CAPITOLUL III Roluri si responsabilitati Articolul 7. - (1) La cererea organismului din sectorul public, organismele de inspectie au obligatia de a intocmi un raport de inspectie care sa contina rezultatele inspectiei si care se inainteaza reprezentantului legal al organismului din sectorul public.(2) Conformitatea site-urilor web si a aplicatiilor mobile cu cerintele prevazute de documentele aplicabile in vigoare prevazute la art. 5 este evaluata de organisme de inspectie de tip A, acreditate de Asociatia de acreditare din Romania, denumita in continuare RENAR, in conditiile stabilite prin Regulamentul (CE) nr. 765/2008 al Parlamentului European si al Consiliului din 9 iulie 2008 de stabilire a cerintelor de acreditare si de supraveghere a pietei in ceea ce priveste comercializarea produselor si de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 339/93.(3) Organismul din sectorul public auditat publica pe site-ul propriu, la sectiunea accesibilitate, raportul de inspectie si declaratia privind accesibilitatea referitoare la conformitatea acestora cu cerintele prevazute la art. 3, intr-un format accesibil.(4) In cazul aplicatiilor mobile, raportul de inspectie este furnizat intr-un format accesibil si este disponibil pe site-ul web al organismului din sectorul public care a dezvoltat aplicatia mobila in cauza sau impreuna cu alte informatii disponibile in momentul descarcarii aplicatiei.(5) In baza metodologiei de monitorizare a conformitatii site-urilor web prevazute la art. 8 alin. (1) si a aplicatiilor mobile cu cerintele privind accesibilitatea de la art. 3, puse la dispozitie de catre Comisia Europeana, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale coopereaza cu autoritatile celorlalte state membre si cu partile interesate relevante, in vederea realizarii schimbului de bune practici si pentru revizuirea metodologiei de monitorizare, evolutia pietei si a tehnologiei, precum si progresele in materie de accesibilitate a site-urilor web si a aplicatiilor mobile.Articolul8. - (1) Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, in calitate de autoritate de reglementare si supraveghere in domeniul accesibilitatii site-urilor web si a aplicatiilor mobile, elaboreaza, dupa publicarea de catre Comisia Europeana a metodologiei de monitorizare a conformitatii site-urilor web si a aplicatiilor mobile cu cerintele privind accesibilitatea de la art. 3, normele de monitorizare a conformitatii site-urilor web si a aplicatiilor mobile cu cerintele privind accesibilitatea.(2) Normele prevazute la alin. (1) se aproba prin ordin al ministrului comunicatiilor si societatii informationale si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.(3) Normele prevazute la alin. (1) cuprind:a) periodicitatea monitorizarii si esantionarea site-urilor web si a aplicatiilor mobile care fac obiectul monitorizarii;b) la nivelul site-urilor web, esantionarea paginilor web si a continutului paginilor respective;
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Contestatie in anulare. Eroare materiala. Imposibilitatea cenzurarii modului in care instanta de apel a aplicat sau interpretat dispozitiile legale in cauza Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia civila, Decizia civila nr. 102/4.03.2020
Functionari publici. Contestatie decizie de incetare de drept a raportului de serviciu prin pensionare. Discriminare pe criteriu de gen Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 149/26.02.2020
Decizie de sanctionare disciplinara. Caracterul restrictiv al dispozitiilor inscrise Codul muncii. Analiza elementelor constitutive ale abaterii disciplinare prin raportare la prevederile actului emis de angajator Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 40/06.02.2020
Limitele efectului devolutiv al apelului Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 334 din 11 februarie 2020
Plata de despagubiri salariatului in cazul suspendarii contractului de munca. Principiul raspunderii civile contractuale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2351/2019
Actiune in raspundere civila delictuala pentru fapta proprie a persoanei juridice Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 1828 din 6 octombrie 2020
Afirmatii defaimatoare. Depasirea limitelor dreptului la libera exprimare. Despagubiri morale Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 246 din 30 ianuarie 2020
Raspundere civila delictuala. Postarea unor afirmatii cu caracter defaimator pe o retea de socializare Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia I civila, decizia nr. 319 din 5 februarie 2020
Toate elementele esentiale apte a da nastere raportului juridic obligational intre partile cauzei trebuie dovedite de angajator. Sarcina probei in conflictele de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 3028 din data de 05 Iunie 2019
Interviu avocat Predut: Oportunitatea digitalizarii relatiilor de munca. Efecte imediate si pe termen lung Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Sarcina probei in litigiile de munca. Reguli si exceptii Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Legea nr. 190/2018 privind masurile de aplicare a GDPR intra in vigoare Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim
Deosebirile intre Raspunderea contractuala si Raspunderea Delictuala Sursa: EuroAvocatura.ro
Practici europene privind TVA-ul favorizante IMM-urilor Sursa: Biroul de presa CNIPMMR
Raspunderea persoanei juridice in Noul Cod Penal (art. 136 - 138) Sursa: EuroAvocatura.ro | Av. Marius-Catalin Predut