OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ
(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici se poate realiza si ulterior perioadei cuprinse intre 1 ianuarie-31 martie din anul urmator perioadei evaluate, in situatia in care raportul de serviciu ori, dupa caz, raportul de munca al evaluatorului este suspendat pe parcursul intregii perioade de evaluare. In acest caz, evaluarea se realizeaza in termen de 5 zile lucratoare de la expirarea perioadei de evaluare, cu aplicarea corespunzatoare a art. 15 alin. (1) lit. b) din prezenta anexa.
Articolul 15
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 14 alin. (1) din prezenta anexa, evaluarea functionarilor publici se realizeaza pentru o alta perioada, in oricare dintre urmatoarele situatii:
a) la modificarea, suspendarea sau incetarea raporturilor de serviciu ale functionarilor publici in conditiile legii, daca perioada efectiv lucrata este de cel putin 30 de zile consecutive;
b) la modificarea, suspendarea sau incetarea raportului de serviciu ori, dupa caz, a raportului de munca al evaluatorului, in conditiile legii, daca perioada efectiv coordonata este de cel putin 30 de zile consecutive. In cazul in care evaluatorul se afla in imposibilitatea de drept sau de fapt constatata prin act administrativ de a realiza efectiv evaluarea, calitatea de evaluator revine persoanei care are calitatea de contrasemnatar al raportului de evaluare la data incetarii, suspendarii sau modificarii, in conditiile legii, a raportului de serviciu sau, dupa caz, a raportului de munca al evaluatorului, cu aplicarea corespunzatoare a dispozitiilor legale in ceea ce priveste desemnarea unui alt contrasemnatar, atunci cand este posibil, potrivit structurii organizatorice;
c) atunci cand pe parcursul perioadei evaluate functionarul public este promovat in clasa sau in grad profesional.
(2) Evaluarea realizata in situatiile prevazute la alin. (1) se numeste evaluare partiala si are in vedere evaluarea obiectivelor individuale prevazuta la art. 485 alin. (3) din prezentul cod.
(3) Evaluarea partiala se realizeaza la data sau in termen de 10 zile lucratoare de la data intervenirii situatiilor prevazute la alin. (1) si va fi luata in considerare la evaluarea anuala.
(4) Evaluarea partiala a functionarilor publici nu este necesara in situatia in care raportul de serviciu al functionarului public se modifica prin delegare, se suspenda in conditiile art. 513 alin. (1) lit. e), h), i) si j) din prezentul cod sau, dupa caz, inceteaza in conditiile art. 517 alin. (1) lit. a) si b) din prezentul cod.
Articolul 16
(1) In vederea realizarii componentei evaluarii performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici de executie si de conducere prevazute la art. 485 alin. (3) lit. a) din prezentul cod, la inceputul perioadei evaluate persoana care are calitatea de evaluator stabileste obiectivele individuale pentru functionarii publici a caror activitate o coordoneaza si indicatorii de performanta utilizati in evaluarea gradului si modului de atingere a acestora.
(2) Obiectivele prevazute la alin. (1) se stabilesc in conformitate cu atributiile din fisa postului, prin raportare la functia publica detinuta, gradul profesional al acesteia, cunostintele teoretice si practice si abilitatile necesare exercitarii functiei publice detinute de functionarul public si corespund obiectivelor compartimentului in care isi desfasoara activitatea functionarul public.
(3) Indicatorii de performanta prevazuti la alin. (1) se stabilesc pentru fiecare obiectiv individual, in conformitate cu nivelul atributiilor titularului functiei publice, prin raportare la cerintele privind cantitatea si calitatea muncii prestate.
(4) In toate situatiile obiectivele individuale si indicatorii de performanta se aduc la cunostinta functionarului public la inceputul perioadei evaluate.
(5) Obiectivele individuale si indicatorii de performanta pot fi revizuiti trimestrial sau ori de cate ori intervin modificari in activitatea ori in structura organizatorica a autoritatii sau institutiei publice. Prevederile alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
(6) Criteriile de performanta pentru realizarea componentei evaluarii performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici potrivit art. 485 alin. (3) lit. b) din prezentul cod sunt prevazute la art. 29 lit. b) din prezenta anexa.
Articolul 17
(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale se realizeaza in urmatoarele etape:
a) completarea raportului de evaluare a performantelor profesionale individuale de catre evaluator;
b) interviul;
c) contrasemnarea raportului de evaluare de catre persoana prevazuta la art. 12 alin. (2) din prezenta anexa;
d) aprobarea raportului de evaluare de catre persoana prevazuta la art. 12 alin. (4) din prezenta anexa.
(2) Raportul de evaluare a performantelor profesionale individuale este un document distinct, denumit in continuare raport de evaluare, in care evaluatorul:
a) acorda note pentru fiecare componenta a evaluarii obiectivelor individuale prevazuta la art. 485 alin. (3) din prezentul cod;
b) consemneaza rezultatele deosebite ale functionarului public, dificultatile obiective intampinate de acesta in perioada evaluata si orice alte observatii pe care le considera relevante;
c) stabileste punctajul final si calificativul acordat;
d) stabileste necesitatile de formare profesionala pentru anul urmator perioadei evaluate;
e) stabileste obiectivele individuale pentru anul urmator perioadei evaluate.
(3) Interviul este o discutie intre evaluator si functionarul public evaluat in cadrul careia se aduce la cunostinta functionarului public evaluat continutul raportului de evaluare, se discuta aspectele cuprinse in acesta, avand ca finalitate semnarea si datarea raportului, de catre evaluator si de catre functionarul public evaluat.
(4) In cazul in care intre functionarul public evaluat si evaluator exista diferente de opinie asupra continutului raportului de evaluare se procedeaza astfel:
a) in situatia in care se ajunge la un punct de vedere comun, evaluatorul poate modifica raportul de evaluare;
b) in situatia in care nu se ajunge la un punct de vedere comun, functionarul public consemneaza comentariile sale in raportul de evaluare, in sectiunea dedicata.
(5) In situatia in care functionarul public evaluat refuza sa semneze raportul de evaluare, acest aspect se consemneaza intr-un proces-verbal intocmit de catre evaluator si semnat de catre acesta si un martor . Refuzul functionarului public evaluat de a semna raportul de evaluare nu impiedica producerea efectelor juridice ale acestuia.
Articolul 18
(1) In aplicarea art. 485 alin. (3) din prezentul cod, pentru fiecare dintre elementele prevazute la lit. a) si b), evaluatorul acorda note de la 1 la 5. Nota 1 reprezinta nivelul minim de atingere a fiecaruia dintre obiectivele individuale in raport cu indicatorii de performanta si, respectiv, nivelul minim apreciat de indeplinire a fiecaruia dintre criteriile de performanta, iar nota 5 reprezinta nivelul maxim.
(2) Nota finala acordata pentru elementul prevazut la art. 485 alin. (3) lit. a) din prezentul cod reprezinta media aritmetica a notelor acordate pentru indeplinirea fiecarui obiectiv individual, inclusiv a celor revizuite, daca s-a impus revizuirea acestora pe parcursul perioadei evaluate.
(3) Nota finala acordata pentru elementul prevazut la art. 485 alin. (3) lit. b) din prezentul cod reprezinta media aritmetica a notelor acordate pentru indeplinirea fiecarui criteriu de performanta .
(4) Punctajul final al evaluarii performantelor profesionale individuale este media aritmetica a notelor obtinute pentru obiectivele individuale si criteriile de performanta, potrivit alin. (2) si (3).
(5) In urma evaluarii performantelor profesionale individuale, functionarului public i se acorda unul dintre urmatoarele calificative: foarte bine, bine, satisfacator, nesatisfacator.
(6) Acordarea calificativelor se face pe baza punctajului final al evaluarii performantelor profesionale individuale, dupa cum urmeaza:
a) pentru un punctaj intre 1,00-2,50 se acorda calificativul "nesatisfacator";
b) pentru un punctaj intre 2,51-3,50 se acorda calificativul "satisfacator";
c) pentru un punctaj intre 3,51-4,50 se acorda calificativul "bine";
d) pentru un punctaj intre 4,51-5,00 se acorda calificativul "foarte bine".
Articolul 19
(1) Raportul de evaluare rezultat in urma interviului se inainteaza contrasemnatarului, care semneaza raportul asa cum a fost completat de evaluator sau, dupa caz, il modifica, cu obligatia de motivare si de instiintare a functionarului public evaluat. In acest caz, functionarul public evaluat semneaza raportul de evaluare modificat de contrasemnatar, cu posibilitatea consemnarii observatiilor sale, daca este cazul .
(2) Contrasemnatarul transmite raportul de evaluare, spre aprobare, persoanei desemnate in acest sens potrivit prevederilor art. 12 alin. (4) din prezenta anexa.
(3) Persoana prevazuta la art. 12 alin. (4) din prezenta anexa aproba raportul, dupa caz, il modifica, cu obligatia de motivare si de instiintare a functionarului public. In acest caz, functionarul public semneaza raportul de evaluare modificat, cu posibilitatea consemnarii observatiilor sale, daca este cazul .
(4) La finalizarea evaluarii potrivit alin. (1), o copie a raportului de evaluare se comunica functionarului public evaluat.
Articolul 20

Citeşte mai multe despre:
 Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Prima pagină » Legislaţie
Codurile Esentiale ⁞ Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale ⁞ Legislatie Imobiliara ⁞ Legislatie Civila ⁞ Legislatie Penala ⁞ Legislatie Comerciala ⁞ Legislatie Fiscala ⁞ Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute ⁞ Legislatie Proprietate Intelectuala ⁞ Legislatia Domeniul Agricol ⁞ Contencios Administrativ ⁞ Legislatie Financiar-Bancara ⁞ EuroLegislatie ⁞ Decizii ale Curtii Constitutionale ⁞ Recursuri in interesul legii ⁞ Diverse Domenii juridice ⁞ Regulamente ⁞ Cauze CEDO ⁞ Arhiva Monitorului Oficial
| HEADLINE LEGISLATIE | 
Ultimele acte normative publicate:
    
    
 Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
 JurisprudenţăIn cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? 
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti 
 Ştiri Juridice
 Tabloul Avocatilor din Romania
 Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
 Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
 Tabloul Contabililor din Romania
 Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
 Tabloul Evaluatorilor din Romania
 Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
 Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
 Tabloul Mediatorilor din Romania
 Tabloul Notarilor Publici din Romania
 Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
 Tabloul Psihologilor din Romania
 Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
 Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
 Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
	