din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1840 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Proprietate Intelectuala » LEGEA nr. 8/1996, Actualizata 2019, privind dreptul de autor si drepturile conexe

LEGEA nr. 8/1996, Actualizata 2019, privind dreptul de autor si drepturile conexe

  Publicat: 14 Jan 2019       67174 citiri        Secţiunea: Legislatie Proprietate Intelectuala  


Documente atasate
legea_8_1996_actualizata_2019_PDF.pdf
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Participant la savarsirea unei infractiuni,
LEGEA nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe

Actualizata 2019 prin:
- Legea 15/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, publicata in M.Of. 33 din 11 ianuarie 2019.

Participant la savarsirea unei infractiuni,
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Operatiune prin care se sting fara plata in numerar, unele datorii reciproce intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, ramanand sa se achite eventualele diferente de sume, nu in bani, ci prin simpla lor inregistrare.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Termen anglo-american care desemneaza dreptul de reproducere a unui text original, produs, etc.
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Participant la savarsirea unei infractiuni,
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Prin reproducere, in sensul legii 8/1996, se intelege realizarea uneia ori a mai multor copii ale unei opere, in orice forma materiala, inclusiv realizarea oricarei inregistrari sonore sau vizuale a unei opere, precum si stocarea permanenta ori temporara a acesteia cu mijloace electronice.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
(termen CNA) Drepturile obtinute de catre un radiodifuzor, �n temeiul unui contract, de la organizatorul unui eveniment si/sau de la proprietarul ori, dupa caz, administratorul locului unde se desfasoara evenimentul, de la autori si de la alti detinatori de drepturi vizati,

(2) Statutul de opera orfana se aplica urmatoarelor categorii de opere si fonograme care sunt protejate prin drepturi de autor si care au fost publicate pentru prima data intr-un stat membru sau, in absenta publicarii, care au fost difuzate pentru prima data intr-un stat membru:
a) operelor sub forma de carti, jurnale, ziare, reviste sau alte scrieri care se gasesc in colectiile bibliotecilor, institutiilor de invatamant sau muzeelor accesibile publicului, precum si in colectiile arhivelor sau ale institutiilor patrimoniului cinematografic sau sonor;
b) operelor cinematografice, audiovizuale si fonogramelor aflate in colectiile bibliotecilor, ale institutiilor de invatamant sau ale muzeelor accesibile publicului, precum si in colectiile arhivelor sau ale institutiilor patrimoniului cinematografic sau sonor;
c) operelor cinematografice si audiovizuale si fonogramelor produse de organismele publice de radiodifuziune si de televiziune pana la 31 decembrie 2002 inclusiv si aflate in arhivele acestora;
d) operelor si fonogramelor prevazute la lit. a) -c) , care nu au fost niciodata publicate sau difuzate, dar care au fost puse la dispozitia publicului de catre institutiile prevazute la art. 123 alin. (1) , cu consimtamantul titularilor drepturilor de autor, numai daca este rezonabil sa se presupuna ca titularii drepturilor de autor nu s-ar opune utilizarilor prevazute la art. 123;
e) operelor si altor obiecte protejate care sunt integrate sau incorporate in operele ori fonogramele prevazute la lit. a) -d) sau care constituie parte integranta a operelor sau fonogramelor respective.
(3) In situatia in care titularul dreptului de autor este identificat ori localizat ulterior, opera sau fonograma respectiva isi inceteaza statutul de opera orfana.
(4) Atunci cand o opera sau o fonograma are mai multi titulari de drepturi de autor si nu toti sunt identificati sau, chiar daca sunt identificati, nu sunt localizati in urma unei cautari diligente si nu sunt inregistrati in conformitate cu prevederile art. 125, opera sau fonograma poate fi utilizata in conformitate cu prevederile art. 14 si 20, cu conditia ca aceia dintre titularii de drepturi care au fost identificati si localizati sa fi autorizat, in legatura cu drepturile pe care le detin, institutiile prevazute la art. 123 alin. (1) sa efectueze reproducerea si sa o puna la dispozitia publicului.
(5) Prevederile alin. (1) nu aduc atingere drepturilor asupra operei sau fonogramei ai carei titulari au fost identificati si localizati.
(6) Dispozitiile privind operele orfane nu se aplica in privinta operelor anonime sau sub pseudonim.

Articolul 123
(1) Utilizarea operelor sau fonogramelor orfane de catre biblioteci, institutii de invatamant si muzee accesibile publicului, precum si de catre arhive, de catre institutii ale patrimoniului cinematografic sau fonografic si de catre organismele publice de radiodifuziune si de televiziune, pentru a realiza obiective legate de misiunile lor de interes public, se poate realiza prin:
a) punere la dispozitia publicului, in sensul art. 20;
b) reproducere, in sensul art. 14, in vederea digitizarii, punerii la dispozitie, indexarii, catalogarii, conservarii sau restaurarii.
(2) Institutiile prevazute la alin. (1) pot utiliza o opera orfana numai in scopul realizarii obiectivelor legate de misiunile lor de interes public, in special conservarea operelor si fonogramelor aflate in colectiile lor, restaurarea acestora si furnizarea de acces in scop cultural si educational la acestea. Aceste organisme pot obtine venituri din utilizarea operelor orfane in scopul exclusiv de acoperire a costurilor legate de digitizarea si de punerea acestora la dispozitia publicului.
(3) Institutiile prevazute la alin. (1) au obligatia de a preciza numele autorilor identificati si ale altor titulari ai drepturilor de autor in toate utilizarile unei opere orfane.
(4) Dispozitiile prezentei legi nu aduc atingere libertatii contractuale a institutiilor prevazute la alin. (1) in ceea ce priveste exercitarea misiunilor lor de interes public, indeosebi in ceea ce priveste acordurile de parteneriat public-privat.
(5) Titularii drepturilor de autor care pun capat statutului de opera orfana al operelor sau fonogramelor lor beneficiaza de o compensatie echitabila pentru utilizarea de catre institutiile prevazute la alin. (1) a acestor opere sau fonograme, in conditiile legii.
(6) Compensatia echitabila, prevazuta la alin. (5) , se stabileste in functie de numarul de copii/reproduceri realizate dupa opera sau fonograma respectiva.

Articolul 124
(1) In scopul stabilirii statutului de opera orfana, institutiile prevazute la art. 123 alin. (1) se asigura ca pentru fiecare opera individuala sau fonograma se efectueaza o cautare diligenta si de buna-credinta, prin consultarea surselor corespunzatoare pentru fiecare categorie de opere sau fonograme in cauza.
(2) Cautarea diligenta se efectueaza obligatoriu inaintea utilizarii operei sau fonogramei.
(3) Daca exista indicii ca s-ar putea gasi informatii relevante cu privire la titularii drepturilor de autor in alte tari, se consulta, de asemenea, sursele de informatii disponibile din tarile respective.
(4) Sursele prevazute la alin. (1) vor fi stabilite, prin decizia directorului general al Oficiului Roman pentru Drepturile de Autor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in urma consultarii cu titularii de drepturi de autor si cu utilizatorii, pentru fiecare categorie de opere sau de fonograme.
(5) In cazul cartilor publicate, sursele includ urmatoarele:
a) depozitul legal, cataloagele din biblioteci, fisierele de autoritate detinute de biblioteci si de alte institutii;
b) asociatiile editorilor si autorilor din tara respectiva;
c) bazele de date si registrele existente, WATCH (Writers Artists and their Copyright Holders - scriitori, artisti si detinatorii de drepturi de autor ai acestora) , ISBN (International Standard Book Number - numarul international standard pentru carti) si bazele de date cu cartile tiparite;
d) bazele de date ale organismelor de gestiune colectiva relevante, in special ale organismelor de reprezentare a drepturilor de reproducere;
e) surse care integreaza baze de date si registre multiple, inclusiv VIAF (Virtual International Authority Files - Dosare Virtuale Internationale de Autoritate) si ARROW (Accesible Registries of Rights Information and Orphan Works - registre accesibile ale informatiilor privind drepturile de autor si ale operelor orfane) .
(6) In cazul ziarelor, revistelor, jurnalelor si periodicelor, sursele includ urmatoarele:
a) ISSN (International Standard Serial Number - numarul international standard pentru publicatii seriale) , pentru publicatiile seriale;
b) indexuri si cataloage apartinand fondurilor si colectiilor bibliotecilor;
c) depozitul legal;
d) asociatii ale editorilor, ale autorilor si ale jurnalistilor din tara respectiva;
e) bazele de date ale organismelor de gestiune relevante, inclusiv ale organismelor de reprezentare a drepturilor de reproducere .
(7) In cazul operelor vizuale, si anume cele din categoriile artelor plastice, fotografiei, ilustratiilor, designului si arhitecturii, precum si in cazul schitelor acestor opere si ale altor astfel de opere care figureaza in carti, jurnale, ziare si reviste, sau in cazul altor opere, sursele includ urmatoarele:
a) sursele prevazute la alin. (5) si (6) ;
b) bazele de date ale organismelor de gestiune colectiva relevante, in special in cazul artelor vizuale, inclusiv organismele de reprezentare a drepturilor de reproducere;
c) bazele de date ale agentiilor de imagini, daca este cazul .
(8) In cazul operelor audiovizuale si al fonogramelor, sursele includ urmatoarele:
a) depozitul legal;
b) asociatii ale producatorilor din tara respectiva;
c) bazele de date ale institutiilor patrimoniului cinematografic sau sonor, dupa caz, si ale bibliotecilor nationale;
d) bazele de date cu standarde si identificatori pertinenti, cum ar fi ISAN (International Standard Audiovisual Number - Numarul International Standard pentru Opere Audiovizuale) pentru materialul audiovizual, ISWC (International Standard Music Work Code - numarul international standard pentru opere muzicale) pentru opere muzicale si ISRC (International Standard Recording Code - numarul international standard pentru inregistrari) pentru fonograme;
e) bazele de date ale organismelor de gestiune colectiva relevante, in special in cazul autorilor, artistilor interpreti sau executanti, producatorilor de fonograme si producatorilor din domeniul audiovizual;
f) genericul si alte informatii care figureaza pe ambalajul operelor;
g) baze de date ale unor asociatii relevante care reprezinta o categorie specifica de titulari de drepturi .




Documente Atasate
legea_8_1996_actualizata_2019_PDF.pdf

Afişează LEGEA nr. 8/1996, Actualizata 2019, privind dreptul de autor si drepturile conexe pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 8/1996    Drepturi de autor    Legea 15/2019    Legea drepturilor de autor actualizata

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia ICCJ nr. 2/2017. Consilierul in proprietate industriala poate reprezenta in instanta persoana juridica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Utilizarea unor fotografii in cadrul unei emisiuni tv. Nume patronimic inregistrat ca marca. Neindeplinirea cerintei legale a utilizarii semnului pentru servicii cu titlu de marca
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 104 din 22 ianuarie 2016

Prin sentinta penala nr.3310/25.11.2003 a Judecatoriei Galati pronuntata in dosarul nr.1473/2003, avand ca obiect infractiunea prev. de art.142 lit.a
Pronuntaţă de: Judecatoria Galati Sentinta penala 3310 (25.11.2003)

Prin sentinta penala nr.3310/25.11.2003 a Judecatoriei Galati pronuntata in dosarul nr.1473/2003, avand ca obiect infractiunea prev. de art.142 lit.a
Pronuntaţă de: Judecatoria Galati Sentinta penala 3310 (25.11.2003)

Prin sentinta penala nr.3310/25.11.2003 a Judecatoriei Galati pronuntata in dosarul nr.1473/2003, avand ca obiect infractiunea prev. de art.142 lit.a
Pronuntaţă de: Judecatoria Galati Sentinta penala 3310 (25.11.2003)

Drept de autor. Efectele juridice ale inregistrarii operei la ORDA
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Coregraf. Drepturi banesti acordate in baza Legii 8/1996
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Pronuntata in sedinta publica din 27.01.2010

Actiune in constatarea dreptului de autor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Pronuntata in sedinta publica din 05.03.2009

Obligarea la plata sumei reprezentand cheltuieli de judecata
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Decizie nr. 1978 din data 16.09.2011

Drept de autor. Lucrare cu caracter didactic. Inexistenta plagiatului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia civila si de proprietate intelectuala, decizia nr. 8 din 11 ianuarie 2011



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Vanzarea unor carti electronice de ocazie prin intermediul unui site internet constituie o comunicare publica supusa autorizarii autorului
Sursa: EuroAvocatura.ro

Un semn care evoca marijuana nu poate fi inregistrat
Sursa: EuroAvocatura.ro

Un furnizor de acces la internet poate fi obligat sa blocheze accesul clientilor sai la un site web care aduce atingere dreptului de autor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Se poate prezuma juris tantum ca suporturile de inregistrare vandute unor persoane private vor fi utilizate in scopuri personale
Sursa: EuroAvocatura.ro

Punerea in libera circulatie si distrugerea "marfurilor contrafacute"
Sursa: EuroAvocatura.ro

Organismele de radiodifuziune televizata pot interzice retransmiterea prin internet a emisiunilor lor de catre o alta societate
Sursa: EuroAvocatura.ro