din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3017 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii

Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii

  Publicat: 18 Jan 2019       5370 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii

Publicata in Monitorul Oficial nr. 37 din 14.01.2019

Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Denumire data monedei unice europene.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
A fost promulgat la 11.09.1865
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Inscris intocmit de organul competent si in conditiile prevazute de lege, in baza caruia se poate efectua executarea silita.
Data la care o obligatie devine exigibila si la care trebuie sa se plateasca o anumita suma, sa se presteze un serviciu,
Drept al uneia dintre persoanele care sunt subiect intr-un raport juridic de obligatie, denumita creditor, de a pretinde celeilalte parti, denumita debitor, indeplinirea obligatiei acesteia.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Clasificarea activitatilor din economia nationala.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Orice masura de sprijin acordata de catre stat sau de catre unitatile administrative-teritoriale, din resursele de stat sau resurse ale unitatilor administrative-teritoriale
Orice masura de sprijin acordata de catre stat sau de catre unitatile administrative-teritoriale, din resursele de stat sau resurse ale unitatilor administrative-teritoriale

(3) Directiile pentru agricultura judetene si a municipiului Bucuresti intocmesc lista cuprinzand beneficiarii ajutoarelor de stat si sumele acordate potrivit prevederilor prezentei legi.
(4) Lista se publica pe site-ul directiilor pentru agricultura judetene si a municipiului Bucuresti, se actualizeaza corespunzator si se transmite Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, dupa fiecare reactualizare, pentru publicare pe site-ul oficial al institutiei.
(5) Dupa receptia de inchidere a investitiilor efectuate prin Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii, prevazuta la art. 12 alin. (5), directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti si reprezentantul A.N.P.A. efectueaza anual controlul la fata locului la beneficiarii care au realizat investitii prin Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii, pana la data de 15 noiembrie a fiecarui an, si intocmesc procese-verbale de constatare pe care le transmit la directia tehnica de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pana la data de 1 decembrie a fiecarui an.

CAPITOLUL IV
Durata de aplicare si bugetul schemei de ajutor de stat



Articolul 16. Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii se desfasoara incepand cu anul 2019.

Articolul 17. (1) Valoarea totala a ajutorului de stat este echivalentul in lei al sumei de 40 milioane euro si se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
(2) Plafoanele anuale si cursul leu/euro se aproba prin ordin comun al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale si al ministrului finantelor publice.
(3) Sumele alocate ramase necheltuite se reporteaza pentru anul urmator celui pentru care s-a facut repartizarea.
(4) Conditiile de eligibilitate, cheltuielile eligibile, modul de acordare a finantarii, precum si modalitatile de verificare si control se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.


CAPITOLUL V
Dispozitii finale

Art. 18. (1) Se considera ajutor de stat utilizat abuziv sumele incasate prin incalcarea conditiilor prevazute la art. 12 si 14 din prezenta lege.
(2) Sumele reprezentand ajutor de stat utilizat abuziv, prevazut la alin. (1), sunt creante bugetare, pentru recuperarea acestora aplicandu-se in mod corespunzator dispozitiile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. Inscrisurile intocmite de catre directiile pentru agricultura judetene, pe baza notelor de constatare redactate de catre reprezentantii directiilor pentru agricultura judetene si reprezentantul A.N.P.A., prin care se individualizeaza sumele de recuperat exprimate in moneda nationala, constituie titluri de creanta si cuprind elementele actului administrativ fiscal prevazut de Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Titlurile de creanta pot fi contestate pe cale administrativa, potrivit legii, la organul emitent, iar dupa solutionarea acestei contestatii o noua contestatie poate fi depusa la sediul instantei judecatoresti competente, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Titlul de creanta constituie titlu executoriu la data expirarii termenului de scadenta prevazut in acesta.
(5) Titlurile executorii, impreuna cu dovada comunicarii acestora catre debitor, se transmit organelor fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea recuperarii debitului dupa expirarea termenului de contestare pentru titlurile de creanta necontestate sau dupa ramanerea definitiva a acestora in sistemul cailor administrative de atac ori dupa pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive.
(6) Cuantumul obligatiilor fiscale accesorii se calculeaza de catre directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de la data scadentei si pana la data transmiterii catre organele fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, potrivit alin. (5), iar organele fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor calcula obligatii fiscale accesorii de la data transmiterii titlurilor executorii si pana la data stingerii sumelor prevazute in acestea.
(7) Obligatiile fiscale accesorii calculate de catre directiile agricole judetene, respectiv a municipiului Bucuresti vor fi individualizate intr-un titlu de creanta, dispozitiile alin. (2) - (5) aplicandu-se in mod corespunzator.
(8) In procedura insolventei, inscrierea creantei bugetare la masa credala se face de catre directiile agricole judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(9) Sumele incasate potrivit prevederilor alin. (2) sunt venituri la bugetul de stat .

Articolul 19. (1) Schema de ajutor de stat prevazuta de prezenta lege se notifica la Comisia Europeana de catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.

(2) In situatia in care decizia Comisiei Europene de acordare a ajutorului de stat contine prevederi noi sau diferite fata de schema notificata, prevederile schemei de ajutor de stat se completeaza si/sau se modifica in mod corespunzator.

Articolul 20. Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezenta lege.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

ANEXA Nr. 1
Nr. . . . . . . . . . . data . . . . . . . . . .
CERERE DE INSCRIERE IN PROGRAM
(model)
Catre,
Directia pentru Agricultura Judeteana . . . . . . . . . ./a municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata:
persoana juridica/PFA sau IF sau II . . . . . . . . . ., cu sediul in localitatea . . . . . . . . . ., judetul . . . . . . . . . ., inscrisa la registrul comertului cu nr. . . . . . . . . . ., CUI/CIF . . . . . . . . . ., cod CAEN . . . . . . . . . ., cont bancar . . . . . . . . . . deschis la . . . . . . . . . ., reprezentata legal de . . . . . . . . . ., CNP . . . . . . . . . ., legitimat cu C.I. serie . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . .
mentionez ca: . . . . . . . . . .
Ma angajez:
- sa respect conditiile si modalitatile de acordare a ajutorului de stat conform reglementarilor nationale;
- sa notific in scris directiei pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 10 zile lucratoare, orice modificare privitoare la informatiile declarate in cererea de ajutor de stat, anexand documentele justificative pentru aceste modificari;
- sa furnizez orice document justificativ care imi va fi solicitat si sa ma supun oricarui/oricarei control/verificari la fata locului;
- sa restitui ajutorul de stat incasat cu dobanzi si penalitati calculate de la data incasarii ajutorului de stat, la simpla solicitare a directiei pentru agricultura judetene/a municipiului Bucuresti, daca in urma controlului efectuat in baza art. 15 alin. (5) din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii se constata ca ajutorul de stat a fost utilizat abuziv potrivit art. 18 alin. (1) din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii pe baza proceselor-verbale de constatare.

Solicit inscrierea in Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii pentru realizarea investitiei (denumire) . . . . . . . . . . si depun urmatoarele documente:
. . . . . . . . . .
NOTA:
- documentele prevazute la art. 8 din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii:





Afişează Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 28/2019    Pescuit    Schema de ajutor    Ajutor de stat

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 383/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii privind aprobarea OUG nr. 85/2016
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Franta s-a adresat Comisiei cu o plangere impotriva proiectului de lege al Marii Britanii privind marimea ochiurilor de la plasele de pescuit
Pronuntaţă de: Cazul: France vs. UK (Re Fishing Net Mesh Sizes), 1979, nr.141/78

Capitanul Kirk, un pescar danez, a fost acuzat de pescuit in zona de 12 mile de la coasta britanica, ceea ce contravine legislatiei Regatului Unit
Pronuntaţă de: Cazul: R vs. Kent Kirk, 1984, nr.63/83

In urma preocuparii in legatura cu natura relatiei dintre proprietarii unui numar de ambarcatiuni de pescuit si Regatul Unit, a fost adoptat, in 1988,
Pronuntaţă de: Cazul: R. vs. Secretary of State for Transport, ex parte Factortame, nr.C-213/89, 1990

Franta s-a adresat Comisiei cu o plangere impotriva proiectului de lege al Marii Britanii privind marimea ochiurilor de la plasele de pescuit
Pronuntaţă de: Cazul: France vs. UK (Re Fishing Net Mesh Sizes), 1979, nr.141/78

Capitanul Kirk, un pescar danez, a fost acuzat de pescuit in zona de 12 mile de la coasta britanica, ceea ce contravine legislatiei Regatului Unit
Pronuntaţă de: Cazul: R vs. Kent Kirk, 1984, nr.63/83

In urma preocuparii in legatura cu natura relatiei dintre proprietarii unui numar de ambarcatiuni de pescuit si Regatul Unit, a fost adoptat, in 1988,
Pronuntaţă de: Cazul: R. vs. Secretary of State for Transport, ex parte Factortame, nr.C-213/89, 1990

Franta s-a adresat Comisiei cu o plangere impotriva proiectului de lege al Marii Britanii privind marimea ochiurilor de la plasele de pescuit
Pronuntaţă de: Cazul: France vs. UK (Re Fishing Net Mesh Sizes), 1979, nr.141/78

Capitanul Kirk, un pescar danez, a fost acuzat de pescuit in zona de 12 mile de la coasta britanica, ceea ce contravine legislatiei Regatului Unit
Pronuntaţă de: Cazul: R vs. Kent Kirk, 1984, nr.63/83

In urma preocuparii in legatura cu natura relatiei dintre proprietarii unui numar de ambarcatiuni de pescuit si Regatul Unit, a fost adoptat, in 1988,
Pronuntaţă de: Cazul: R. vs. Secretary of State for Transport, ex parte Factortame, nr.C-213/89, 1990



Articole Juridice

CJUE nu este competenta sa se pronunte asupra unui diferend frontalier cu caracter international care nu tine de dreptul Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Faptele salariatului care pot constitui abateri disciplinare. Spete si doctrina relevante
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind salariul minim brut pe tara garantat in plata aplicabil de la 1 ianuarie 2019 si legea zilierilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Reglementarea activitatii zilierilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Fondul European pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala
Sursa: CartiAgricole.ro

Phishing-ul
Sursa: Securizare.ro