din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2705 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 29 Dec 2019       35635 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA DE URGENTA nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, Republicata si Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea 247/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
A fost promulgat la 11.09.1865
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(Issuer) Entitate legala care are capacitatea de a emite si de a distribui un instrument financiar transferabil.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Situatia unei persoane sau a unei companii care din cauza lipsei mijloacelor de plata nu poate face fata datoriilor.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
A fost promulgat la 11.09.1865
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
A fost promulgat la 11.09.1865
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
A fost promulgat la 11.09.1865
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Mod de organizare a vietii in comun a oamenilor,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.

(Din 28-nov-2014 Art. 30, alin. (3) , litera B. din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 41, punctul 27. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(4) In vederea aprobarii cererilor pentru acordarea vizelor de scurta sedere, Centrul National de Vize solicita avizul Oficiului Roman pentru Imigrari numai in cazurile stabilite prin protocol aprobat prin ordin comun al ministrului afacerilor externe si al ministrului internelor si reformei administrative.

(Din 21-iun-2016 Art. 30, alin. (4) din capitolul III, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Protocolul de Cooperare G5-2/730/2016)

(Din 21-iun-2016 Art. 30, alin. (4) din capitolul III, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Protocolul de Cooperare 2676303/2016)

(5) Avizul Oficiului Roman pentru Imigrari prevazut la alin. (4) constata indeplinirea conditiilor prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a) , e) , g) si h) , art. 8 alin. (1) lit. b) -d) , precum si la art. 27 alin. (2) lit. c) si e) .

(Din 31-iul-2011 Art. 30, alin. (5) din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. I, punctul 35. din Legea 157/2011)

(6) Oficiul Roman pentru Imigrari emite avizul in termen de pana la 7 zile lucratoare de la data primirii solicitarii Centrului National de Vize. in situatii temeinic justificate, termenul poate fi prelungit cu pana la 7 zile lucratoare.

(7) Viza de lunga sedere se acorda de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei, cu aprobarea Centrului National de Vize, numai dupa obtinerea avizului Oficiului Roman pentru Imigrari.

(8) Avizul Oficiului Roman pentru Imigrari prevazut la alin. (7) constata indeplinirea conditiilor prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a) , e) , g) si h) , art. 8 alin. (1) lit. b) -d) , art. 27 alin. (2) lit. c) si e) , precum si a conditiilor speciale pentru fiecare tip de viza.

(Din 31-iul-2011 Art. 30, alin. (8) din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. I, punctul 35. din Legea 157/2011)

(9) Oficiul Roman pentru Imigrari emite avizul prevazut la alin. (7) in termen de pana la 30 de zile de la data primirii solicitarii Ministerului Afacerilor Externe. In cazuri temeinic justificate, cand este necesara o examinare mai aprofundata a cererii, termenul poate fi prelungit cu 15 zile .

(Din 31-iul-2011 Art. 30, alin. (9) din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. I, punctul 35. din Legea 157/2011)

(10) Viza pentru strainii care sunt membri de familie ai cetatenilor romani si viza de scurta sedere pentru strainii prevazuti la art. 16 alin. (4) din Codul de vize se acorda de misiunile diplomatice si de oficiile consulare ale Romaniei, fara plata taxelor.

(Din 28-nov-2014 Art. 30, alin. (10) din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 41, punctul 28. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(11) In cazul in care misiunea diplomatica sau oficiul consular emitent identifica o eroare dupa ce autocolantul de viza a fost aplicat in documentul de calatorie, autocolantul de viza se anuleaza barandu-l cu o cruce cu cerneala neradiabila si se aplica un alt autocolant de viza pe o pagina diferita.

(12) In scopul primirii cererilor de vize si al eliberarii vizelor, Romania poate incheia acorduri bilaterale de reprezentare, cu oricare dintre statele Schengen. Aceste acorduri se incheie de Ministerul Afacerilor Externe in forma simplificata si vor mentiona durata si aria de aplicabilitate, competentele in materie de acceptare sau respingere a cererilor de vize, precum si modalitatile de incetare . Romania, in situatia in care este stat reprezentat, va notifica Comisia Europeana cu privire la acordurile incheiate, la momentul intrarii in vigoare si incetarii acestora.

(Din 31-iul-2011 Art. 30, alin. (10) din capitolul III, sectiunea 3 completat de Art. I, punctul 36. din Legea 157/2011)

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, articolul 30 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

" - Art. 30: Autoritatile competente sa acorde viza

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(1) Viza de tranzit aeroportuar si viza de scurta sedere se acorda de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei:

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

a) fara aprobarea prealabila a Centrului National de Vize, pentru strainii care provin din statele prevazute in lista mentionata la art. 27 alin. (3) , pentru care nu este necesara procedura invitatiei;

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

b) cu aprobarea prealabila a Centrului National de Vize, pentru strainii care provin din statele mentionate in lista prevazuta la art. 37 alin. (2) , precum si in cazul in care sunt necesare verificari suplimentare pentru solutionarea cererilor depuse de strainii care provin din statele prevazute in lista mentionata la art. 27 alin. (3) , pentru care nu este necesara procedura invitatiei.

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(2) In vederea aprobarii cererilor pentru acordarea vizelor de scurta sedere, Centrul National de Vize poate:

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(3) Avizul Inspectoratului General pentru Imigrari prevazut la alin. (2) lit. a) constata indeplinirea conditiilor prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a) , e) , g) si h) si la art. 8 alin. (1) lit. b) -d) .

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(4) Inspectoratul General pentru Imigrari emite avizul prevazut la alin. (2) lit. a) in termen de pana la 7 zile lucratoare de la data primirii solicitarii Centrului National de Vize. In situatii temeinic justificate, termenul poate fi prelungit cu pana la 7 zile lucratoare.

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(5) Viza de tranzit aeroportuar si viza de scurta sedere se acorda de catre autoritatile competente ale altor state Schengen, potrivit intelegerilor de reprezentare incheiate in temeiul art. 8 din Codul de vize.

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(6) Viza de scurta sedere se acorda de catre organele politiei de frontiera, la punctele de trecere a frontierei externe, potrivit prevederilor art. 35 si 36 din Codul de vize.

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

a) solicita avizul Inspectoratului General pentru Imigrari, in cazurile stabilite prin protocol, aprobat prin ordin al ministrului afacerilor externe si al ministrului afacerilor interne;

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(7) Viza de lunga sedere se acorda de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei, cu aprobarea Centrului National de Vize, numai dupa obtinerea avizului Inspectoratului General pentru Imigrari.

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

b) consulta autoritatile competente ale statelor membre, potrivit prevederilor art. 22 din Codul de vize.

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(8) Avizul Inspectoratului General pentru Imigrari prevazut la alin. (7) constata indeplinirea conditiilor prevazute la art. 6 alin. (1) lit. a) , e) , g) si h) , art. 8 alin. (1) lit. b) -d) si la art. 27 alin. (4) lit. c) si d) , precum si a conditiilor speciale pentru fiecare tip de viza de lunga sedere.

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(9) Inspectoratul General pentru Imigrari emite avizul prevazut la alin. (7) in termen de pana la 30 de zile de la data primirii solicitarii Ministerului Afacerilor Externe. In cazuri temeinic justificate, cand este necesara o examinare mai aprofundata a cererii, termenul poate fi prelungit cu 15 zile .

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(10) Viza pentru strainii care sunt membri de familie ai cetatenilor romani se acorda de misiunile diplomatice si de oficiile consulare ale Romaniei, fara plata taxelor. A�

(Din 28-nov-2014 Art. 30 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. 43, punctul 6. din titlul II din Ordonanta 25/2014)





Afişează OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 194/2002    Vize de sedere in Romania    Permise de munca 2020    Drept de sedere    Permise de munca BREXIT    permis de sedere in scop de detasare    OUG 194/2002 actualizata 2020    Permis de sedere    Permis de sedere BREXIT

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009