din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2910 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 29 Dec 2019       35607 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA DE URGENTA nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, Republicata si Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea 247/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
A fost promulgat la 11.09.1865
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
A fost promulgat la 11.09.1865
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
A fost promulgat la 11.09.1865
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

Articolul 31: Solutionarea cererilor de viza

(1) Cererile pentru acordarea vizei de lunga sedere se solutioneaza in sensul acordarii sau refuzului acordarii vizei de lunga sedere, in termen de pana la 60 de zile de la data depunerii acestora, in urma verificarii indeplinirii conditiilor generale si speciale stabilite de prezenta ordonanta de urgenta .

(2) Viza se elibereaza de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei numai daca la data eliberarii vizei mai sunt indeplinite conditiile ce au stat la baza aprobarii acesteia.

(3) Decizia misiunilor diplomatice si oficiilor consulare ale Romaniei prin care se refuza acordarea vizei se comunica solicitantului, impreuna cu motivele pe care aceasta se intemeiaza.

(Din 03-sep-2016 Art. 31 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. II, punctul 3. din Ordonanta 25/2016)

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, art. 31 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 421 din 5 iunie 2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

- Art. 31:Solutionarea cererilor de viza

(1) Conditiile in care se solutioneaza cererile pentru acordarea vizei de tranzit aeroportuar sau a vizei de scurta sedere sunt cele prevazute la art. 23 din Codul de vize.

(2) Cererile pentru acordarea vizei de lunga sedere se solutioneaza in sensul acordarii vizei de lunga sedere sau in sensul refuzului acordarii vizei de lunga sedere, in termen de pana la 60 de zile de la data depunerii acestora, in urma verificarii indeplinirii conditiilor generale si speciale stabilite de prezenta ordonanta de urgenta .

(3) Atunci cand rezultatele interviului, documentele prezentate si circumstantele personale ale strainilor care solicita vize de lunga sedere indica neclaritati, pentru solutionarea cererilor pot fi solicitate si alte documente decat cele prevazute la art. 41-49.

(4) Decizia autoritatilor romane competente prin care se refuza acordarea vizei se comunica solicitantului, de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei, impreuna cu motivele pe care aceasta se intemeiaza.

(5) Decizia autoritatilor romane competente prin care se refuza acordarea vizei poate fi contestata in conditiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

(Din 10-nov-2018 Art. 31 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. II din Legea 247/2018)

NOTA Conform art. III din Legea nr. 247/2018, de la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, modificarile introduse prin punctele 13 si 15-22 ale art. III din Legea nr. 157/2011 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 533 din 28 iulie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.

(Din 10-nov-2018 Art. 31 din capitolul III, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Art. III din Legea 247/2018)

NOTA Conform art. III din Legea nr. 247/2018, de la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, modificarile introduse prin punctele 13 si 15-22 ale art. III din Legea nr. 157/2011 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 533 din 28 iulie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.

(Din 10-nov-2018 Art. 31 din capitolul III, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Art. III din Legea 247/2018)

Articolul 32: Acordarea vizei de catre organele politiei de frontiera

Organele politiei de frontiera aplica prevederile art. 35 si 36 din Codul de vize pentru acordarea, cu titlu de exceptie, in punctele de trecere a frontierei de stat, a vizelor de scurta sedere si a vizelor de tranzit.

(Din 31-iul-2011 Art. 32 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. I, punctul 37. din Legea 157/2011)

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, articolul 32 se abroga.

(Din 31-iul-2011 Art. 32 din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. III, punctul 14. din Legea 157/2011)

Articolul 33: Anularea si revocarea vizei

(1) Viza poate fi anulata sau revocata in strainatate de catre misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei, iar in tara de catre organele politiei de frontiera, cu ocazia controlului pentru trecerea frontierei de stat sau cu ocazia depistarii persoanelor care au trecut sau au incercat sa treaca ilegal frontiera de stat, ori de catre Oficiul Roman pentru Imigrari, atunci cand strainii se afla pe teritoriul statului roman. Punerea in executare a masurii anularii sau revocarii vizei in tara se face de catre organele politiei de frontiera ori, dupa caz, ale Oficiului Roman pentru Imigrari.

(Din 31-iul-2011 Art. 33, alin. (1) din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. I, punctul 38. din Legea 157/2011)

(2) Autoritatile prevazute la alin. (1) pot lua masura anularii vizei in urmatoarele situatii:

a) se constata ca la data solicitarii vizei strainii nu indeplineau conditiile prevazute de prezenta ordonanta de urgenta;

b) strainii au obtinut viza de intrare pe baza unor documente sau informatii false;

c) strainii au introdus sau au incercat sa introduca ilegal in Romania alti straini ori au inlesnit transportul sau cazarea acestora;

d) strainii au incalcat reglementarile vamale ori au trecut sau au incercat sa treaca ilegal frontiera de stat;

(Din 31-iul-2011 Art. 33, alin. (2) , litera D. din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. I, punctul 39. din Legea 157/2011)

e) strainii au intrat in Romania in perioada de interdictie, dispusa anterior.

(Din 31-iul-2011 Art. 33, alin. (2) , litera D. din capitolul III, sectiunea 3 completat de Art. I, punctul 40. din Legea 157/2011)

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, la articolul 33, partea introductiva a alineatului (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Autoritatile prevazute la alin. (1) pot lua masura anularii vizei de lunga sedere in urmatoarele situatii:"

(Din 31-iul-2011 Art. 33, alin. (2) din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. III, punctul 15. din Legea 157/2011)

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, la articolul 33, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21) , cu urmatorul cuprins:

"(21) Situatiile in care autoritatile prevazute la alin. (1) anuleaza sau revoca vizele de tranzit aeroportuar sau vizele de scurta sedere sunt cele prevazute la art. 34 din Codul de vize. "

(Din 31-iul-2011 Art. 33, alin. (2) din capitolul III, sectiunea 3 completat de Art. III, punctul 16. din Legea 157/2011)

NOTA Conform art. III din Legea nr. 247/2018, de la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, modificarile introduse prin punctele 13 si 15-22 ale art. III din Legea nr. 157/2011 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 533 din 28 iulie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.

(Din 10-nov-2018 Art. 33, alin. (2) din capitolul III, sectiunea 3 a se vedea referinte de aplicare din Art. III din Legea 247/2018)

(3) Masura revocarii vizei poate fi dispusa de catre autoritatile prevazute la alin. (1) in urmatoarele situatii:

a) strainii nu mai indeplinesc conditiile cerute la acordarea vizei;

b) nu se respecta scopul pentru care a fost acordata viza de intrare;

c) dupa acordarea vizei, impotriva strainilor a fost dispusa masura interzicerii intrarii in Romania sau au fost declarati indezirabili.

(Din 31-iul-2011 Art. 33, alin. (3) , litera C. din capitolul III, sectiunea 3 modificat de Art. I, punctul 41. din Legea 157/2011)

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, la articolul 33, partea introductiva a alineatului (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Masura revocarii vizei de lunga sedere poate fi dispusa de catre autoritatile prevazute la alin. (1) in urmatoarele situatii:"





Afişează OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 194/2002    Vize de sedere in Romania    Permise de munca 2020    Drept de sedere    Permise de munca BREXIT    permis de sedere in scop de detasare    OUG 194/2002 actualizata 2020    Permis de sedere    Permis de sedere BREXIT

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009