In fapt a sustinut ca paratul in calitate de angajat, in anul 2009, a beneficiat de tichete cadou in lunile aprilie, mai si decembrie 2009.
Instanta de fond a retinut ca, potrivit art.12 alin.2 din Legea 193/2006, in varianta in vigoare la data la care parata a incasat tichetele cadou, prevede ca sumele corespunzatoare tichetelor cadou acordate de angajator nu se iau in calcul nici pentru angajator, nici pentru salariat la stabilirea drepturilor si obligatiilor care se determina in raport cu venitul salarial.
Ca urmare, scutirea de la plata impozitului este expres prevazuta de lege.
Prin HG 1317/20.09.2007 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a Legii 193/2006, la art.11.2. se prevede ca asupra sumelor corespunzatoare tichetelor cadou acordate de angajator nu se calculeaza si nu se retin nici pentru salariat, nici pentru angajator contributiile obligatorii de asigurari sociale, prevazute de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, contributiile la bugetul asigurarilor pentru somaj, prevazute de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, contributiile obligatorii pentru asigurarile de sanatate, prevazute de Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile ulterioare. Angajatorii nu datoreaza pentru sumele corespunzatoare tichetelor cadou acordate angajatilor nici contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale, prevazuta de Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Deci, prin normele de aplicare a Legii 193/2006, s-a prevazut expres scutirea paratei de la plata contributiilor datorate in baza Legilor 19/2000, 76/2000, 95/2006 si 346/2002.
Prin Legea 343/2006, in vigoare din 07.09.2006, la pct.8. se mentioneaza ca se abroga prevederile legate de obligatiile fiscale stabilite potrivit Legii nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, de la art. 12 alin. (2) din Legea nr. 193/2006.
In conditiile in care legiuitorul a inteles sa abroge doar scutirea de la plata impozitului pe venit mentionat in art.12 alin.2, fara a face trimitere si la Normele adoptate prin HG 1317/2006, care instituie scutirea de la plata contributiilor obligatorii de asigurari sociale, prevazute de Legea nr.19/2000, de la plata contributiilor la bugetul asigurarilor pentru somaj, prevazute de Legea nr. 76/2002, de la plata contributiilor obligatorii pentru asigurarile de sanatate, prevazute de Legea nr. 95/2006, dar si de la contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale, prevazuta de Legea nr. 346/2002, se constata ca vointa legiuitorului a fost de a supune tichetele cadou numai impozitului pe venit.
Instanta de recurs a retinut urmatoarele:
Singurul motiv de recurs invocat de recurenti consta in existenta raportului intocmit de Curtea de Conturi, procesul verbal de constatare nr.114398/7.10.2010. Acest proces verbal nu are valoare de judecata pentru instanta de judecata in interpretarea unor dispozitii legale aplicabile in cauza.
Astfel, instanta de fond corect a retinut ca pentru tichetele cadou se datoreaza doar impozitul dar ca nu se datoreaza celelalte contributii fiscale.
Art.12 din Legea nr.193/2006, asa cum era in vigoare la data la care reclamanta a incasat aceste tichete cadou, prevede ca sumele incasate ca tichete cadou acordate de angajator nu se iau in calcul nici pentru angajator, nici pentru salariat la stabilirea drepturilor si obligatiilor care se determina in raport cu venitul salarial ``Sumele corespunzatoare tichetelor cadou si tichetelor de cresa acordate de angajator nu se iau in calcul nici pentru angajator, nici pentru salariat la stabilirea drepturilor si obligatiilor care se determina in raport cu venitul salarial``.
Conform HG nr.1317/20.09.2007 de aprobare a Normelor de aplicare a Legii 193/2006, pct.11.2 ``asupra sumelor corespunzatoare tichetelor cadou si tichetelor de cresa acordate de angajator nu se calculeaza si nu se retin nici pentru salariat, nici pentru angajator contributiile obligatorii de asigurari sociale, prevazute de Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, contributiile la bugetul asigurarilor pentru somaj, prevazute de Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, contributiile obligatorii pentru asigurarile de sanatate, prevazute de Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii``. Angajatorii nu datoreaza pentru sumele corespunzatoare tichetelor cadou acordate angajatilor nici contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale, prev. de Legea nr.346/2002 pentru asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Ca atare, normele de aplicare a Legii 193/2006 prevad expres scutirea de la plata contributiilor datorate catre stat .
In Legea nr.343/2006, la art.5 pct.8 se mentioneaza ca ``incepand cu 1 ianuarie 2007 se abroga a�� prevederile legate de obligatiile fiscale stabilite potrivit Legii nr.571/2003 de la art.12 alin.2 Legea nr.193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa``. Este corecta concluzia instantei de fond conform careia legiuitorul a inteles sa abroge doar scutirea de la plata impozitului prevazuta de art.12 alin.2 din Legea nr.193/2006 nefacand si abrogarea dispozitiilor din HG nr.1317/2006 care prevad scutirea de la plata celorlalte contributii catre stat .
Conflict negativ de competenta intre sectiile civile ale aceluiasi tribunal Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 48 din 30 mai 2018 a Curtii de Apel Galati
Conflict negativ de competenta generat de obiectul actiunii in materia fondului funciar Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 56 din 18 iunie 2018 a Curtii de Apel Galati
Predare temporara in cazul in care predarea unei persoane in baza unui mandat european de arestare a fost amanata. Inoportunitatea predarii atunci cand persoana solicitata este arestata preventiv in cauza in care este judecata in Romania Pronuntaţă de: Incheierea din 18 ianuarie 2018 a Curtii de Apel Galati
Revizuire. Inscrisurile descoperite in Arhivele Statului nu reprezinta �inscrisuri noi� Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 19/A din 02.02.2018 a Curtii de Apel Galati
Decizia nr. 30/2020 privind examinarea recursului in interesul legii privind cauza reala si serioasa a concedierii. Selectarea salariatilor ce ar urma a fi concediati Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Cerere de acordare a unor masuri reparatorii prin echivalent aferente unui imobil preluat abuziv in perioada comunista. Obligatia dovedirii calitatii de proprietar la momentul confiscarii Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 708 din 10 februarie 2020
ICCJ: Situatia masurilor asiguratorii infiintate in cadrul unui proces penal asupra bunurilor unei persoane juridice, anterior deschiderii procedurii insolventei, in vederea confiscarii speciale Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
ICCJ: Scutirea de la plata taxelor datorate Inspectoratului de Stat in Constructii vizeaza exclusiv lucrarile realizate in legatura cu o expropriere pentru cauza de utilitate publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ
Pentru admiterea revizuirii faptele trebuie sa fie noi, iar nu mijloacele de proba in dovedirea unei fapte sau imprejurari cunoscute de instanta la solutionarea cauzei Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 40/A/2019
Scutirea de la plata taxelor datorate Inspectoratului de Stat in Constructii vizeaza exclusiv lucrarile realizate in legatura cu o expropriere pentru cauza de utilitate publica Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Consideratii asupra constitutionalitatii competentei Curtilor de Apel de a judeca infractiunile savarsite de magistratii ce functioneaza in cadrul acestora Sursa: Irina Maria Diculescu
Principiul controlului ierarhic al activitatii procurorului � masura benefica sau permisiva de abuz? Sursa: Irina Maria Diculescu
Aplicarea in timp a legii 165/2013 privind finalizarea procesului de restituire a imobilelor preluate in mod abuziv � aspecte de constitutionalitate Sursa: Irina Maria Diculescu