din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2757 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 29 Dec 2019       35640 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


ORDONANTA DE URGENTA nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, Republicata si Actualizata 2020

Actualizata 2020 prin:
- Legea 247/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania.

Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Zile in care se cuprinde intreg intervalul de timp dintre momentul inceperii si implinirii termenului, inclusiv prima si ultima zi a termenului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
A fost promulgat la 11.09.1865
Reglementate in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea speciala;
Persoana fizica in virsta de pana la 18 ani.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Persoana care a implinit varsta de 18 ani.

(iv) copie de pe documentul de trecere a frontierei de stat, apartinand strainului invitat;

(v) doua fotografii de dimensiunea 3 x 4 cm ale strainului invitat;

b) turism - pot face invitatii, nominal pentru fiecare strain invitat, societatile comerciale cu profil turistic, cu prezentarea urmatoarelor documente:

(i) actele de infiintare ale persoanei juridice care face invitatia;

(Din 31-iul-2011 Art. 38, alin. (1) , litera B. din capitolul III, sectiunea 5 modificat de Art. I, punctul 49. din Legea 157/2011)

(ii) certificat constatator eliberat de Oficiul National al Registrului Comertului si, dupa caz, imputernicirea din partea societatii comerciale pentru persoana desemnata sa invite in numele acesteia;

(Din 31-iul-2011 Art. 38, alin. (1) , litera B. din capitolul III, sectiunea 5 modificat de Art. I, punctul 49. din Legea 157/2011)

(iii) cartea de identitate sau permisul de sedere, dupa caz, al persoanei imputernicite;

(iv) copie de pe documentul de trecere a frontierei de stat apartinand strainului invitat;

(v) doua fotografii de dimensiunea 3 x 4 cm ale strainului invitat;

c) afaceri - pot face invitatii, de regula, pentru 3 persoane simultan, societatile comerciale cu sediul in Romania. in numele societatilor comerciale pot invita numai persoanele care sunt desemnate, conform legii, sa reprezinte societatea^comerciala ori sunt detinatoare ale majoritatii capitalului social. in acest caz este necesara prezentarea urmatoarelor documente:

(i) actele de infiintare ale persoanei juridice care face invitatia;

(Din 31-iul-2011 Art. 38, alin. (1) , litera C. din capitolul III, sectiunea 5 modificat de Art. I, punctul 50. din Legea 157/2011)

(ii) certificat constatator eliberat de Oficiul National al Registrului Comertului si, dupa caz, imputernicirea din partea societatii comerciale pentru persoana desemnata sa invite in numele acesteia;

(Din 31-iul-2011 Art. 38, alin. (1) , litera C. din capitolul III, sectiunea 5 modificat de Art. I, punctul 50. din Legea 157/2011)

(iii) cartea de identitate sau permisul de sedere, dupa caz, al persoanei imputernicite;

(iv) copie de pe documentul de trecere a frontierei de stat apartinand strainului invitat;

(v) doua fotografii de dimensiunea 3 x 4 cm ale strainului invitat;

(vi) dovada asigurarii conditiilor de cazare a strainului invitat pe perioada sederii in Romania.

(2) Invitatiile se completeaza in doua exemplare si se depun la sediul formatiunilor teritoriale ale Oficiului Roman pentru Imigrari, in vederea aprobarii.

(3) Invitatia se aproba daca strainul invitat indeplineste conditiile legale de intrare in Romania, daca nu prezinta risc de migratie ilegala sau risc la adresa securitatii nationale si daca exista suficiente garantii ca va parasi teritoriul tarii la expirarea vizei. Pentru strainii care provin din state cunoscute cu problematica terorista activa se consulta autoritatea nationala in domeniul combaterii terorismului.

(Din 28-nov-2014 Art. 38, alin. (3) din capitolul III, sectiunea 5 modificat de Art. 41, punctul 33. din titlul II din Ordonanta 25/2014)

(4) Solutionarea cererilor de aprobare a invitatiilor se face in termen de pana la 45 de zile de la data depunerii. In cazuri temeinic justificate, cand este necesara o examinare mai aprofundata a cererii, termenul poate fi prelungit cu 15 zile . Pentru strainii care urmeaza sa vina in Romania in scop turistic, in grupuri organizate de minimum 20 de persoane, la solicitarea societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, membre ale Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania, aprobarea invitatiilor se face in termen de 30 de zile de la data depunerii.

(Din 10-nov-2018 Art. 38, alin. (4) din capitolul III, sectiunea 5 modificat de Art. I, punctul 11. din Legea 247/2018)

(5) In cazul aprobarii, un exemplar al invitatiei va fi inmanat persoanei care invita, in scopul transmiterii catre strainul invitat in vederea prezentarii in original la misiunea diplomatica sau la oficiul consular unde solicita acordarea vizei romane.

(6) Strainul poate solicita acordarea vizei in termen de 30 de zile de la aprobarea invitatiei.

(7) Nu se aproba o noua invitatie depusa de un solicitant, indiferent de scopul acesteia, daca una dintre persoanele invitate anterior de acesta nu a parasit teritoriul tarii in termenul de valabilitate al vizei.

(8) Vizele se acorda cu un drept de sedere de pana la 90 de zile, in functie de perioada pentru care strainul este invitat.

Articolul 39: Forma si continutul invitatiei

(1) Forma, continutul si elementele de siguranta ale invitatiei prevazute de prezenta sectiune se stabilesc de catre Ministerul Internelor si Reformei Administrative, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe. Ministerul Internelor si Reformei Administrative va asigura, prin Oficiul Roman pentru Imigrari, confectionarea formularelor.

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, la articolul 39, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(1) Forma, continutul si elementele de siguranta ale formularului invitatiei prevazute de prezenta sectiune se stabilesc de catre Ministerul Administratiei si Internelor, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (4) din Codul de vize. Ministerul Administratiei si Internelor comunica Comisiei Europene modelul formularului si asigura, prin Oficiul Roman pentru Imigrari, confectionarea acestuia. "

(Din 31-iul-2011 Art. 39, alin. (1) din capitolul III, sectiunea 5 modificat de Art. III, punctul 29. din Legea 157/2011)

(2) Costul formularelor se suporta de catre persoanele fizice sau juridice care invita.

Articolul 40: Exceptii de la procedura invitatiei

(1) Centrul National de Vize poate aproba acordarea vizelor, cu avizul prealabil al Oficiului Roman pentru Imigrari, fara indeplinirea conditiilor prevazute in prezenta sectiune, pentru urmatoarele categorii de straini:

a) strainul minor al carui parinte este beneficiar al statutului de refugiat sau are protectie subsidiara ori se afla in posesia unui permis de sedere in Romania, cu conditia ca acesta sa fie valabil cel putin 90 de zile de la data acordarii vizei de intrare;

(Din 31-iul-2011 Art. 40, alin. (1) , litera A. din capitolul III, sectiunea 5 modificat de Art. I, punctul 51. din Legea 157/2011)

b) sotul/sotia si parintii strainului beneficiar al statutului de refugiat sau care are protectie subsidiara ori care se afla in posesia unui permis de sedere in Romania, cu conditia ca acesta sa fie valabil cel putin 90 de zile de la data acordarii vizei de intrare;

(Din 31-iul-2011 Art. 40, alin. (1) , litera B. din capitolul III, sectiunea 5 modificat de Art. I, punctul 51. din Legea 157/2011)

c) strainul major al carui parinte este cetatean roman;

d) strainul, parinte al unui cetatean roman.

(2) Centrul National de Vize poate aproba acordarea vizei, fara avizul Oficiului Roman pentru Imigrari si fara indeplinirea conditiilor prevazute in prezenta sectiune, pentru urmatoarele categorii de straini:

a) strainii casatoriti cu cetateni romani;

b) strainii copii minori ai cetatenilor romani;

c) strainii posesori ai unui permis de sedere valabil in unul dintre statele membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau in statele parti la Acordul Schengen, fara ca valabilitatea vizei sa depaseasca valabilitatea permisului de sedere;

NOTA De la data aplicarii in totalitate de catre Romania a dispozitiilor acquis-ului Schengen, in temeiul deciziei Consiliului emise in acest sens, la articolul 40 alineatul (2) , litera c) se abroga.

(Din 31-iul-2011 Art. 40, alin. (2) , litera C. din capitolul III, sectiunea 5 modificat de Art. III, punctul 30. din Legea 157/2011)





Afişează OUG 194/2002, actualizata 2020, privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 194/2002    Vize de sedere in Romania    Permise de munca 2020    Drept de sedere    Permise de munca BREXIT    permis de sedere in scop de detasare    OUG 194/2002 actualizata 2020    Permis de sedere    Permis de sedere BREXIT

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia C.C.R. nr. 41/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din OUG 194/2002 privind regimul strainilor in Romania
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Regimul strainilor. Dreptul de sedere acordat in vederea desfasurarii de activitati comerciale
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, SENTINTA CIVILA NR. 1527/07. 04. 2009