2019 | 635

La sediul Ministerului Justitiei, a avut loc o noua reuniune a Consiliului de Management Strategic
17 Sep 2019 | 710

Se infiinteaza Sistemul Informatic National pentru Adoptie
17 Sep 2019 | 847



Articole Juridice

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Eroarea judiciara, eroarea de judecata si erorile materiale in procesul civil
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare
Sursa: Irina Maria Diculescu

Instanta competenta in cererile privind drepturile salariale ale magistratilor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Jurisprudenţă

Hotararea CEDO in cauza Michnea impotriva Romaniei. Respectarea vietii de familie
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Conflict negativ de competenta. Pluralitate de debitori. Instanta de executare competenta
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia I civila Decizia nr. 816/2020, Sedinta publica din data de 1 aprilie 2020

Conditiile de exercitare a actiunii directe in contencios administrativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 1792/2019

ICCJ - Decizia 16/2019: in cadrul procedurii de revocare a suspendarii executarii pedepsei sub supraveghere, serviciul de probatiune este un subiect procesual la care hotararea atacata se refera
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie