din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3233 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii

INTEGRAL: Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii


Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii

Publicata in Monitorul Oficial nr. 37 din 14.01.2019


CAPITOLUL I


Dispozitii generale
Articolu 1. Se aproba Programul multianual de sustinere a activitatii producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii, denumit in continuare Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii.

Articolul 2. (1) Scopul prezentei legi il reprezinta instituirea unei scheme de ajutor de stat, avand ca obiectiv implementarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii in vederea imbunatatirii nivelului de performanta si sustenabilitate al fermelor de acvacultura, prin imbunatatirea productiei.
(2) Ajutorul de stat prevazut la alin. (1) se acorda potrivit sectiunii 5.1. pct. 86 din Comunicarea Comisiei - Orientari pentru examinarea ajutoarelor de stat in sectorul pescuitului si acvaculturii, publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 217/1 din 2 iulie 2015.
(3) Schema de ajutor de stat se notifica la Comisia Europeana, conform dispozitiilor art. 108 alin. (3) din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, cu modificarile si completarile ulterioare, denumit in continuare Tratat.
(4) Schema de ajutor de stat se aplica pe intreg teritoriul Romaniei incepand cu anul 2019.

Articolul 3. - In sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
a) ajutor de stat - orice masura care indeplineste criteriile stabilite la art. 107 alin. (1) din Tratat;
b) ajutor individual de stat - un ajutor de stat ad-hoc sau acordarea de ajutoare de stat unor beneficiari individuali pe baza unei scheme de ajutoare de stat;
c) data acordarii ajutorului de stat - data la care este conferit beneficiarului dreptul legal de a primi ajutorul de stat, in temeiul regimului juridic national aplicabil;
d) IMM-uri sau intreprinderi mici si mijlocii - intreprinderile care indeplinesc criteriile prevazute in anexa nr. I "Definitia IMM-urilor" la Regulamentul (UE) nr. 1.388/2014 al Comisiei din 16 decembrie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare acordate intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in productia, prelucrarea si comercializarea produselor obtinute din pescuit si acvacultura ca fiind compatibile cu piata interna in aplicarea art. 107 si 108 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 369/37 din 24 decembrie 2014;
e) intensitatea ajutorului de stat - cuantumul brut al ajutorului de stat exprimat ca procent din costurile eligibile, inainte de deducerea impozitelor sau a altor taxe;
f) intreprindere aflata in dificultate - o intreprindere care se afla in cel putin una dintre situatiile urmatoare:
(i) in cazul unei societati cu raspundere limitata, alta decat un IMM care a fost infiintat de mai putin de 3 ani, atunci cand mai mult de jumatate din capitalul sau subscris s-a diminuat ca urmare a pierderilor acumulate. Aceasta situatie survine atunci cand scaderea pierderilor acumulate din rezerve si din toate celelalte elemente considerate in general ca facand parte din capitalul propriu al societatii conduce la un rezultat cumulat negativ care depaseste jumatate din capitalul social subscris. In sensul prezentei dispozitii, "societate cu raspundere limitata" se refera, in special, la tipurile de societati comerciale mentionate in anexa nr. I la Directiva 2013/34/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 iunie 2013 privind situatiile financiare anuale, situatiile financiare consolidate si rapoartele conexe ale anumitor tipuri de intreprinderi, de modificare a Directivei 2006/43/CE a Parlamentului European si a Consiliului si de abrogare a Directivelor 78/660/CEE si 83/349/CEE ale Consiliului, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 182/19 din 29 iunie 2013, iar "capital social" nu include, acolo unde este cazul, primele de emisiune;
(ii) in cazul unei societati in care cel putin unii dintre asociati au raspundere nelimitata pentru creantele societatii, alta decat un IMM care a fost infiintat de mai putin de 3 ani, atunci cand mai mult de jumatate din capitalul propriu, astfel cum reiese din contabilitatea societatii, a disparut ca rezultat al pierderilor acumulate. In sensul prezentei dispozitii, "o societate comerciala in care cel putin unii dintre asociati au raspundere nelimitata pentru creantele societati" se refera in special la acele tipuri de societati comerciale mentionate in anexa nr. II la Directiva 2013/34/UE;
(iii) atunci cand societatea face obiectul unei proceduri colective de insolventa sau indeplineste criteriile prevazute in dreptul intern pentru ca o procedura colectiva de insolventa sa fie deschisa la cererea creditorilor sai;
(iv) atunci cand societatea a primit ajutor pentru salvare si nu a rambursat inca imprumutul sau nu a incetat garantia sau a primit ajutor pentru restructurare si face inca obiectul unui plan de restructurare;


(v) in cazul unei societati care nu este un IMM, atunci cand, in ultimii doi ani:


- raportul datorii/capitaluri proprii al societatii este mai mare de 7,5; si
- capacitatea de acoperire a dobanzilor calculata pe baza EBITDA se situeaza sub 1,0;
g) intreprindere mare - o intreprindere care nu indeplineste criteriile prevazute in anexa nr. I "Definitia IMM-urilor" la Regulamentul (UE) nr. 1.388/2014;
h) produse obtinute din pescuit si acvacultura - produsele enumerate in anexa nr. I "Produse pescaresti si de acvacultura care fac obiectul organizarii comune a pietelor" la Regulamentul (UE) nr. 1.379/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1.184/2006 si (CE) nr. 1.224/2009 ale Consiliului si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 354/1 din 28 decembrie 2013;
i) Registrul ajutoarelor de stat - conform celor detaliate in cadrul sectiunii 3.9 - Transparenta din Comunicarea Comisiei privind Orientarile pentru examinarea ajutoarelor de stat in sectorul pescuitului si acvaculturii;
j) schema de ajutoare de stat - orice act pe baza caruia, fara sa fie nevoie de masuri de punere in aplicare suplimentare, pot fi acordate ajutoare individuale intreprinderilor definite la lit. d) si g), precum si orice act pe baza caruia pot fi acordate ajutoare care nu sunt legate de un proiect specific uneia sau mai multor intreprinderi, pentru o perioada nedefinita de timp si/sau intr-un cuantum nedefinit;
k) sectorul pescuitului si al acvaculturii - sectorul economiei care include toate activitatile de productie, prelucrare si comercializare a produselor obtinute din pescuit si acvacultura.



CAPITOLUL II
Beneficiari, criterii de eligibilitate, cheltuieli eligibile, intensitatea si valoarea ajutorului de stat

Art. 4. Ajutorul de stat prevazut la art. 2 se acorda beneficiarilor producatori din sectorul pescuitului si acvaculturii, astfel:
a) persoanelor fizice autorizate, denumite in continuare PFA, intreprinderilor individuale, denumite in continuare II, si intreprinderilor familiale, denumite in continuare IF, constituite in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;
b) persoanelor juridice.

Articolul 5. Prevederile prezentei legi nu se aplica beneficiarilor prevazuti la art. 4, daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) sunt intreprinderi aflate in dificultate, asa cum sunt definite la art. 3 lit. f);
b) fac obiectul unei decizii de recuperare a unui ajutor de stat, daca aceasta decizie de recuperare nu a fost deja executata, conform prevederilor legale.

Articolul 6. Cheltuielile eligibile necesare realizarii investitiilor obtinute in baza prevederilor prezentei legi sunt:
a) constructia de centre de reproducere a speciilor de pesti folositi in acvacultura sau care urmeaza a fi introduse;


b) modernizarea si/sau extinderea centrelor existente de reproducere a pestilor;
c) achizitionarea sau achizitionarea prin leasing de utilaje si echipamente;
d) costurile generale legate de investitiile prevazute la lit. a)-c), cum ar fi onorariile pentru specialisti si consultanti, onorariile pentru consiliere privind sustenabilitatea de mediu si sustenabilitatea economica, inclusiv studiile de fezabilitate;
e) achizitionarea sau dezvoltarea de software;
f) investitiile care vizeaza reducerea impactului negativ sau sporirea efectelor pozitive asupra mediului si cresterea utilizarii eficiente a resurselor;
g) investitii care au ca rezultat o reducere considerabila a impactului intreprinderilor din domeniul acvaculturii asupra utilizarii si a calitatii apei prin reducerea substantelor chimice, antibioticelor si a altor medicamente utilizate sau prin imbunatatirea calitatii apei rezultate, inclusiv prin utilizarea sistemelor de acvacultura multitrofice.

Articolul 7. (1) Nivelul ajutorului de stat pentru cheltuielile eligibile prevazute la art. 6 este de 40% din totalul cheltuielilor eligibile.
(2) Intensitatea ajutorului de stat poate fi majorat cu 20%, dar nu mai mult de 90%, pentru cheltuielile eligibile prevazute la art. 6 lit. a) -f), pentru:
a) fermierii care au cel putin 5 ani vechime in activitatea de acvacultura si tinerii fermieri;
b) investitiile care se realizeaza in zone care se confrunta cu constrangeri naturale sau alte constrangeri specifice;
c) membrii organizatiilor de producatori din acvacultura.



CAPITOLUL III
Modalitatea de accesare a Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii

Art. 8. -
Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi, beneficiarii prevazuti la art. 4 depun cererea de inscriere in Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii la directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, pe a caror raza teritoriala se afla amplasate fermele de acvacultura, denumita in continuare cerere de inscriere, al carei model este prevazut in anexa nr. 1, insotita de urmatoarele documente:
a) imputernicire/procura notariala si o copie a BI/CI al/a reprezentantului legal;
b) copie a certificatului de inregistrare la Oficiul National al Registrului Comertului, precum si copie a BI/CI al/a imputernicitului persoana fizica, dupa caz;
c) copie de pe actul constitutiv;
d) declaratie pe propria raspundere conform modelului prevazut in anexa nr. 2;
e) dovada cont activ banca/trezorerie;


f) documentele justificative care atesta desfasurarea activitatilor din acvacultura pentru care se solicita ajutorul de stat.

Articolul 9. (1) Directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti inregistreaza cererile de inscriere prevazute la art. 8 si verifica administrativ documentele anexate.
(2) Gestionarea schemei de ajutor de stat prevazute de prezenta lege se asigura de catre un functionar din cadrul directiilor pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, numit prin decizie a directorului executiv.

Articolul 10. (1) Dupa inscrierea in Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii pentru obtinerea ajutorului de stat, beneficiarii depun cererea de finantare la directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, unde s-au inregistrat cererile de inscriere, al carei model este prevazut in anexa nr. 3, insotita de urmatoarele documente:
a) studiul de fezabilitate pentru tipul de investitie solicitat;
b) extras de carte funciara si ridicare topografica pentru terenul pe care se realizeaza investitia;
c) certificat de urbanism.
(2) Directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti inregistreaza cererile de finantare si transmit spre avizare Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura, denumita in continuare A.N.P.A., documentele anexate, in corelare cu datele din cererile de inscriere, in termen de maximum 5 zile lucratoare.
(3) Dupa verificare si avizare de catre A.N.P.A., directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti aproba ajutorul de stat.

Articolul 11. Pentru acordarea avansului beneficiarii trebuie sa depuna urmatoarele documente aferente investitiei:
a) autorizatia de constructie;
b) studiul geotehnic;
c) avizul sanitar-veterinar;
d) avizul de mediu;
e) avizul emis de directia de sanatate publica judeteana;
f) declaratie pe propria raspundere ca nu au accesat sprijin prin Programul operational pentru pescuit si afaceri maritime 2014-2020, denumit in continuare POPAM 2014-2020, pentru aceleasi masuri reglementate de prezenta lege, al carei model este prevazut in anexa nr. 2.

Articolul 12. (1) Dupa acordarea avansului beneficiarii justifica utilizarea acestuia prin facturi care sa fie conforme cu investitiile realizate pana la acel moment si care se incadreaza in tipurile de cheltuieli eligibile prevazute la art. 6.
(2) Decontarea sumelor se face pe baza facturilor care trebuie sa ateste efectuarea cheltuielilor mentionate in cererea de finantare.
(3) Procedura privind modul de derulare a platilor se reglementeaza prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.
(4) In termen de 3 zile de la incasarea avansului, beneficiarii ajutorului de stat marcheaza investitia cu o placa-indicator de dimensiuni minime de 200 cm lungime si 150 cm latime, confectionata din material rezistent, amplasata intr-un loc in care este usor vizibila, pe care se inscriptioneaza "investitie beneficiara a Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii, conform cererii numarul ., de la Directia pentru Agricultura a Judetului ./Municipiului Bucuresti."
(5) La finalizarea investitiei se face receptia acesteia, la care beneficiarul este obligat sa invite un reprezentant al directiei pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, nominalizat potrivit art. 9 alin. (2), si un reprezentant A.N.P.A., iar dupa obtinerea autorizatiilor de functionare se face receptia de inchidere a investitiei prevazute prin Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii, de catre un reprezentant al directiei pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, nominalizat potrivit art. 9 alin. (2), care intocmeste un proces-verbal, al carui model este prevazut in anexa nr. 4, pe care il ataseaza la documentatia fiecarui beneficiar.

Articolul 13. (1) In termen de doua zile lucratoare de la depunerea documentelor prevazute la art. 11, directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti transmit Directiei generale buget-finante si fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale situatia cu sumele necesare pentru plata avansului si a deconturilor saptamanale, al carei model este prevazut in anexa nr. 5.
(2) Directia generala buget-finante si fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale transmite, in termen de maximum 3 zile lucratoare, Ministerului Finantelor Publice situatia centralizatoare, in vederea deschiderii creditelor bugetare, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 6.
(3) Dupa aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de catre Ministerul Finantelor Publice, din bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale se alimenteaza conturile directiilor pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de maximum 5 zile lucratoare.
(4) Directiile pentru agricultura judetene si a municipiului Bucuresti vireaza, in termen de maximum doua zile lucratoare, sumele cuvenite beneficiarilor acestei scheme de ajutor de stat si aplica prevederile art. 15 alin. (4) in ceea ce priveste publicarea beneficiarilor.

Articolul 14. (1) Termenul maxim de realizare a investitiilor, asa cum sunt prevazute la art. 6, este de un an de la incasarea avansului, cu posibilitatea de prelungire a acestuia, la solicitarea beneficiarului, cu maximum 6 luni.
(2) Beneficiarii care au realizat investitii prin Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii trebuie sa desfasoare activitate pe o perioada de minimum 10 ani de la finalizarea investitiei.

Articolul 15. (1) Toate documentele depuse in vederea solicitarii si platii ajutoarelor de stat acordate potrivit prezentei legi se pastreaza la directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, pe o perioada de 10 ani fiscali de la data la care a fost acordat ajutorul de stat.
(2) Toate documentele care atesta ajutorul de stat cuvenit se pastreaza de catre solicitanti pe o perioada de 10 ani fiscali de la data ultimei plati.
(3) Directiile pentru agricultura judetene si a municipiului Bucuresti intocmesc lista cuprinzand beneficiarii ajutoarelor de stat si sumele acordate potrivit prevederilor prezentei legi.
(4) Lista se publica pe site-ul directiilor pentru agricultura judetene si a municipiului Bucuresti, se actualizeaza corespunzator si se transmite Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, dupa fiecare reactualizare, pentru publicare pe site-ul oficial al institutiei.
(5) Dupa receptia de inchidere a investitiilor efectuate prin Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii, prevazuta la art. 12 alin. (5), directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti si reprezentantul A.N.P.A. efectueaza anual controlul la fata locului la beneficiarii care au realizat investitii prin Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii, pana la data de 15 noiembrie a fiecarui an, si intocmesc procese-verbale de constatare pe care le transmit la directia tehnica de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale pana la data de 1 decembrie a fiecarui an.


CAPITOLUL IV
Durata de aplicare si bugetul schemei de ajutor de stat



Articolul 16. Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii se desfasoara incepand cu anul 2019.

Articolul 17. (1) Valoarea totala a ajutorului de stat este echivalentul in lei al sumei de 40 milioane euro si se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
(2) Plafoanele anuale si cursul leu/euro se aproba prin ordin comun al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale si al ministrului finantelor publice.
(3) Sumele alocate ramase necheltuite se reporteaza pentru anul urmator celui pentru care s-a facut repartizarea.
(4) Conditiile de eligibilitate, cheltuielile eligibile, modul de acordare a finantarii, precum si modalitatile de verificare si control se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.



CAPITOLUL V
Dispozitii finale

Art. 18. (1) Se considera ajutor de stat utilizat abuziv sumele incasate prin incalcarea conditiilor prevazute la art. 12 si 14 din prezenta lege.
(2) Sumele reprezentand ajutor de stat utilizat abuziv, prevazut la alin. (1), sunt creante bugetare, pentru recuperarea acestora aplicandu-se in mod corespunzator dispozitiile Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. Inscrisurile intocmite de catre directiile pentru agricultura judetene, pe baza notelor de constatare redactate de catre reprezentantii directiilor pentru agricultura judetene si reprezentantul A.N.P.A., prin care se individualizeaza sumele de recuperat exprimate in moneda nationala, constituie titluri de creanta si cuprind elementele actului administrativ fiscal prevazut de Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Titlurile de creanta pot fi contestate pe cale administrativa, potrivit legii, la organul emitent, iar dupa solutionarea acestei contestatii o noua contestatie poate fi depusa la sediul instantei judecatoresti competente, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Titlul de creanta constituie titlu executoriu la data expirarii termenului de scadenta prevazut in acesta.
(5) Titlurile executorii, impreuna cu dovada comunicarii acestora catre debitor, se transmit organelor fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vederea recuperarii debitului dupa expirarea termenului de contestare pentru titlurile de creanta necontestate sau dupa ramanerea definitiva a acestora in sistemul cailor administrative de atac ori dupa pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive.
(6) Cuantumul obligatiilor fiscale accesorii se calculeaza de catre directiile pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, de la data scadentei si pana la data transmiterii catre organele fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, potrivit alin. (5), iar organele fiscale competente subordonate Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor calcula obligatii fiscale accesorii de la data transmiterii titlurilor executorii si pana la data stingerii sumelor prevazute in acestea.
(7) Obligatiile fiscale accesorii calculate de catre directiile agricole judetene, respectiv a municipiului Bucuresti vor fi individualizate intr-un titlu de creanta, dispozitiile alin. (2) - (5) aplicandu-se in mod corespunzator.
(8) In procedura insolventei, inscrierea creantei bugetare la masa credala se face de catre directiile agricole judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(9) Sumele incasate potrivit prevederilor alin. (2) sunt venituri la bugetul de stat.

Articolul 19. (1) Schema de ajutor de stat prevazuta de prezenta lege se notifica la Comisia Europeana de catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.


(2) In situatia in care decizia Comisiei Europene de acordare a ajutorului de stat contine prevederi noi sau diferite fata de schema notificata, prevederile schemei de ajutor de stat se completeaza si/sau se modifica in mod corespunzator.

Articolul 20. Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezenta lege.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

ANEXA Nr. 1
Nr. . . . . . . . . . . data . . . . . . . . . .
CERERE DE INSCRIERE IN PROGRAM
(model)
Catre,
Directia pentru Agricultura Judeteana . . . . . . . . . ./a municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata:
persoana juridica/PFA sau IF sau II . . . . . . . . . ., cu sediul in localitatea . . . . . . . . . ., judetul . . . . . . . . . ., inscrisa la registrul comertului cu nr. . . . . . . . . . ., CUI/CIF . . . . . . . . . ., cod CAEN . . . . . . . . . ., cont bancar . . . . . . . . . . deschis la . . . . . . . . . ., reprezentata legal de . . . . . . . . . ., CNP . . . . . . . . . ., legitimat cu C.I. serie . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . .
mentionez ca: . . . . . . . . . .
Ma angajez:
- sa respect conditiile si modalitatile de acordare a ajutorului de stat conform reglementarilor nationale;
- sa notific in scris directiei pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 10 zile lucratoare, orice modificare privitoare la informatiile declarate in cererea de ajutor de stat, anexand documentele justificative pentru aceste modificari;
- sa furnizez orice document justificativ care imi va fi solicitat si sa ma supun oricarui/oricarei control/verificari la fata locului;
- sa restitui ajutorul de stat incasat cu dobanzi si penalitati calculate de la data incasarii ajutorului de stat, la simpla solicitare a directiei pentru agricultura judetene/a municipiului Bucuresti, daca in urma controlului efectuat in baza art. 15 alin. (5) din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii se constata ca ajutorul de stat a fost utilizat abuziv potrivit art. 18 alin. (1) din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii pe baza proceselor-verbale de constatare.


Solicit inscrierea in Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii pentru realizarea investitiei (denumire) . . . . . . . . . . si depun urmatoarele documente:
. . . . . . . . . .
NOTA:
- documentele prevazute la art. 8 din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii:
Se inscriu toate documentele depuse, indicandu-se distinct tipul documentului, numarul si data acestuia.
Documentele depuse in copie se certifica de catre reprezentantul directiei pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti imputernicit cu primirea si verificarea cererii si a documentelor insotitoare.
Am fost informat de reprezentantii directiei pentru agricultura judetene, respectiv a municipiului Bucuresti despre:
- receptia investitiei;
- receptia de inchidere a Programului; termenul maxim de realizare a investitiilor este de un an de la incasarea avansului, cu posibilitatea de prelungire a acestuia, la solicitarea beneficiarului, cu maximum 6 luni;
- controalele anuale la fata locului cu privire la indeplinirea conditiei de mentinere a activitatii de productie pentru care s-a primit ajutorul de stat pe o perioada de 10 ani.
Cunoscand ca falsul in declaratii se pedepseste conform art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, declar ca datele inscrise in formularul de cerere si in documentele anexate sunt reale, corecte, complete si perfect valabile.
Ma angajez sa furnizez orice document justificativ care imi va fi solicitat si sa ma supun oricarui control.
Sunt de acord ca datele din cerere sa fie introduse in baza de date, procesate si verificate in vederea calcularii platii si transmise autoritatilor responsabile in vederea elaborarii de studii statistice si de evaluari economice, precum si facute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.
Solicitant,
. . . . . . . . . . Verificat reprezentant DAJ
. . . . . . . . . .
Serviciul regional/Directia pentru Politici
si Inspectii Maritime Constanta ANPA
. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . Aprobat director executiv DAJ
. . . . . . . . . .



ANEXA Nr. 2
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE

(model)
Subscrisa, . . . . . . . . . ., persoana juridica/PFA sau IF sau II . . . . . . . . . ., cu sediul in localitatea . . . . . . . . . ., judetul . . . . . . . . . ., inscrisa la registrul comertului cu nr. . . . . . . . . . ., CUI/CIF . . . . . . . . . ., cod CAEN . . . . . . . . . ., cont bancar . . . . . . . . . . deschis la . . . . . . . . . ., reprezentata legal de . . . . . . . . . ., CNP . . . . . . . . . ., legitimat cu C.I. serie . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . .,
- declar pe propria raspundere ca solicit ajutorul de stat pentru o singura data;
- sa restitui ajutorul de stat incasat cu dobanzi si penalitati calculate de la data incasarii ajutorului, la solicitarea directiei pentru agricultura judetene/a municipiului Bucuresti, daca in urma controlului efectuat in baza art. 15 alin. (5) din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii se constata ca ajutorul de stat a fost utilizat abuziv potrivit art. 18 alin. (1) din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii pe baza proceselor-verbale de constatare;
- declar pe propria raspundere ca nu ma gasesc in una dintre situatiile prevazute la art. 5 din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii pe baza proceselor-verbale de constatare;


- declar pe propria raspundere ca nu am mai accesat sprijin prin POPAM 2014-2020 pentru obiectivul de investitii sprijinit prin Programul de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii.
Cunoscand ca falsul in declaratii se pedepseste conform art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, sustin declaratia mentionata anterior.
Reprezentant legal,
. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .
(nume si prenume, semnatura) Data,
. . . . . . . . . .



ANEXA Nr. 3
Nr. . . . . . . . . . . data . . . . . . . . . .
CERERE DE FINANTARE
(model)
Catre
Directia pentru Agricultura Judeteana . . . . . . . . . ./a Municipiului Bucuresti
Subsemnatul/Subsemnata: . . . . . . . . . ., persoana juridica/PFA sau IF sau II/ . . . . . . . . . ., cu sediul in localitatea . . . . . . . . . ., judetul . . . . . . . . . ., inscrisa la registrul comertului cu nr. . . . . . . . . . ., CUI/CIF . . . . . . . . . ., cod CAEN . . . . . . . . . ., cont bancar . . . . . . . . . . deschis la . . . . . . . . . ., reprezentata legal de . . . . . . . . . ., CNP . . . . . . . . . ., legitimat cu C.I. serie . . . . . . . . . . nr. . . . . . . . . . .,
solicit plata aferenta Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii pentru realizarea investitiei (denumire) . . . . . . . . . ., a carei valoare este de . . . . . . . . . . lei, si depun urmatoarele documente:
. . . . . . . . . .
NOTA:
- documentele prevazute la art. 10 alin. (1) din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii:
Se inscriu toate documentele depuse, indicandu-se distinct tipul documentului, numarul si data acestuia. Documentele depuse in copie se certifica de catre reprezentantul directiei pentru agricultura judetene/a municipiului Bucuresti imputernicit cu primirea si verificarea cererii si a documentelor insotitoare.
Dupa aprobarea cererii de finantare, ma angajez sa depun urmatoarele documente:
. . . . . . . . . .
NOTA:
- documentele prevazute la art. 11 din Legea nr. 28/2019 privind aprobarea Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii:
Se inscriu toate documentele depuse, indicandu-se distinct tipul documentului, numarul si data acestuia. Documentele depuse in copie se certifica de catre reprezentantul directiei pentru agricultura judetene/a municipiului Bucuresti imputernicit cu primirea si verificarea cererii si a documentelor insotitoare.
Declar ca detin . . . . . . . . . ., in localitatea . . . . . . . . . ., judetul . . . . . . . . . ., si marchez investitia cu o placa-indicator de dimensiuni minime de 200 cm lungime si 150 cm latime, confectionata din material rezistent, amplasata intr-un loc in care este usor vizibila, pe care se inscriptioneaza "investitie beneficiara a Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii, conform cererii numarul . . . . . . . . . ., de la Directia pentru Agricultura a Judetului . . . . . . . . . ./a Municipiului Bucuresti".


Ma angajez:
- sa finalizez investitia in maximum un an de la incasarea avansului, cu posibilitatea de prelungire a acestuia cu maximum 6 luni;
- sa mentin activitatea de productie in investitia pentru care s-a primit ajutorul de stat pentru cel putin 10 ani de la finalizarea investitiei.
Sunt de acord ca datele din cerere sa fie introduse in baza de date, procesate si verificate in vederea calcularii platii si transmise autoritatilor responsabile in vederea elaborarii de studii statistice si de evaluari economice, precum si facute publice cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.
Solicitant,
. . . . . . . . . . Verificat reprezentant DAJ
. . . . . . . . . . Aprobat director executiv DAJ
. . . . . . . . . .



ANEXA Nr. 4
Proces-verbal pentru receptia de inchidere a Programului
(model)
Numele si prenumele . . . . . . . . . ., functia . . . . . . . . . . legitimatia nr. . . . . . . . . . .
Numele si prenumele . . . . . . . . . ., functia . . . . . . . . . . legitimatia nr. . . . . . . . . . .,
in calitate de reprezentanti ai Directiei pentru Agricultura judetene/a municipiului Bucuresti si ai Serviciului regional/Directiei pentru Politici si Inspectii Maritime Constanta ANPA . . . . . . . . . .,
am constatat urmatoarele:
persoana juridica/PFA sau IF sau II/ . . . . . . . . . ., cu sediul in localitatea . . . . . . . . . ., judetul . . . . . . . . . ., inscrisa la registrul comertului cu nr. . . . . . . . . . ., CUI/CIF . . . . . . . . . ., cod CAEN . . . . . . . . . ., cont bancar . . . . . . . . . . , deschis la . . . . . . . . . . , reprezentata legal de . . . . . . . . . ., CNP . . . . . . . . . ., legitimat cu C.I. serie . nr. . . . . . . . . . ., a infiintat . . . . . . . . . . in localitatea . . . . . . . . . ., judetul . . . . . . . . . .
Indicator cu dimensiunile de circa 200 x 150 cm, pe care sa se gaseasca inscriptia "investitie beneficiara a Programului de sustinere a producatorilor din sectorul pescuitului si acvaculturii, conform cererii numarul . . . . . . . . . ., de la Directia pentru Agricultura a Judetului . . . . . . . . . ./a municipiului Bucuresti".
Da a–ˇ Nu a–ˇ
Alte mentiuni: . . . . . . . . . .
Am constatat.
Reprezentant DAJ,
. . . . . . . . . .
Reprezentant ANPA,
. . . . . . . . . . Sunt de acord cu constatarea.
Solicitant,
. . . . . . . . . .



ANEXA Nr. 5
DIRECTIA PENTRU AGRICULTURA A JUDETULUI . . . . . . . . . ./MUNICIPIULUI BUCURESTI
Director executiv (nume, prenume, semnatura si stampila) . . . . . . . . . .
SITUATIA CENTRALIZATOARE
a sumelor necesare reprezentand decont
perioada . . . . . . . . . .
(model)

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale
Directia pentru Agricultura Judeteana . . . . . . . . . ./a Municipiului Bucuresti
Nr. crt. Beneficiarul Investitia infiintata prin Program Valoarea totala a investitiei aprobata (lei) Suma decontata (lei) perioada . . . Suma ramasa de platit
(lei)
(0) (1) (2) (3) (4) (5)
TOTAL:



ANEXA Nr. 6
SITUATIE CENTRALIZATOARE
(model)
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale
Se aproba.
Ordonator principal de credite,
. . . . . . . . . .
Nr. crt. Judetul Suma totala aprobata (lei)
(0) (1) (2)
1.
2.
3.
. . .
TOTAL:
Directia generala buget-finante si fonduri europene
Director general,
. . . . . . . . . .
(semnatura si stampila)





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice