Procedura de atribuire a numerelor EORI in Romania
Cererea se completeaza si imprima in/din aplicatia nationala EORI. Aceasta aplicatie va fi disponibila pe site-ul autoritatii vamale romane.
Persoana solicitanta va depune pentru sustinerea cererii, la directia regionala vamala pentru accize si operatiuni vamale/biroul vamal, copii ale urmatoarelor documente:
a) certificatul de inregistrare al operatorului economic eliberat de Oficiul Registrului Comertului sau cartea de identitate in cazul persoanei fizice;
b) actul constitutiv al operatorului economic, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz;
c) contractul de reprezentare,dupa caz;
d) documente din care rezulta numerele de identificare TVA.
Cererile de atribuire a numerelor EORI pot fi:
a) completate, semnate, stampilate si depuse direct de catre operatorul economic solicitant;
b) completate si depuse de catre reprezentantul operatorului economic, insa semnate si stampilate de catre operatorul economic solicitant. In acest caz se anexeaza la cerere contractul de reprezentare, fara a fi necesar ca acesta sa contina mentiunea ca reprezentantul este imputernicit de operatorul economic sa depuna pentru el cererea de atribuire a numarului EORI;
c) completate, semnate, stampilate si depuse de catre reprezentantul operatorului economic solicitant. In aceasta situatie se anexeaza la cerere contractul de reprezentare, care cuprinde in mod expres mentiunea ca reprezentantul este imputernicit de operatorul economic sa depuna pentru el cererea de atribuire a numarului EORI, precum si declaratia pe propria raspundere semnata si stampilata de catre operatorul economic solicitant, in care sa se precizeze daca este de acord sau nu cu publicarea numarului EORI si a datelor cu caracter personal pe site-ul Uniunii Europene.
Dupa verificarea documentelor, directiile regionale pentru accize si operatiuni vamale/birourile vamale vor elibera solicitantilor o notificare de atribuire a numarului EORI.
Odata atribuit numarul EORI, operatorii economici si celelalte persoane au obligatia de a folosi acel numar unic in toate comunicatiile acestora cu autoritatile vamale ale statelor membre.
Structura numarului EORI in Romania
Structura numarului EORI stabilita de catre Comisia Europeana este formata dintr-un identificator al statului membru care atribuie numarul (codul de tara ISO alfa 2, format din doua caractere alfabetice), urmat de un identificatorul national unic al statului membru (format din maximum 15 caractere alfanumerice).
Exemplu: RO1234567890ABCDE, unde:
“RO” reprezinta codul de tara al Romaniei, iar
“1234567890ABCD” reprezinta numarul atribuit de catre autoritatea vamala din Romania.
In Romania s-a stabilit ca numarul unic national folosit in structura numarului EORI, in cazul persoanelor juridice, sa fie codul unic de identificare (CUI).
In functie de tipul de persoana, numarul EORI atribuit de autoritatea vamala romana va avea urmatoarea forma:
- pentru persoana juridica cu sediul in Romania: RO + CUI;
- pentru persoana juridica cu sediul intr-un stat tert: RO + cod de tara ISO alfa 2 al statului tert + numar de identificare atribuit de institutia abilitata din statul tert respectiv;
- pentru asocieri de persoane cu sediul in Romania: RO + CUI;
- pentru asocieri de persoane cu sediul intr-un stat tert: RO + cod de tara ISO alfa 2 + numar de identificare atribuit de institutia abilitata din statul tert respectiv;
- pentru persoana fizica stabilita in Romania: RO + cod numeric personal;
- pentru persoana fizica stabilita intr-un stat tert: RO + cod de tara ISO alfa 2 al statului tert + numar de identificare atribuit de institutia abilitata din statul tert respectiv.
----------------
Norma tehnica privind inregistrarea in scopuri vamale a operatorilor economici si a altor persoane si Model Formular Numar EORI sunt disponibile in sectiunea Legislatie AICI

Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Planul de imbunatatire a performantei (PIP) – intre intentia de sprijin si riscul de abuz. Perspective legale si practice
Sursa: MCP avocati
Situatia Autozatiilor de construie emise in baza unor PUZ-uri ulterior anulate
Sursa: MCP avocati
CCR. Noul mod de calcul al despagubirilor pentru imobilele confiscate abuziv, pronuntand o decizie favorabila persoanelor care solicita compensatii
Sursa: MCP avocati
Salariile compensatorii la concediere. Reglementare, criterii de acordare si restituire
Sursa: MCP avocati
Cand si cum se acorda daune morale in litigiile de munca?
Sursa: MCP avocati
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Dialogurile MCP (XIII) - Incetarea contractului de munca temporara
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Hartuirea morala la locul de munca. Atingerea personalitatii, demnitatii sau integritatii unei persoane
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Imunitatea de jurisdictie a Uniunii Europene. Incheiere contract individual de munca
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 40/A din 07.03.2018 a Curtii de Apel Galati
Urbanism. Certificat de urbanism si autorizatie de construire. Obligativitatea documentatiilor de urbanism aprobate la nivelul localitatii. Modificarea parametrilor urbanistici prestabiliti si a functionalitatii zonei. Necesitatea adoptarii unui plan urbanistic zonal
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 756/23.09.2020
Certificat de incadrare in grad de handicap. Autism infantil. Recunoasterea dreptului la asistent personal. Necesitatea protectiei de catre stat a persoanelor vulnerabile care sufera de boli mintale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 646/7.09.2020
Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020














