din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1854 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 29 Dec 2019       35804 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA DE URGENTA nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, Republicata si Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea 247/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Organizatie neguvernamentala de utilitate publica, cu caracter autonom,
Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Ramura economica a activitatii economice constituita pe baza diviziunii muncii, care transforma obiecte preluate din natura sau alte materii prime (produse agricole, piscicole)
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Legatura bazata pe descendenta unei persoane dintr-o alta persoana sau pe faptul ca mai multe persoane au un descendent comun, rudenie fireasca, ori care se stabileste ca efect al infierii, rudenie civila.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Sistem de organizare
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Sistem de organizare
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Document bancar eliberat clientilor, in care sunt evidentiate toate operatiunile de incasari si plati efectuate intr-o anumita perioada,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Totalitatea bunurilor mobile si imobile, precum si a altor valori cu care un asociat participa la constituirea sau majorarea capitalului social al unei societati comerciale.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.
(Authorized shares) Numarul maxim de actiuni dintr-o anumita clasa pe care o companie il poate emite legal, conform prevederilor din statut.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act administrativ emis de autoritatea competenta pentru protectia mediului, care contine concluziile evaluarii adecvate si prin care se stabilesc conditiile de realizare a planului sau proiectului din punctul de vedere al impactului asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar, incluse sau care urmeaza sa fie incluse in reteaua ecologica Natura 2000.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.

d) strainii posesori ai unui permis de sedere valabil in state pentru ai caror cetateni nu exista obligativitatea vizei de intrare in statele membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau in statele parti la Acordul Schengen;

e) strainii care au aplicate in documentul de trecere a frontierei de stat vize ale statelor membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European, ale statelor parti la Acordul Schengen sau ale statelor pentru ai caror cetateni nu exista obligativitatea vizei de intrare in aceste state. Viza romana nu poate depasi valabilitatea acestei vize;

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, la articolul 40 alineatul (2) , litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"e) strainii care au aplicate in documentul de trecere a frontierei de stat vize ale statelor membre ale Uniunii Europene, ale Spatiului Economic European, ale statelor parti la Acordul Schengen sau ale statelor pentru ai caror cetateni nu exista obligativitatea vizei de intrare in aceste state. "

(Din 31-iul-2011 Art. 40, alin. (2) , litera E. din capitolul III, sectiunea 5 modificat de Art. III, punctul 31. din Legea 157/2011)

f) strainii care urmeaza sa vina in Romania in scop de afaceri, la solicitarea autoritatilor administrative, precum si a societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt inscrise pe listele contribuabililor la bugetul de stat, stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, si care isi asuma, printr-o scrisoare de garantie adresata in original Centrului National de Vize, obligatia suportarii cheltuielilor privind asistenta materiala, medicala si a celor de executare a masurilor de indepartare;

(Din 28-nov-2014 Art. 40, alin. (2) , litera F. din capitolul III, sectiunea 5 modificat de Art. 41, punctul 34. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

g) strainii care urmeaza sa vina in Romania in scop de vizita, la solicitarea misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare straine acreditate in Romania;

h) strainii pentru care s-a solicitat acordarea vizei, in scris, la misiunile diplomatice sau oficiile consulare, din partea autoritatilor publice centrale ori a camerelor de comert straine;

i) persoanele pentru care s-a solicitat acordarea vizei la Centrul National de Vize din partea urmatoarelor institutii din Romania: Administratia Prezidentiala, Parlamentul, Guvernul si alte autoritati publice centrale si locale, Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti, precum si cele teritoriale si a prefecturilor, care isi asuma obligatia suportarii cheltuielilor privind asistenta materiala, medicala si a celor de executare a masurilor de indepartare, printr-o scrisoare de garantie transmisa in original;

(Din 28-nov-2014 Art. 40, alin. (2) , litera I. din capitolul III, sectiunea 5 modificat de Art. 41, punctul 34. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

j) soferii de TIR;

k) personalitatile din diaspora romaneasca si descendentii acestora.

l) parintii elevilor sau studentilor straini, acceptati la studii in Romania, care sosesc in vederea primei instalari a acestora, sub rezerva prezentarii unui document apostilat sau, dupa caz, supralegalizat, eliberat de autoritatile din statul de origine care sa ateste legatura de rudenie.

(Din 31-iul-2011 Art. 40, alin. (2) , litera K. din capitolul III, sectiunea 5 completat de Art. I, punctul 53. din Legea 157/2011)

m) strainii care urmeaza sa vina in Romania la solicitarea unei persoane juridice de interes public, care functioneaza in mod legal si care isi asuma obligatia suportarii cheltuielilor privind asistenta materiala, medicala si a celor de executare a masurilor de indepartare, printr-o scrisoare de garantie adresata in original Centrului National de Vize.

(Din 28-nov-2014 Art. 40, alin. (2) , litera L. din capitolul III, sectiunea 5 completat de Art. 41, punctul 35. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, la articolul 40, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3) , cu urmatorul cuprins:

"(3) Vizele acordate de autoritatile romane strainilor prevazuti la alin. (2) lit. d) si e) nu pot depasi valabilitatea vizelor aplicate in documentele acestora sau valabilitatea permiselor de sedere ai caror titulari sunt. "

(Din 31-iul-2011 Art. 40, alin. (2) din capitolul III, sectiunea 5 completat de Art. III, punctul 32. din Legea 157/2011)

SECTIUNEA 6: Conditii speciale de acordare a vizei de lunga sedere

Articolul 41: Viza de lunga sedere pentru desfasurarea de activitati economice

(1) Viza de lunga sedere pentru activitati economice se acorda strainilor care urmeaza sa desfasoare pe teritoriul Romaniei activitati economice organizate si reglementate prin legi speciale si care prezinta urmatoarele documente:

a) dovada indeplinirii conditiilor prevazute de legea speciala;

b) asigurare medicala pe perioada valabilitatii vizei;

c) certificat de cazier judiciar sau alt document cu aceeasi valoare juridica.

(2) Strainilor li se aplica in mod corespunzator prevederile legislatiei speciale privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale.

(Din 28-nov-2014 Art. 41 din capitolul III, sectiunea 6 modificat de Art. 41, punctul 36. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

Articolul 42: Viza de lunga sedere pentru desfasurarea de activitati profesionale

Viza de lunga sedere pentru desfasurarea de activitati profesionale se acorda strainilor care urmeaza sa exercite pe teritoriul Romaniei profesii liberale reglementate prin legi speciale, cu prezentarea urmatoarelor documente:

a) dovada indeplinirii conditiilor legale de exercitare a profesiilor respective;

b) dovada faptului ca in tara de origine practica o profesie similara cu cea pe care intentioneaza sa o desfasoare in Romania;

c) asigurare medicala pe perioada valabilitatii vizei;

d) certificat de cazier judiciar sau alt document cu aceeasi valoare juridica.

(Din 28-nov-2014 Art. 42 din capitolul III, sectiunea 6 modificat de Art. 41, punctul 37. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

Articolul 43: Viza de lunga sedere pentru desfasurarea de activitati comerciale

(1) Acest tip de viza se acorda, pe baza avizului Centrului Roman pentru Promovarea Comertului si Investitiilor Straine, strainilor care sunt actionari ori asociati, cu atributii de conducere sau de administrare, ai unor societati comerciale, persoane juridice romane, care urmeaza sa realizeze o investitie, in conditiile prezentului articol .

(2) Avizul Centrului Roman pentru Promovarea Comertului si Investitiilor Straine se acorda strainilor prevazuti la alin. (1) care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) prezinta un plan de afaceri care va cuprinde date referitoare la: identificarea firmei, obiectul de activitate al acesteia, obiectul si valoarea investitiei, numarul estimat de locuri noi de munca si etapele de creare a acestora, etapele derularii procesului de investitie si sumele aferente acestora, locatia investitiei, durata investitiei si amortizarii acesteia, proiectia activitatii financiare pe o perioada de minimum 3 ani;

b) fac dovada, printr-un singur extras de cont eliberat de o banca din Romania pe numele persoanei fizice cetatean strain, solicitant al avizului, ca dispun de fondurile necesare desfasurarii activitatii, in valoare de cel putin 100. 000 euro, pentru strainii asociati intr-o societate cu raspundere limitata si cel putin 150. 000 euro, pentru strainii actionari intr-o societate pe actiuni;

c) vor realiza, in maximum 12 luni de la data obtinerii permisului de sedere, o investitie potrivit planului de afaceri prevazut la lit. a) , aducand un aport de capital sau tehnologie in valoare de minimum 100. 000 euro pentru o societate cu raspundere limitata si de cel putin 150. 000 euro pentru o societate pe actiuni;

d) prin activitatea pe care o presupune investitia propusa, aceasta va crea, in maximum 12 luni de la data obtinerii permisului de sedere, cel putin 10 noi locuri de munca pentru o societate cu raspundere limitata si cel putin 15 noi locuri de munca pentru o societate pe actiuni .

(3) In cazul societatilor cu 2 sau mai multi asociati ori actionari, care solicita acordarea avizului, conditiile prevazute la alin. (2) vor trebui analizate pentru fiecare solicitant in mod separat, valoarea investitiei ce urmeaza a fi realizata si numarul locurilor de munca ce urmeaza a fi create majorandu-se in mod corespunzator, in functie de numarul solicitantilor de aviz .

(4) Strainii care au mai obtinut anterior un aviz din partea Agentiei Romane pentru Investitii Straine sau a Centrului Roman pentru Promovarea Comertului si Investitiilor Straine pot solicita eliberarea unui alt aviz, in conditiile prezentului articol, in urmatoarele situatii:

a) dovedesc imposibilitatea obiectiva de realizare a planului de afaceri anterior;

b) dovedesc ca au realizat planul de afaceri anterior.





Afişează OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 194/2002    Vize de sedere in Romania    Permise de munca 2020    Drept de sedere    Permise de munca BREXIT    permis de sedere in scop de detasare    OUG 194/2002 actualizata 2020    Permis de sedere    Permis de sedere BREXIT

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009