din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1169 de useri online



Prima pagină » Articole juridice » CEDO. Justitie Europeana » Statele membre nu pot refuza sa isi exprime acordul cu privire la lista de situri de importanta comunitara stabilita de Comisie decat pentru motive de protectie a mediului

Statele membre nu pot refuza sa isi exprime acordul cu privire la lista de situri de importanta comunitara stabilita de Comisie decat pentru motive de protectie a mediului

  Publicat: 14 Jan 2010       2740 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro        Secţiunea: CEDO. Justitie Europeana  


In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Lucrarile de dragare ce se vor desfasura pe fluviul Ems dupa inscrierea anumitor parti din acest fluviu pe lista siturilor de importanta comunitara trebuie executate cu respectarea protectiei generale rezultate din directiva habitate.

In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Angajament asumat de catre o persoana (avalist), alta decat tragatorul, trasul sau girantii, de a garanta un efect comercial.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Proces, pricina, cauza, conflict, neintelegere intre doua sau mai multe persoane,
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.


Prevazuta de directiva privind habitatele naturale1, a��Natura 2000a�� este o retea ecologica europeana coerenta de arii speciale de conservare. Aceasta retea este formata din situri care adapostesc tipuri de habitate naturale si habitate ale unor specii indicate in directiva. Ea trebuie sa asigure mentinerea sau readucerea acestora la un stadiu corespunzator de conservare.



Potrivit directivei, fiecare stat membru transmite Comisiei o lista de situri care ar putea fi protejate ca situri de importanta comunitara. Apoi, Comisia stabileste, pe baza unor criterii de mediu si in acord cu statele membre, lista siturilor de importanta comunitara.



Orice plan sau proiect care poate sa afecteze in mod considerabil o arie protejata trebuie sa faca obiectul, la nivel national, al unei evaluari corespunzatoare a efectelor sale asupra sitului in cauza tinand seama de obiectivele de conservare a acestuia. Autoritatile nationale nu pot aproba decat planuri sau proiecte care nu aduc atingere integritatii sitului respectiv.



Orasul Papenburg este un oras portuar din landul Saxonia Inferioara (Germania) aflat pe malurile fluviului Ems si care gazduieste un santier naval situat pe malurile fluviului. Pentru a permite navelor mari sa navigheze intre santierul naval si Marea Nordului, fluviul Ems trebuie adancit prin lucrari de dragare. In 1994, orasul Papenburg a fost autorizat sa efectueze lucrari de dragare a acestui fluviu. Aceasta autorizatie este definitiva si implica faptul ca viitoarele lucrari de dragare necesare sunt considerate autorizate.



Comisia a inscris parti din fluviul Ems situate in aval fata de teritoriul orasului Papenburg in proiectul de lista a siturilor de importanta comunitara si a solicitat acordul Germaniei in aceasta privinta.
Orasul Papenburg a formulat, in fata Verwaltungsgericht Oldenburg (Tribunalul administrativ din Oldenburg), o actiune care urmareste sa impiedice ca Germania sa isi dea acordul in aceasta privinta si sa asigure ca lucrarile de dragare necesare mentinerii caracterului navigabil al fluviului Ems nu vor fi supuse in viitor, in mod individual, unei evaluari a efectelor in sensul directivei.



Instanta germana solicita Curtii de Justitie sa clarifice in ce conditii un stat membru poate sa refuze sa isi exprime acordul in privinta proiectului de lista a siturilor de importanta comunitara. De asemenea, ea ar dori sa stie daca lucrarile de dragare ce urmeaza sa se desfasoare pe fluviul Ems, autorizate de autoritatile germane anterior expirarii termenului de transpunere a directivei, trebuie supuse evaluarii prevazute de aceasta.

Curtea constata, mai intai, ca criteriile de evaluare a importantei comunitare a unui sit au fost definite in functie de obiectivul de conservare a habitatelor naturale sau a faunei si a florei salbatice indicate in directiva, precum si in functie de obiectivul de coerenta a retelei "Natura 2000". Aceste obiective privesc protectia mediului.
In consecinta, statele membre nu pot refuza sa isi exprime acordul cu privire la inscrierea unui sit pe lista de situri de importanta comunitara stabilita de Comisie decat pentru motive de protectie a mediului. Criteriile economice, sociale si culturale, precum si particularitatile regionale si locale nu pot servi drept temei pentru un astfel de refuz.
In continuare, Curtea arata ca faptul ca lucrari de dragare pe fluviul Ems au fost definitiv autorizate in temeiul dreptului german anterior expirarii termenului de transpunere a directivei nu constituie, ca atare, un obstacol ca aceste lucrari sa fie considerate, cu ocazia fiecarei interventii in senalul navigabil, ca fiind proiecte distincte. In acest caz, fiecare din aceste proiecte, in masura in care poate afecta situl respectiv in mod considerabil, trebuie supus unei evaluari a efectelor conform directivei.



Cu toate acestea, daca, si avand in vedere in special recurenta, natura sau conditiile de executare a lucrarilor de intretinere in cauza, se poate considera ca acestea constituie o operatiune unica, in special atunci cand au ca obiectiv sa mentina adancimea senalului navigabil prin intermediul unor lucrari de dragare regulate si necesare in acest scop, aceste lucrari pot fi considerate un proiect unic in sensul directivei. In acest caz, un astfel de proiect, daca a fost autorizat anterior expirarii termenului de transpunere a directivei, nu ar fi supus evaluarii prealabile a efectelor proiectului asupra sitului respectiv.



Totusi, din momentul in care un sit figureaza pe lista siturilor de importanta comunitara stabilita de Comisie, executarea oricaror lucrari va fi supusa unei obligatii generale rezultand din directiva, care consta in evitarea deteriorarii habitatelor naturale si a habitatelor speciilor, precum si a perturbarii speciilor pentru care au fost desemnate respectivele arii protejate.



In sfarsit, Curtea precizeaza ca, din momentul in care un sit figureaza pe o lista nationala transmisa Comisiei in vederea inscrierii pe lista siturilor de importanta comunitara, un astfel de sit nu ar trebui supus unor interventii care risca sa compromita grav caracteristicile ecologice ale acestuia.



MENTIUNE: Trimiterea preliminara permite instantelor din statele membre ca, in cadrul unui litigiu cu care sunt sesizate, sa adreseze Curtii intrebari cu privire la interpretarea dreptului comunitar sau la validitatea unui act comunitar. Curtea nu solutioneaza litigiul national. Este de competenta instantei nationale sa solutioneze cauza conform deciziei Curtii. Aceasta decizie este obligatorie, in egala masura, pentru celelalte instante nationale care sunt sesizate cu o problema identica.


Textul integral al hotararii europa .eu/jurisp/cgi-bin/form.pl?lang=RO&Submit=rechercher&numaff=C-226/08" target="_blank">AICI





Citeşte mai multe despre:    Protectia mediului    Natura 2000    Habitate naturale    Papenburg    Fluviul Ems    Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Titluri

Conditiile in care se poate construi pe un teren privat cu functiunea de spatiu verde, dupa suspendarea PUZ-urilor coordonatoare de sector
Sursa: Roxana Dudau, Partener Asociat si coordonator al practicii de drept imobiliar din cadrul Radu si Asociatii SPRL

Retinerea certificatului de inmatriculare al unui vehicul fara ITP valabil � o incalcare a dreptului la proprietate privata?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Certificatul de urbanism in procedura autorizarii lucrarilor de construire. Actualizare 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Cum obtii autorizarea executarii lucrarilor de constructii? Ghid actualizat 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Recuperare creante in domeniul transporturilor. Temei legal si Proceduri
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim

Taxarea privind depozitarea deseurilor de catre operatorii de salubritate, incepand cu ianuarie 2017
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Paratul care a recunoscut pretentiile la primul termen de judecata la care partile sunt legal citate nu va putea fi obligat la plata cheltuielilor de judecata
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 64/15.02.2018 a Curtii de Apel Galati

Urbanism. Certificat de urbanism si autorizatie de construire. Obligativitatea documentatiilor de urbanism aprobate la nivelul localitatii. Modificarea parametrilor urbanistici prestabiliti si a functionalitatii zonei. Necesitatea adoptarii unui plan urbanistic zonal
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 756/23.09.2020

Conditii privind incadrarea in grupe superioare de munca. Regasirea activitatilor prestate printre cele enumerate in Ordinul nr. 50/1990 si existenta conditiilor deosebite de munca la locul de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Ploiesti - Decizia civila nr. 2556 din data de 23 octombrie 2019

Actiune in constatarea grupei I de munca. Discriminarea prin raportare la alti salariati incadrati in grupa de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel PLOIESTI- Decizia civila nr. 2556/23.10.2019