Autorizarea punctelor de lucru
semnata de asociatul unic sau de administrator, din care sa rezulte ca indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip.
Prin depunerea declaratiei-tip pe propria raspundere, comerciantul aduce la cunostinta ORC lista activitatilor (codurile CAEN) pe care intentioneaza sa le desfasoare pe viitor la punctele de lucru. Daca pe parcurs intervin modificari cu privire la cele declarate prin declaratia-tip, societatea va depune la ORC o noua declaratie-tip, corespunzatoare modificarilor intervenite.
Procedura de autorizare a functionarii pe baza declaratiei-tip pe propria raspundere se desfasoara prin intermediul Biroului unic din cadrul ORC Bucuresti. Acesta primeste, verifica si inregistreaza declaratia-tip, impreuna cu celelalte acte depuse de comerciant cu aceeasi ocazie, acte care au ca scop inscrierea unor mentiuni privind modificari aduse actului constitutiv al societatii (de exemplu, schimbarea denumirii, majorarea capitalului social, completarea obiectului de activitate, cum este cazul in prezent)
ORC va emite, pe numele comerciantului, un Certificat constatator, prin care se atesta ca s-a inregistrat Declaratia-tip pe propria raspundere, din care rezulta ca sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile declarate.
Pentru ficare punct de lucru , se va emite un certificat constatator separat, care urmeaza a fi eliberat odata cu certificatul de inscriere de mentiuni care reflecta ultimele modificari operate prin vointa asociatului unic in actul constitutiv al societatii comerciale.
Dupa primirea unei copii a declaratiei-tip depuse de catre comerciant la ORC, autoritatile publice competente vor efectua controale la sediile punctelor de lucru, in vederea stabilirii conformitatii situatiei de fapt cu cele declarare in declaratia-tip.
Autoritatile publice competente sunt:
a) Directiile de sanatate publica teritoriale din subordinea Ministerului Sanatatii sau ministerele cu retea proprie de sanatate publica
b) Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor sau ministerele cu retea sanitara veterinara proprie
c) Autoritatile publice teritoriale de protectie a mediului din subordinea Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor
d) Inspectoratele teritoriale de munca din subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
In cazul in care autoritatile publice competente constata ca la sediile puctelor de lucru nu sunt indeplinite conditiile legale de functionare, nu aplica amenzi si nici nu impun sanctiuni de alt tip, ci pun in vedere comerciantului sa se conformeze cerintelor acestora.
Constatarile si remediile impuse de fiecare dintre autoritatile care vor veni in control sunt circumscrise sferei lor specifice de activitate . Avand in vedere activitatile (codurile CAEN) ce urmeaza a fi desfasurate la punctele de lucru, singura autoritate ale carei atributii au aplicabilitate efectiva asupra comerciantului este inspectoratul teritorial de munca .
Aspectele pe care acesta autoritate le va urmari in cadrul controlului efectuat se refera la:
– controlul aplicarii prevederilor legale referitoare la relatiile de munca
– aspecte privind securitatea si sanatatea in munca
– aspecte legate de protectia salariatilor care lucreaza in conditii deosebite
– verificarea respectarii prevederilor legale referitoare la asigurarile sociale.
In cazul in care autoritatile publice competente constata ca la sediile puctelor de lucru nu sunt indeplinite conditiile legale de functionare vor notifica acest fapt catre comerciant, la sediul social sau la sediul punctului de lucru respectiv, acordand un termen de remediere a neregularitatilor constatate. Remediile se stabilesc de la caz la caz. Termenul curge de la data primirii notificarii.

Citeşte mai multe despre:
Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Ştiri Juridice
Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
Tabloul Contabililor din Romania
Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
Tabloul Evaluatorilor din Romania
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
